Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-30, 16:40
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetrMurphy

Antar att kostnaden är täckt av frikortet/vårdgarantin då kliniken i Lund är anslutna till vårdgarantin. Vet någon mer om denna klinik i Lund? Ifall man kan välja "utseende", skulle föredra high and tight, men är detta ens något man kan påpeka när det utförs medicinskt? Vill fan inte ha någon förhud kvar, haft tillräckligt med problem med den, inflammationer etc. Utförs det i narkos eller lokalbedövning? För är de det senare så måste jag ha lugnande asså! Sedan ifall det utförs i december månad så vill man ju inte sitta och lida under julafton, och man vill kunna festa på nyår. Så hur länge efter operationen kan man leva som normalt om man inte tänker på samlag?

Hej,

Täcks av frikort.

Är det Capiokliniken i Lund som avses? De har tidigare haft licens att omskära pojkar, så rutin är det inte brist på. Du får höra dig för med kliniken hur de ser på de där med stil.

Som jag skrivit många gånger tidigare i tråden, är det normala i Sverige en rätt låg omskärelse, eftersom den vanligen är förenad med färre komplikationer. Du skriver att du har haft mycket problem med förhuden, och då är en låg omskärelse allt som oftast det bästa alternativet, och det är ju faktiskt, om du inte "vill ha någon förhud kvar", alternativet låg & tight som tar bort mest förhud, då har du bara skinnet från skaftet kvar. Vid en "hög" omskärelse antar den inre förhuden rollen som skaftskinn.

Operationen sker vanligen under lokalbedövning. Berätta att du är lite nervös inför det så får du säkert lugnande medel.

Det är individuellt hur lång tid det tar innan man kan återgå till normal aktivitet. Jag själv kunde promenera med bara en lätt känsla av obehag redan efter två dygn. Efter en vecka kan de allra flesta leva som vanligt, frånsett det sexuella.

Vänligen,
Moldavien
Citera
2022-11-30, 18:09
Medlem
PetrMurphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
Är det Capiokliniken i Lund som avses? De har tidigare haft licens att omskära pojkar, så rutin är det inte brist på. Du får höra dig för med kliniken hur de ser på de där med stil.

Som jag skrivit många gånger tidigare i tråden, är det normala i Sverige en rätt låg omskärelse, eftersom den vanligen är förenad med färre komplikationer. Du skriver att du har haft mycket problem med förhuden, och då är en låg omskärelse allt som oftast det bästa alternativet, och det är ju faktiskt, om du inte "vill ha någon förhud kvar", alternativet låg & tight som tar bort mest förhud, då har du bara skinnet från skaftet kvar. Vid en "hög" omskärelse antar den inre förhuden rollen som skaftskinn.

Tack för dina svar! Det är Gastro Center i Lund.

Jag tycker att det är ganska svårt det med utseende. Har även missförstått begreppen men såg en bild nu. Jag vill liksom inte ha någon förhud som ens rör vid ollonet, förhuden rör väll ollonet vid low & loose? Tycker att det ser liksom lika tjockt ut i förhållande till ollonet. Vid low & tight så är det väll ingen förhud som kan snudda/åka över om jag förstår det rätt? Och den är tight och alltså smalare i förhållande till ollonet. Isåfall vill jag ha L&T. På båda av alternativen så tar man bort nervändorna på inre-förhuden, är detta något negativt? Jag ska mest troligen ta bort strängen också, då den är tight och jag är rädd att det ska vara dåligt med känsel utan både förhuden och strängen.
Citera
2022-11-30, 18:18
Medlem
mensverkets avatar
Antar du provat nån slags kräm för att vidga? Vet inte om de är så bra utan recept dock. Kanske nån som vet?
Citera
2022-11-30, 18:36
Medlem
PetrMurphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Antar du provat nån slags kräm för att vidga? Vet inte om de är så bra utan recept dock. Kanske nån som vet?

Var det svaret menat till mig? Isåfall så har jag försökt stretcha men utan kortisonsalvor. Har haft problem hela livet och det är främst strängen som är tight så stretching hade inte fungerat. Mycket simplare med omskärelse men vet inte hur mycket känsel som kommer försvinna.
Citera
2022-11-30, 19:26
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetrMurphy
Tack för dina svar! Det är Gastro Center i Lund.

Jag tycker att det är ganska svårt det med utseende. Har även missförstått begreppen men såg en bild nu. Jag vill liksom inte ha någon förhud som ens rör vid ollonet, förhuden rör väll ollonet vid low & loose? Tycker att det ser liksom lika tjockt ut i förhållande till ollonet. Vid low & tight så är det väll ingen förhud som kan snudda/åka över om jag förstår det rätt? Och den är tight och alltså smalare i förhållande till ollonet. Isåfall vill jag ha L&T. På båda av alternativen så tar man bort nervändorna på inre-förhuden, är detta något negativt? Jag ska mest troligen ta bort strängen också, då den är tight och jag är rädd att det ska vara dåligt med känsel utan både förhuden och strängen.

Hej,

Det är sannolikt--individuella skillnader är ganska stora. Växer din penis mycket vid stånd finns det en viss risk att förhuden rör ollonet i slakt tillstånd även om skinnet är spänt när du har erektion, d.v.s. en "tight" omskärelse.

Nervändarna på den inre förhuden skärs onekligen bort vid en "låg" omskärelse. Det kan uppleves som både positivt och negativt. Även detta är högst individuellt, så du är den bästa att skatta hur det skulle kännas att primärt ha ollonet som erogen zon!

Jag valde att ta bort min sträng när jag omskars, eftersom det i min mening ser rätt fult ut när den är kvar på en omskuren penis. Känseln i området har dock inte påverkats nämnvärt. Många med mig delar upplevelsen att det erogena inte sittre i själva frenulum, utan under det.

Vänligen,
Moldavien
Citera
2022-11-30, 21:51
Medlem
Inne på min nionde dagen nu. Allt har ändå gått bra, var värst de första dagarna då allt var ömt och kändes konstigt. Alla ni som går tillbaka till jobbet ganska så direkt ska ha stor eloge, hade nog aldrig klarat av det.

En grej ingen sa till mig innan och som jag inte hade läst mig till är den nattliga erektionen, vill inte skrämma någon men helvete vad ont det gör, var beredda på det och genomlid det för nu känns det inte så farligt även fast ja fortfarande kan vakna av lite smärta för att jag får erektion.

Jag har en fråga till er som gjort detta, i början märkte jag inte av det alls på ollonet men med början imorse så ser ollonet väldigt torrt ut. Vad har ni för tips där, finns det någon kräm man ska smörja ollonet med eller ska man låta det vara? Kommer det alltid att vara torrt och måste man då hålla koll och smörja eller gör kroppen 6 åt detta när den har vant sig?
Citera
2022-12-01, 15:36
Medlem
Då sitter man här med genomfört operation, efter många om och men.
Min erfarenhet har hittils varit bra, har haft väldigt lite smärta änsålänge. Ondast hittils har varit lokalbedövningen innan ingreppet.
Första dygnet så har jag varit ordentligt svullen, men har gått ner ganska ordentligt. Kan redan säga att jag kommer bli nöjd över resultatet och det kommer läka rätt fint. Var orolig att kirurgen inom landstinget var för oerfaren, men det verkar ha blivit riktigt bra ändå.
En fråga? Någon mer än mig som vart ordentligt blå/lila? Är väl inte direkt orolig, dom fick bränna en hel del blodkärl i samband med operationen så antar att det är orsaken. För alla som gruvar sig för att ta tag i problemet och gå till läkaren, tveka inte! Jag har gått och oroat mig och tänkt att detta skall lösa sig av sig självt, eller att man får leva med problemen. Jag är inne på andra dygnet sen operationen och är redan nöjd!
Citera
2022-12-01, 16:03
Medlem
Går i tankarna att låta omskära mig pga trång förhud.

Ni som har blivit helt omskurna - vad är det för skillnad i känsel? Jag antar att blir mer uthållig pga känselbortfall?

Ni som funderar på att bli omskurna - funderar ni inte på hur det känns när man runkar utan förhud? Att det typ verkar som att man måste ha glidmedel för att det ska vara nice? Jag tycker man ser mycket inom porren att många runkar själva skaftet, istället för ollonet. Det är ju inte där känseln sitter?
Kan man runka ollonet när det är "torrt"? Drar man handen över då bara eller?

Så många frågor .
Citera
2022-12-01, 16:10
Ta alternativ 2!

Men ni som både haft förhud och inte, vilket är skönast?
Hört rykten om att det är skönare om man har sin förhud kvar?
Citera
2022-12-01, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingquse
Jag har en fråga till er som gjort detta, i början märkte jag inte av det alls på ollonet men med början imorse så ser ollonet väldigt torrt ut. Vad har ni för tips där, finns det någon kräm man ska smörja ollonet med eller ska man låta det vara? Kommer det alltid att vara torrt och måste man då hålla koll och smörja eller gör kroppen 6 åt detta när den har vant sig?

Jag hade samma problem och jag löste det genom att smörja på vitt vaselin ett par gånger, sedan blev det aldrig torrt igen.

Smörj in innan du duschar, då vaselin inte bara återfuktar utan också är vattenfrånstötande.

Det funkar säkert med annat också, typ babyolja.
Senast redigerad av Stigbertil 2022-12-01 kl. 20:43.
Citera
2022-12-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piptaz
Ta alternativ 2!

Men ni som både haft förhud och inte, vilket är skönast?
Hört rykten om att det är skönare om man har sin förhud kvar?

Den här tråden handlar ju om omskärelse pga för trång förhud. Är man frisk så kanske det är skönast att ha den kvar, men när man får smärta och svullnad i flera dagar efteråt av att runka försiktigt som jag fick så är det otroligt mkt skönare efteråt.
Citera
2022-12-01, 20:54
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Den här tråden handlar ju om omskärelse pga för trång förhud. Är man frisk så kanske det är skönast att ha den kvar, men när man får smärta och svullnad i flera dagar efteråt av att runka försiktigt som jag fick så är det otroligt mkt skönare efteråt.

Så sant så sant, det har du rätt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in