2012-11-09, 02:44
Medlem
Sker namnet p godiset jag handlade fr ungefr 15 r sedan. Tror det var i Tyskland jag handlade detta superstarka svarta salmiakgodis. Liknade piratpengar. De lg i en pse och tror de hette vulkan (inte sker).

Djungelvrl som ska vara starkt r inget i jmfrelse med denna efterlngtade pastill. Den har mjligen frbjudits att sljas pga fr hg halt av ammoniumklorid?

r det ngon som knner till namnet p godiset?
Citera
2012-11-09, 03:51
Medlem
TerryCrewss avatar
Fan nu blev jag nyfiken p vad det kan vara fr godis du snackar om
Hoppas ngon kan hjlpta dig med att f fram namnet!!
Citera
2012-11-09, 05:21
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe318
Sker namnet p godiset jag handlade fr ungefr 15 r sedan. Tror det var i Tyskland jag handlade detta superstarka svarta salmiakgodis. Liknade piratpengar. De lg i en pse och tror de hette vulkan (inte sker).

Djungelvrl som ska vara starkt r inget i jmfrelse med denna efterlngtade pastill. Den har mjligen frbjudits att sljas pga fr hg halt av ammoniumklorid?

r det ngon som knner till namnet p godiset?

Det kan vl inte vara s enkelt att det r typ Tyrkisk Peber du r ute efter? Inte starkt nog i min smak men eftersom du drar djungelvrl som en parallell och TP slr det med hstlngder!
Citera
2012-11-09, 09:25
Medlem
sthlmkids avatar
k till Panduro och kp en pse ammoniumklorid. Doppa sen valfritt lakritsgodis i detta.
Citera
2012-11-09, 09:51
Medlem
Jag hoppas att ngon kan komma p det namnet, sjlv lskade jag tablettasken av mrke Trix, f-n vad goda de var.
Citera
2012-11-09, 10:29
Medlem
talenteds avatar
Piraterna frn Haribo passar rtt bra in hr tycker jag?
http://www.germandeli.com/haribopiratos.html
Citera
2012-11-09, 22:55
Medlem
Nej. Inte piratpengar!
Konsistens och form stmmer.
Rakt igenom grymt stark att en pastill rcker. (piratpengar smakar grddkola i jmfrelse).
Citera
2012-11-13, 23:00
Medlem
vators avatar
Om du bor i Sthlm finns det ju tv lakritsbutiker du lr hitta den sorten p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in