Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry
Tror du det i landet lagom? Sverige är nog säkerligen sista landet att legalisera cannabis, trångsynta idioter i regeringen.
Ja visst fan är dem trångsynta, men sen får man tänka också att medelåldern i riksdagen 2006 var ca 47 år, idag har den nog inte förändrats något lavinartat,
Den största gruppen som röker cannabis i Sverige kan jag tänka mig är mellan 18-25 år & det är dem som är mest aktiva och följer den här debatten och propagerar för den osv. För att dra en parallell mellan dem som sitter i riksdagen idag & aktiva Cannabisaktivister så tror jag tyvärr det är för stor olikhet mellan dem som sitter i styret idag & cannabisaktivisternas uppväxt & syn på cannabis.
För min egen konspiration är, är du uppväxt på 90 talet idag, så tror jag att minst 50% mer än folket som växte upp på 70-80 talet dvs om du inte bodde i skåne & var mycket i danmark, har kommit i kontakt med cannabis än den äldre generationen.
JUST DÄRFÖR tror jag också att eftersom 80-90 talisterna är uppväxta i en ungdom där det accepteras av din umgängeskrets och det inte ses på som så stor synd, dem är mycket mer beresta och förstår att Sveriges narkotikapolitik är jävligt stram när dem kommer till t.ex Spanien, USA, Ja köpenhamn räcker ju i stor mån.
Iaf to the point.
Jag tror att en legalisering av CANNABIS främst kommer till folkomröstning 2025 kanske, när den yngre generationen av Sverige (idag då dvs) får sitta med och bestämma. Då dem äldre trötta damerna & herrarna har lämnat sina stolar och vårt land är redo för att låta Dödsknarket flöda.
Men jag vet inte om jag tror på en legalisation även om jag är "dailystoner", tror mer på ett lagförslag som tar bort den trångsynta jävla lag som förbjuder dig att ha det i kroppen. Dvs en av kriminalisering av Cannabis för eget bruk & kanske en mer kontrollerad form av försäljning så ungdomsgrupperna slipper komma i kontakt med dem s.k "Dealers" som numera har oftast rätt mycket i produktutbud.
MEN VISST FAN VILL JAG HA EN LEGALISATION I DANMARK, men eftersom det är så liberalt där redan är nog den enda skillnaden som skulle uppkomma är att slippa deala med though guysen på chriss & att dem kanske öppnar lite coffeshops osv. Dock tror jag att köpenhamn hade tjänat enormt på en legalisation.
Det kanske blev lite såsigt men har inte kontrollerat texten för 5 öre då jag är "in a hurry".
Tack för mig
Over and out!