Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-11-17, 18:31
Medlem
Domingo89s avatar
God kväll!

Satt och slösurfa lite när jag hitta denna underbara debattartikel. Artikeln handlar om två lokalpolitikers förslag i den härliga orten Alvesta där det finns otroligt många somalier och andra diverse trevliga kulturberikare.

http://www.smp.se/nyheter/alvesta/sk...83525869%29.gm

Min frågeställning är:

Vad i helvete händer?
Är det ens genomförbart och kommer samhället att tillåta det?
Hur fan kan de ens komma på en sådan dum jävla idé? Är det ett strategiskt val att lyfta fram detta förslag nu när SD har det svårt?

Over and out
Citera
2012-11-17, 18:34
Medlem
AngelAvGlass avatar
Det här är ju bara förjävla stört!
Citera
2012-11-17, 18:39
Medlem
unsungs avatar
Det bästa vore såklart om loven anpassas efter elevernas behov, det borde inte vara allt för svårt att genomföra.
Citera
2012-11-17, 18:39
Medlem
Domingo89s avatar
Eller hur! Vi ska tydligen bara ge och ge men inte fan ska vi kräva något i gengäld. Inte undra på att somalierna själva säger "Jak har rettigheter, men inga skyldigheter".
Citera
2012-11-17, 18:40
Medlem
Domingo89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Det bästa vore såklart om loven anpassas efter elevernas behov, det borde inte vara allt för svårt att genomföra.

Det kan jag absolut hålla med dig om. Något som gynnar ALLA elever och inte något som bara gynnar en minoritet men kanske påverkar alla.
Citera
2012-11-17, 18:42
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domingo89
Det kan jag absolut hålla med dig om. Något som gynnar ALLA elever och inte något som bara gynnar en minoritet men kanske påverkar alla.

Det är lite klantigt av dessa två herrar att föreslå en särbehandling av just muslimska elever men det är väl naturligt när man tävlar i vem som kan vara mest för invandring.
Citera
2012-11-17, 19:23
Medlem
Zabines avatar
Citat:
Eller hur! Vi ska tydligen bara ge och ge men inte fan ska vi kräva något i gengäld. Inte undra på att somalierna själva säger "Jak har rettigheter, men inga skyldigheter".

Exakt och nu förnedrar vi oss ännu mer. Tycker alla att det är självklart att vi ska vi oss för en sån förfärlig kultur?

Man kommer inte att kunna bo i sverige som västerlänning i framtiden.
Citera
2012-11-17, 20:40
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
God kväll!

Satt och slösurfa lite när jag hitta denna underbara debattartikel. Artikeln handlar om två lokalpolitikers förslag i den härliga orten Alvesta där det finns otroligt många somalier och andra diverse trevliga kulturberikare.

http://www.smp.se/nyheter/alvesta/sk...83525869%29.gm

Min frågeställning är:

Vad i helvete händer?
Är det ens genomförbart och kommer samhället att tillåta det?
Hur fan kan de ens komma på en sådan dum jävla idé? Är det ett strategiskt val att lyfta fram detta förslag nu när SD har det svårt?

Over and out

Aha! När jag så rubriken så tänkte jag att anpassningen skulle bestå i att skolorna helt enkelt skulle avstå muslimska elever, för att förenkla anpassningen.

Men så klart skall skolorna inte det. I Sverige gäller svenska traditioner och svenska högtider, lovdagar etc. Den falske profetens anhängare får helt enkelt anpassa sig till skolan, istället för tvärtom.
Citera
2012-11-17, 20:47
Medlem
ganglere2s avatar
Läste om det där. Inget direkt förvånande i dagens Sverige.

http://avpixlat.info/2012/11/17/s-an...mska-hogtider/
Citera
2012-11-17, 23:18
Medlem
birgerburgers avatar
Det är på tiden att få till stånd en seriös och intellektuell diskussion om hur den här "mångkulturen" är tänkt att fungera. Det går utmärkt att anpassa loven utifrån muslimska högtider om andele muslimska elever är i överväldigande majoritet. Men det är inte vad som påstås vara målsättningen med "mångfalden". Hur ska man hantera detta när man har 5%:iga grupperingar som vill ha ledighet vid helt olika tidpunkter?

ÄR det verkligen svårt att förstå att en samhälle blir så oändligt mycket enklare att administrera om det baseras på gemensamma vanor och traditioner?
Citera
2012-11-18, 10:21
Medlem
Det är en bra ide att lägga in dem, om de är på hösten. Våren är full av lov för elever av alla religionenr, hösten inte lika mycket
Citera
2012-11-18, 11:41
Medlem
Domingo89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Det är en bra ide att lägga in dem, om de är på hösten. Våren är full av lov för elever av alla religionenr, hösten inte lika mycket

Utveckla tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in