• 1
  • 2
2012-11-11, 12:02
Bannlyst
Det är nog nu har jag hört sedan 2004

Nu tystnar de flesta, vilket betyder att man tänker och vill agera istället.

Så hur skulle en mångkultur aktion faktiskt förändra samhället nu?

Skulle vi till exempel faktiskt få se mindre invandring?

På vilket sätt utför man en aktion som minskar invandringen?
Citera
2012-11-11, 13:17
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Vilken grad av radikalitet skall aktionen ha?

Pratar vi om något Breviskt eller lite fredligare fackeltåg?

Utveckla!
Citera
2012-11-11, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sverigeharfallit

Bara tomma löften
Hade en vanlig fb-medlem (svensson) gått med i auktionen irl, får denne riskera jobb, vänner som tar avstånd från hen ifall om dom såg hen i auktionen.

Flashback duger ifall om man är konflikträdd och inte kan ta strider och propagerar sina åsikter här.

Så jag som blatte kan lungt luta mig tillbaks och få gott garv här i I&I
Citera
2012-11-11, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateGohan
Bara tomma löften
Hade en vanlig fb-medlem (svensson) gått med i auktionen irl, får denne riskera jobb, vänner som tar avstånd från hen ifall om dom såg hen i auktionen.

Flashback duger ifall om man är konflikträdd och inte kan ta strider och propagerar sina åsikter här.

Struntprat. Den där rädslan är delvis obefogad. Man får vara beredd att hata de hatfyllda lite tillbaka, men numera är det inte längre farligt att vara emot invandringen. Snart kommer det vara farligt och pinsamt att vara för invandring öppet. Vi vet alla redan att majoriteten är emot invandringen så det är löjeväckande att fortsätta hemlighålla det. På grund av terrorn mot invandringskritiska så är det den invandringskritiska sidan som dessutom har mörkertalen på sin sida, så vi kan nog räkna med att 90% vill stoppa invandringen och skicka tillbaka de arbetslösa svensk-hatande rasistiska bidragstagare som utgör 80% av invandrarna idag.

Sätter någon upp en manifestation i min stad och sprider budskapet så jag vet om att den äger rum, så går jag utan tvekan med. Det enda jag tycker är avgörande för om jag ska vara med eller inte är hur den framställs. Inte "ut med packet nu", utan "stoppa invandringen, den orsakar skador, därmed inte sagt att vi inte älskar och respekterar många av de individer vi måste repatriera härifrån".

Framställs den så är det nämligen förenligt att vara nationell med att ha 1-5% invandrarvänner vilket de flesta svenskar idag, inklusive jag själv, ju har (komiskt nog är det de inavlade multi-kulti-vurmande MP-mupparna som har minst invandrar-vänner).
Senast redigerad av truth1337 2012-11-11 kl. 13:57.
Citera
2012-11-11, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Vilken grad av radikalitet skall aktionen ha?

Pratar vi om något Breviskt eller lite fredligare fackeltåg?

Utveckla!

Fredliga alternativet är oftast det första.

SD växer ju till exempel, och det verkar som att SD förstår folks och samhällets problem bättre än något annat parti. umm..

Jag tänker att det måste få ett stopp snabbare än 2014-2018-2022-2024.

Jag tror att SD får precis som SD vill ca 2018-2022-2024 som opinionsundersökningarna ser ut nu.

Nej vad ska vi som medborgare fast under lagen göra om vi vill få stopp på invandringen idag.

Visa missnöje såklart.

Och hur ska vi visa vårat missnöje?

Fredligt eller Ofredligt?
Senast redigerad av sverigeharfallit 2012-11-11 kl. 14:20.
Citera
2012-11-11, 14:12
Medlem
Jag tror på en demonstration med följande plakattexter;

Japan åt japanerna
Sydsudan åt sydsudaneserna
Västshara åt västsaharierna
Slovenien åt slovenerna
Island åt Islänningarna
Kurdistan åt kurderna
Slovakien åt slovakerna
Sverige åt svenskarna
Citera
2012-11-11, 14:14
Bannlyst
Eller gå med i SMR så får vi se...... Vet inte hur jag ska stoppa invandringen idag. Rösta??? GLÖM!
Citera
2012-11-11, 14:16
Medlem
HobartMuddys avatar
En majoritet tycker att SDs migrationspolitik är bäst, implicit att en majoritet faktiskt vill minska invandringen. Det tycker bara inte frågan är tillräckligt viktig för att byta parti, alternativ tror de förmodligen att våra politiker vet vad de gör.

Så för att åstadkomma snabb förändring bör en action eller manifestation vara inriktad på att få folk att prioritera invandringen, genom att få dem att inse hur de faktiskt blir berörda av massinvandringen.

Allra helst ska man inte heller förklara det, utan på något sätt få folk att självmant dra slutsatsen att de blir negativt påverkade.

Exakt hur vet jag inte, för då hade jag gjort det.
Citera
2012-11-11, 14:22
Bannlyst
Ledarna har nog inte studerat andra folkgruppers beteenden, kulturer, religioner särskilt bra. Fråga Reihnfelt om han har läst koranen tex,, skulle inte tro det.
Citera
2012-11-11, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateGohan
Bara tomma löften

Än så länge.
Citera
2012-11-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverigeharfallit

Glöm inte att drygt 90 % röstar för mångkultur och dagens invandrings och asylpolitik.
Citera
2012-11-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
En majoritet tycker att SDs migrationspolitik är bäst, implicit att en majoritet faktiskt vill minska invandringen. Det tycker bara inte frågan är tillräckligt viktig för att byta parti, alternativ tror de förmodligen att våra politiker vet vad de gör.

Så för att åstadkomma snabb förändring bör en action eller manifestation vara inriktad på att få folk att prioritera invandringen, genom att få dem att inse hur de faktiskt blir berörda av massinvandringen.

Allra helst ska man inte heller förklara det, utan på något sätt få folk att självmant dra slutsatsen att de blir negativt påverkade.

Exakt hur vet jag inte, för då hade jag gjort det.

En stor majoritet tycker att frågan är relativt öväsentlig och prioriterar den inte varken i sitt dagliga liv eller när de röstar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in