Citat:
Antar att kostnaden är täckt av frikortet/vårdgarantin då kliniken i Lund är anslutna till vårdgarantin. Vet någon mer om denna klinik i Lund? Ifall man kan välja "utseende", skulle föredra high and tight, men är detta ens något man kan påpeka när det utförs medicinskt? Vill fan inte ha någon förhud kvar, haft tillräckligt med problem med den, inflammationer etc. Utförs det i narkos eller lokalbedövning? För är de det senare så måste jag ha lugnande asså! Sedan ifall det utförs i december månad så vill man ju inte sitta och lida under julafton, och man vill kunna festa på nyår. Så hur länge efter operationen kan man leva som normalt om man inte tänker på samlag?
Antar att kostnaden är täckt av frikortet/vårdgarantin då kliniken i Lund är anslutna till vårdgarantin. Vet någon mer om denna klinik i Lund? Ifall man kan välja "utseende", skulle föredra high and tight, men är detta ens något man kan påpeka när det utförs medicinskt? Vill fan inte ha någon förhud kvar, haft tillräckligt med problem med den, inflammationer etc. Utförs det i narkos eller lokalbedövning? För är de det senare så måste jag ha lugnande asså! Sedan ifall det utförs i december månad så vill man ju inte sitta och lida under julafton, och man vill kunna festa på nyår. Så hur länge efter operationen kan man leva som normalt om man inte tänker på samlag?
Hej,
Täcks av frikort.
Är det Capiokliniken i Lund som avses? De har tidigare haft licens att omskära pojkar, så rutin är det inte brist på. Du får höra dig för med kliniken hur de ser på de där med stil.
Som jag skrivit många gånger tidigare i tråden, är det normala i Sverige en rätt låg omskärelse, eftersom den vanligen är förenad med färre komplikationer. Du skriver att du har haft mycket problem med förhuden, och då är en låg omskärelse allt som oftast det bästa alternativet, och det är ju faktiskt, om du inte "vill ha någon förhud kvar", alternativet låg & tight som tar bort mest förhud, då har du bara skinnet från skaftet kvar. Vid en "hög" omskärelse antar den inre förhuden rollen som skaftskinn.
Operationen sker vanligen under lokalbedövning. Berätta att du är lite nervös inför det så får du säkert lugnande medel.
Det är individuellt hur lång tid det tar innan man kan återgå till normal aktivitet. Jag själv kunde promenera med bara en lätt känsla av obehag redan efter två dygn. Efter en vecka kan de allra flesta leva som vanligt, frånsett det sexuella.
Vänligen,
Moldavien