Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-22, 23:26
Medlem
Jag har två lärare som uttryckt sig negativt om SD inför alla elever på lektionstid. En har sagt; "Jag gillar verkligen Sverige, men det gör mig inte till Sverigedemokrat" på ett skämtsamt sätt, och den andra har sagt; "Är det en sak jag skäms över för Sverige så är det att Sverigedemokraterna är med i riksdagen". Visst, det är en sak om eleverna gör det. Eleverna har snackat mycket skit om dem öppet men att lärarna får göra det? Är det inte förbjudet för lärare att uttrycka sig politiskt i skolan?
Citera
2012-11-22, 23:57
Medlem
Medicinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CillanH
Jag har två lärare som uttryckt sig negativt om SD inför alla elever på lektionstid. En har sagt; "Jag gillar verkligen Sverige, men det gör mig inte till Sverigedemokrat" på ett skämtsamt sätt, och den andra har sagt; "Är det en sak jag skäms över för Sverige så är det att Sverigedemokraterna är med i riksdagen". Visst, det är en sak om eleverna gör det. Eleverna har snackat mycket skit om dem öppet men att lärarna får göra det? Är det inte förbjudet för lärare att uttrycka sig politiskt i skolan?
Den första kommentaren läser jag som att det finns andra sätt att älska Sverige på än att sympatisera med ett nationalistiskt parti.
Den andra kommentaren säger ju att han skäms över Sverige,inte SD.
Citera
2012-11-23, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CillanH

Varför inte dra lite siffror, vad saker kostar och inse att vi är heeelt panka. Vilket de svaga kommer att få lida av och arbetskraftsinvadrarna drar när de sugit ut välfärden, vilket de naturligtvis gör rätt i som individer. Det är inte förbjudet men det bästa är ju om du kan mata fram fakta som får dem att ropa "men humaniteten dåp" då kan du passa på och fråga hur mkt av hans lön som han vill betala, som lärare, han kan väl inte vilja ha mer när flyktingarna lider?
Citera
2012-11-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicinen
Den första kommentaren läser jag som att det finns andra sätt att älska Sverige på än att sympatisera med ett nationalistiskt parti.
Den andra kommentaren säger ju att han skäms över Sverige,inte SD.

Men vafan, de uttalar sig ju ändå om ett politiskt parti. Det är som att en lärare skulle säga till sina elever att den skäms för att sossarna är så populära i Sverige. Visst, den säger inte vad den röstar på men den nämner i alla fall vilken politisk sida den "inte" står på, alltså uttrycker den sig politiskt. Och det är väl olagligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in