Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-27, 10:21
Medlem
Hejsan.

Tänkte skaffa mig en ny laptop till helgen.
Därefter vill jag också ha ett kul flygspel och köpa en sån där spak-kontroll till.
Har ni nåt tips ang spelet? Jag vill röja runt och skjuta ner andra plan, civilbefolkning och känna mig allmänt bäst i världen. (skämtosido)
Citera
2012-11-27, 10:37
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jpunktlundberg
Hejsan.

Därefter vill jag också ha ett kul flygspel och köpa en sån där spak-kontroll till.
Har ni nåt tips ang spelet? Jag vill röja runt och skjuta ner andra plan, civilbefolkning och känna mig allmänt bäst i världen. (skämtosido)

Spel eller Simulator?

Vad gäller "spel" så har jag dålig koll, men som "simulator" är jag jävligt förtjust i allt som DCS spottat ur sig. http://www.digitalcombatsimulator.com/ MEN var beredd på att plöja manualer på hundratals sidor, och det lär ta nån halvtimme att komma till "Engine start" på A-10 första gngen man gör det.

X-plane är en annan favorit.
Citera
2012-11-27, 14:29
Medlem
kaptentus avatar
Tycker du ska köra på en simulator och sedan köpa en joystick eller dylikt till att använda med spelet
Citera
2012-11-28, 10:44
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jpunktlundberg
Hejsan.

Battlefield 3 kan fungera.

Annars skulle jag rekommendera ett flygsimulator spel. Testa Microsoft gratis version från steam t.ex.
Citera
2012-11-29, 08:09
Medlem
Jag vet inte om jag orkar med ett seriöst simulator spel. Jag vill bara flyga runt och skapa oreda. Beställde Blazing angels 2 för en hundrig nu, var det ända jag hittade som verkade kul.
Att det är så pass dåligt med dog fight spel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in