Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-23, 13:20
Medlem
Biotopes avatar
Hemma dagtid: Under fläkten, så man slipper att det stinker i hela huset om man får besök.
Hemma kvällstid: i soffan.

Utomhus: på tomten, eller på nåt berg eller någon brygga någonstans när vädret tillåter. Inte där det är för mycket folk hur som helst.

Eller hemma hos polare och då får man ju följa deras rutiner.
Citera
2013-01-23, 13:27
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Hemma - Oftast i köket, men ibland flyttar jag ut bongen till vardagsrummet.
Hos päronen - Går jag bara ut på altan och tänder mig en holk.

Utomhus brukar jag inte röka, utan har mest som regel att jag röker när jag rundar av för dagen. Men visst, är det gött väder ute så varför inte gå och sätta sig på en utsiktsplats.
Citera
2013-01-23, 22:02
Medlem
AlternativeGirls avatar
Jag röker oftast (och helst) i sängen :P
I min lägenhet så röker vi i sovrummet, oftast med fönstret öppet men ibland pallar vi inte sent på kvällen eller om det är svinkallt ute. Då kör vi oftast igång en fläkt vi har ståendes där inne (till för att rena luften och så) men ibland pallar vi inte det heller.
Vi är noga med att försöka hålla rökningen endast till sovrummet och där med dörren stängd. Den är längst in i lägenheten så lukten inte ska sprida sig till trapphuset. Dock blir det väl nån gång, speciellt om man har polare över att det röks i vardagsrummet med. Palla lämna CoD:et ibland liksom :P

Annars så bor jag på internat på en folkhögskola på en liten ort just nu. Då tar jag oftast och går en promenad och röker, eftersom det är en jävligt liten ort där alla känner alla och droger är ju inte riktigt ok på skolan. Ibland om det är sent på kvällen så brukar jag stå i ett av rökbåsen vi har på skolans område, brukar aldrig vara någon som går förbi just det sent på kvällen.

Är jag själv så brukar jag nojja som fan, och om jag inte vore så fruktansvärt lat skulle jag helst gå i väg jävla långt från skolan in i någon skog. Är jag med andra så är jag kaxigare och det räcker med att stå någonstans där det inte syns vad vi gör. Har stått längst bort på en perrong på Göteborg C någon gång, ingen som ser exakt vad man gör och ingen som bryr sig. Sen har jag väl stått mitt i stan också på många ställen, men aldrig ensam som sagt :P
Citera
2013-01-27, 16:31
Medlem
grithors avatar
Ute, medans jag går.
Är inte nojjig över folk, ingen märker eller bryr sig om en bara man är lugn.

Väldigt sällan jag röker inomhus nuförtiden. Bra mycket skönare att vara ute imo.
Citera
2013-01-27, 17:20
Medlem
gubbfanskapets avatar
På altanen, så klart skönast på sommaren. Men jag gillar inte att röka innomhus, luktar så jävla unket. Annars går jag bara ut på en liten skogspromenad här i fina norrland!
Citera
2013-01-27, 20:50
Medlem
Är jag hemma så blir det väll på altanen eller vid vissa tillfällen i fönstret då jag inte orkar gå ut.
Är man ute så kan man där man är eller på vägen dit man ska.

Mvh Dan
Citera
2013-01-27, 22:26
Medlem
mushimos avatar
Överallt. Dock helst vid någon fin utsikt
Citera
2013-01-28, 15:12
Medlem
k4d9s avatar
Om jag är hemma brukar jag göra det när jag tar en promenad med hunden. Om jag ute med kompisar gör jag det varsom, kanske går igenom en park eller liknande om man är inne i stan.

Citera
2013-01-28, 15:25
Medlem
Bor hos föräldrar. Jag står för mitt bruk och har fått mina närstående att acceptera det till den punkten att jag bara kan gå ut på balkongen och tända på. Jag har i många fall oftast satt mig i vardagsrummet och hållt diverse disskutioner och ja, dom har insett att man faktiskt inte blir helt cp-kvaddad och vad allt folk tror.

Det är ju oftast tvärtom, jag är fortfarande så kvicktänkt att dom inte har mycket att säga emot om. Visst hade jag inte ens kunnat tala för mig själv på ett logiskt vis och se saker för vad dom är så hade det ju varit annat.

Röker vart jag än känner fört. På stan, hemma, hos polare. Ja, i dont give a shit.
Citera
2013-01-28, 19:59
Medlem
Vintertid:
Dagtid: När man rastar hunden för att bara strosa runt och beundra omgivningen. Eller i skidbacken när man åker snowboard, då är det extremt fint med en fet.

Kvällstid: En kylig kvällspromenad med en polare och en splork är extremt fint.

Sommartid:
Dagtid: Promenader i skogiga och gröna områden för att sedan klippa en.

Kvällstid: Fara ut på sjön när solen är påväg ner med en kompis, en feting och en engångsgrill på vilken man förbereder lite mysigt kvällskrubb. Fiskespön är obligatoriskt!

Set och setting är ganska viktigt tycker jag
Citera
2013-01-29, 22:09
Medlem
strezs avatar
Jag röker enbart på balkongen om jag är hemma. Annars blir det oftast hos vänner
Citera
2013-01-30, 03:39
Medlem
Hemma: på altanen efter 9 (jobb)

Ute: Överallt, med vänner, i bilen etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in