• 1
  • 2
2012-10-26, 10:49
Medlem
Jag tycker att dom flesta idag är som fjortisar när det kommer till facebook. Det enda man ser på helgerna nu för tiden är:

Ikväll kör vi tjejer!!<3333
Vi ses i dimman gott folk!
Rond två, skål!
Underbar kväll igår med dom bästa, måste göras om!

ja ni förstår. Dom flesta tjejerna är likadana, och vi vet ju alla om att det handlar om uppmärksamhet och att få en cool status som person. Alla vill därför ha många vänner på Facebook, gärna 600+ så att dom ska verka populära. Jag är en kille som ser väldigt bra ut, är social, rolig, trevlig, lite knasig ibland och allt det där. Ändå har jag runt 200 vänner på Facebook efter att jag rensat bort det värsta.

Eftersom tjejer är så uppmärksamhetskåta så känns det som att dom "väljer bort" dom med några vänner på Facebook. Verkar som att dom tror att man är mobbad eller att det är något fel på en bara för att man inte har fler vänner. Att dom inte finner något intresse då man inte är så populär osv. Alla tjejer verkar vilja ha en populär och cool kille. Jag får aldrig någon vänförfrågan, och jag börjar misstänka att det är just för att jag har så få vänner. Hade jag haft 600+ så hade nog tjejerna tänkt:

Han verkar vara populär och mina kompisar är vän med han, jag borde bli det jag också!

Omoget beteende men jag tror faktiskt att det är så nu för tiden. Sen är det ju så att populära personer faktiskt har många vänner på facebook.

* Tror ni att detta kan stämma?
* Om det stämmer, varför är det så?
* Är 200+ vänner lite?

Hade inga bättre frågeställningar nu, och texten blev lite luddig men jag skrev under stress.
Senast redigerad av Fultnick 2012-10-26 kl. 10:51.
Citera
2012-10-26, 10:57
Medlem
Maledictuss avatar
Jag skrev detta i en annan tråd:

"Men sen fattar jag inte vad det är med alla jävla ungdomar och deras facebook, lever man inte på riktigt idag utan allt ska ske på facebook?"

Vem fan bryr sig hur många "vänner" du har på en jävla internetsida?
Citera
2012-10-26, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Jag skrev detta i en annan tråd:

"Men sen fattar jag inte vad det är med alla jävla ungdomar och deras facebook, lever man inte på riktigt idag utan allt ska ske på facebook?"

Vem fan bryr sig hur många "vänner" du har på en jävla internetsida?

Bra fråga. Jag bryr mig inte särskilt, jag vill bara veta om det stämmer.
Citera
2012-10-26, 11:01
Medlem
Polyklorfenols avatar
Den stora frågan är: Vad är en vän? Knappast en knapptryckning på Facebook, väl?

Jag hade runt 30-40 personer som ingick i samma festgäng när jag gick i gymnasiet och strax därefter. Sedan har alla skingrats och kvar är några enstaka par, som träffas någon gång i månaden.

Med vänner tycker jag att man ska få energi och utbyte. Kvalitet framför kvantitet, så att säga.
Citera
2012-10-26, 11:01
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fultnick
Bra fråga. Jag bryr mig inte särskilt, jag vill bara veta om det stämmer.

Det stämmer säkert om vi pratar om alla omogna 90-talister. Äldre personer än så bryr sig inte nämnvärt.
Citera
2012-10-26, 11:02
Medlem
Polyklorfenols avatar
Det stämmer förresten säkert för de ytliga, som tror att popularitet = människovärde = vänner på Facebook.
Citera
2012-10-26, 11:04
Medlem
S-cups avatar
Känns som att det är ett beteende som främst finns hos ganska unga människor.
Personligen tycker jag att 200 "vänner" är ganska mycket, men då går jag iofs inte och addar alla efter att ha pratat med dom tio minuter på en fest.
Citera
2012-10-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Den stora frågan är: Vad är en vän? Knappast en knapptryckning på Facebook, väl?

Jag hade runt 30-40 personer som ingick i samma festgäng när jag gick i gymnasiet och strax därefter. Sedan har alla skingrats och kvar är några enstaka par, som träffas någon gång i månaden.

Med vänner tycker jag att man ska få energi och utbyte. Kvalitet framför kvantitet, så att säga.

Självklart handlar det väl mest om ytliga kontakter. Men att ha många fb-vänner verkar vara den största statussymbolen idag. Ser vissa som har mellan 1-2k på sin vännerlista
Senast redigerad av Fultnick 2012-10-26 kl. 11:08.
Citera
2012-10-26, 11:08
Medlem
Ja alla som inte har över 500 vänner på Facebook är mobbade.

Ärligt talat, vad tror du själv? Tror du att bara för att man är vän med någon på Facebook så är man kompisar in i döden också eller?
Citera
2012-10-26, 11:08
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fultnick
Självklart handlar det väl mest om ytliga kontakter. Men att ha många fb-vänner verkar vara den största statussymbolen idag. Ser vissa som har mellan 1-2k på sin vännerlista

Största statussymbolen vart då? I mellanstadiet? Hur gammal är du egentligen?
Citera
2012-10-26, 11:17
Medlem
Blattebruds avatar
Inte för min del i alla fall. Själv är jag populär bland killarna i första hand och för det mesta är det killarna som lägger till mig, få tjejer lagt till mig under alla år. Men nej, jag bryr mig inte om hur många vänner killarna har. Många gånger är tjejer med många tjejvänner som "måste göras om o.s.v. inlägg" världens falskaste tjejer. Personligen tappade jag intresset för en kille p.g.a. Facebook. Jag och han småkände varandra och jag hade en mycket positiv bild av honom och några år senare la han till mig. När jag läste hans inlägg som var rena reklamen för saker han hade, gick han ner i mina ögon oerhört, inte antalet vänner han hade inte.
Citera
2012-10-26, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Ja alla som inte har över 500 vänner på Facebook är mobbade.

Ärligt talat, vad tror du själv? Tror du att bara för att man är vän med någon på Facebook så är man kompisar in i döden också eller?

Jag tror ingenting. Skriver bara om hur jag uppfattar andras tankar om facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Största statussymbolen vart då? I mellanstadiet? Hur gammal är du egentligen?

Största var väl att ta i, men varför har man facebook egentligen? Jag vet att det till stor del handlar om uppmärksamhet, det vet väl alla. Finns dom som ser facebook som ett trevligt ställe att prata med sina vänner också men då addar man inte 1000 personer ch skriver att man ska ut och festa varje helg.

Alla har väl inte samma vänner på facebook så det kanske inte är så för dig men överallt här är det så. Annars så är du förmodligen äldre än mig
Senast redigerad av Fultnick 2012-10-26 kl. 11:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in