Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-31, 16:09
  #1
Medlem
Mezotis avatar
Poliserna Johan Wallensten och Mattias Karlsson i Landskrona fick psykiska besvär av att de fick se en penis och 10'000 kr i skadestånd. Hur rimligt egentligen är detta att två manliga Poliser fick mardrömmar och psykiska problem av att se en snopp?

Jämför detta med att de är policy hos Polisen att undersöka kuken och pungen på alla som grips/anhålls på polisstationen. I vissa fall tar polisen också på plasthandskar och kör upp finger i rumpan på den gripne för se den inte gömt något knark eller vapen där.
Citat:
Dyrt att blotta sig för polisen

LANDSKRONA. En 24-årig landskronabo som blottade sig för två polismän har dömts till 2 500 kronor i böter.

Polisen ringde en natt i mars förra år på hemma hos 24-åringen sedan grannar klagat över ljudvolymen. Festvärden uppskattade inte polisbesöket och uttryckte sitt missnöje genom att visa sitt könsorgan för poliserna.

Nakenföreställningen kostar dock 24-åringen betydligt mer än så, eftersom han även döms att betala totalt 10 000 kronor i skadestånd till poliserna.

http://hd.se/landskrona/2011/05/17/d...g-for-polisen/
Polis Johan Wallensten har tidigare varit i samröre med pedofiler enligt bloggen corruptio
Citat:
"Polismannen som hjälpte pedofiler att komma undan!" Johan Fredrik Wallensten Född 8/4 1981 i Svenarum, Vaggeryds kommun. Bostad: Tellusgatan 43 lgh 1002, Ödåkra, Helsingborg.

http://corruptiosweden.blogspot.co.u...k-poliser.html
Citera
2012-10-31, 17:20
  #2
Medlem
Carelesss avatar
Jösses! Inte ett enda inlägg OnT. Här diskuterar vi inte poliser i allmänhet eller hur mediakåta vederbörande är, utan "Hur rimligt egentligen är detta att två manliga Poliser fick mardrömmar och psykiska problem av att se en snopp".

Tråden ligger trots allt i P&P.

/Mod
Citera
2012-10-31, 17:23
  #3
Medlem
Fast är det verkligen snoppen som är boven i dramat här? Vi vet ingenting om hur kränkningen såg ut i övrigt. Självklart får poliser inte psykiska men av att se en kuk. Alla vet hur en kuk ser ut. De ser säkert kukar hela dagen lång när de går och plockar upp noddande pundare på tågstationstoaletter. Det som skiljer detta är alltså att den här handlingen var tänkt att vara kränkande mot poliserna p.g.a. deras intrång och alltså även lyckades med sitt mål.

Sen är det väl klart att polisen förmodligen inte tackar nej till 5k av någon dryg snorunge som höll på och spela allan ballan när de bara försökte göra sitt jobb. Hade någon visat kuken för mig och polisen såg det och frågade om jag blev kränkt så skulle jag självklart försöka klämma fram några fejktårar för att casha in på något jävla retard.
Citera
2012-10-31, 17:26
  #4
Bannlyst
Jag ser inget i artikeln som tyder på att poliserna fick psykiska besvär av blottningen?

Enligt lag är det förbjudet att blotta sig, dom åkte på sexuellt ofredande men kanske kunde blivit förargelseväckande beteende istället...
Citera
2012-10-31, 17:28
  #5
Medlem
NeutronStars avatar
Det psykiska traumats art och svårighetsgrad beror naturligtvis på hur penisen i fråga såg ut! Det dinglar nog en del ruggiga brandslangar i svenska folkets byxor.
Citera
2012-10-31, 17:30
  #6
Medlem
Nlesjems avatar
För att svara on topic så är det inte alls förvånande att svenska poliser reagerar på detta sätt,svensk polis fnissas åt av andra poliskårer och då av bland annat deras Danska kollegor!
Edit:"P&P "har med sveriges screening/krav på antagningsdelen att göra,många skulle sållas hårt på just psykdelen och aldrig komma på tal för yrket i andra länder.
__________________
Senast redigerad av Nlesjem 2012-10-31 kl. 17:41.
Citera
2012-10-31, 17:34
  #7
Medlem
Känns ju väldigt konstigt att två män skulle få psykiska problem av att se en penis. Kanske var den missbildad på något sätt?

F.ö TS så är det aldrig polismän som genomför kroppsbesiktningar, bara kroppsvisitationer (Inte finger upp i röven alltså).
Citera
2012-10-31, 17:43
  #8
Bannlyst
Visst kan man äcklas men tror knappast att poliserna verkligen mått dåligt, poliser jävlas bara för att de kan. Grisen grisar sig.
Citera
2012-10-31, 17:47
  #9
Medlem
DannyButtermans avatar
Skit samma om polisen mår dåligt över detta eller ej. Drar man ner byxorna och visar snoppen för okända så ska man få böter. Gör man det för polisen så är man dessutom extra respektlös och en skitunge.
Citera
2012-10-31, 17:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mezoti
Poliserna Johan Wallensten och Mattias Karlsson i Landskrona fick psykiska besvär av att de fick se en penis
Källa på det?

Skadestånd är inte mer än rätt, men det betyder inte att de mådde dåligt.
Citera
2012-10-31, 17:55
  #11
Medlem
HarmonicAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Skit samma om polisen mår dåligt över detta eller ej. Drar man ner byxorna och visar snoppen för okända så ska man få böter. Gör man det för polisen så är man dessutom extra respektlös och en skitunge.


...fast nu skedde ju blottningen i mannens egna lägenhet och det är väl tveksamt att polisen skulle storma hans lägenhet för att de förväntade sig en blottning? Alltså, polisens närvaro i sig blir en typ av brottsprovokation. Att ta fram kuken i sin lägenhet är faktiskt lagligt, hoppas jag.
Citera
2012-10-31, 17:56
  #12
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
...fast nu skedde ju blottningen i mannens egna lägenhet och det är väl tveksamt att polisen skulle storma hans lägenhet för att de förväntade sig en blottning? Alltså, polisens närvaro i sig blir en typ av brottsprovokation. Att ta fram kuken i sin lägenhet är faktiskt lagligt, hoppas jag.

Fan vad idiotiskt. Ja, det är lagligt att klä av sig naken. Men om jag bjuder din morsa hem på saft och bulle och helt plötsligt doppar ollonet i hennes saftglas borde väl jag begå en olaglig handling?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in