2008-07-29, 10:56
Medlem
Så här är dets avatar
Jag tänkte att vi, bara av ren nyfikenhet, skulle diskutera smuggelsätt, hur mycket man tjänar, risken att åka fast och hur lätt det är att genomföra.

Att åka ner till Colombia och köpa på sig lite kokain borde inte vara så svårt. Däremot kan det bli svårare att få det till Sverige eftersom man kanske inte vill eller har möjlighet att muta poliser, dessutom ska drogerna gå genom en mellanlandning och man ska även bli undersökt på Arlanda. Men skicka brev till postboxar i Europa borde gå. Bara att blanda till lite svart kokain och skicka från Latinamerika till Europa. Att gjuta in kokainet i plast är inte någon bra idée då man förlorar lite kokain varje gång man ska extrahera kokainet ur plasten.

Men vad säger ni, hur smugglar ni knarket till Sverige? Kanske det lättaste är att ta drogerna till en korrumperad regim i Afrika och sedan vidare till Sverige?
Citera
2008-07-29, 11:28
Medlem
dartagnas avatar
Ordna anställning hos ngn hjälporganisation och använd deras transportmedel.
Citera
2009-04-05, 22:57
Medlem
Jag väcker denna tråden till liv igen genom att fråga.

Hur vanligt är det att man smugglar droger via anus/tarmsystemet som man brukar se på tv/filmer, och vilka droger är det?
För det verkar väldigt ofräscht
Citera
2009-04-06, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av birdsong

Hur vanligt är det att man smugglar droger via anus/tarmsystemet som man brukar se på tv/filmer, och vilka droger är det?
Ganska vanligt.
Citera
2009-04-06, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birdsong

fett unfresh men u gotta do what u gotta do, mestadels tjack/H och till instutioner etc.
Citera
2009-04-06, 09:49
Medlem
slbussenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Jag tänkte att vi, bara av ren nyfikenhet, skulle diskutera smuggelsätt, hur mycket man tjänar, risken att åka fast och hur lätt det är att genomföra.

Att åka ner till Colombia och köpa på sig lite kokain borde inte vara så svårt. Däremot kan det bli svårare att få det till Sverige eftersom man kanske inte vill eller har möjlighet att muta poliser, dessutom ska drogerna gå genom en mellanlandning och man ska även bli undersökt på Arlanda. Men skicka brev till postboxar i Europa borde gå. Bara att blanda till lite svart kokain och skicka från Latinamerika till Europa. Att gjuta in kokainet i plast är inte någon bra idée då man förlorar lite kokain varje gång man ska extrahera kokainet ur plasten.

Men vad säger ni, hur smugglar ni knarket till Sverige? Kanske det lättaste är att ta drogerna till en korrumperad regim i Afrika och sedan vidare till Sverige?

SNÄLLA STÄNG TRÅDEN DET KRYLLAR AV POLISER HÄR PÅ FB!
Citera
2009-04-06, 10:16
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
Såg ju på ett program på TV om typ australien där vare någon som hade svalt 100 påsar med kokain i
Citera
2009-04-06, 12:03
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slbussenone

Tror inte att det finns någon metod/smuggelväg här på forumet som inte polisen redan känner till.
Citera
2009-04-06, 15:20
Medlem
BigFatCones avatar
jag vill bara påpeka att vi inte uppmuntrar till kriminella handlingar utan disskuterar enbart hypotetkiska situationer..
Citera
2009-04-06, 17:02
Medlem
vixxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slbussenone

Hahah, snälla du är för gullig :').
Ont:känns som det är stor risk och torska för en lekman
Citera
2009-04-06, 17:05
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Barbroo
Såg ju på ett program på TV om typ australien där vare någon som hade svalt 100 påsar med kokain i

Den där negern som sen fick skita i den där speciella toaletten? 96 påsar var det om inte mitt minne är trasigt.

Ett tips är ju annars, om du är omoralisk, att operera in heroin/kokain i ditt spädbarn. OBS! Döda inte ungen, då är det lättare att åka fast. OBS!
Citera
2009-04-06, 18:12
Medlem
Robbadobbs avatar
Man tar (snor,köper whatever) en segelbåt, lär sej segla.
Åker dit letar på en kran, köper några hundra kilo och åker hem igen.
Antingen så klarar man sej eller så blir det många år på kåken.

Eller så bara postar man upp påsar med 10-30g till diverse adresser där hemma som tar emot grejjerna mot en viss provision. De flesta kan torska på detta en gång utan att åka dit då de bara säger att de inte känner nån i colombia (vilket de givetvis inte ska göra heller).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in