Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Vi delar i princip samma åsikter och det närmaste partiet du kommer i dessa frågor idag är partiet som inte stödjer liberalism som sjuklövern gör. Både vänstern och högern har försvunnit idag och därför är det nog bra att få in nytt blod i riksdagens frågor. M stod tidigare för högre straff, sänkta skatter, värna om vår kultur och kvinnoabort. Vänder vi på steken har SD dessa frågor idag och M har halkat ner till liberalisternas nivå vilket är tråkigt för högern i allmänhet. Gå in på SD's hemsida och läs deras partiprogram och se om du känner igen dig. Det gjorde jag.
Nu vet jag inte vad en liberalist är men som liberal så vill jag nog påstå att majoriteten av hans punkter är liberala.
Liberala
Jag tycker att skatterna ska sänkas (självklart liberalt)
avskaffa monarikin (självklart liberalt)
höja straffen (Det som fortfarande är förbjudet i ett liberalt samhälle kommer ha hårdare straff)
främja induvidualismen (kärnan i liberaliosmen)
kvinnor ska få göra abort (Ja självklart lika självklart är det att det är en personlig kostnad och inget som ska drabba andra mäniskor )
Icke liberalt
Stoppa invandringen (Finns ingen anledning utan bidragen så skulle problemet vara obefintligt)
värna om våran historia och kultur (Helt individuellt ifall du vill göra det eller inte)
satsa på skolan och den framtida generationen (gärna det men inte nödvändigtvis genom en stat)
Alts 5 liberala åsikter mot 3 ickeliberala.
Sen att du envisas att blanda ihop liberalismen med sörjan som 7 av våra riksdagspartier står för(vänstern är undantaget) alltså socialliberalismen är ditt problem.