Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-29, 03:05
Medlem
Hej!

I motsats till WT-namnen undrar jag alla FBare vilka ni tycker är överklassnamn.

Jag börjar!

Hjalmtyr (Robinson Hjalmtyr), nu kanske han kändes lite överklass och det var kanske det som styrde, hade det varit en Hjalmtyr från Ullared kanske man hade haft en annan uppfattning.

Gustaf Känns väldigt överklass och gammalt.

Vilhelm Har bara erfarenhet av överklassungar som heter detta.

Gaston Waaaaay too franskt.

Pierre Samma som ovan.

Carl Med C kan det kännas överklass, ett lite mittemellan namn som Olof eller Jacob.

Fula dubbelnamn kan vara överklass, Carl-Philip är ju ett exempel. Carl-Oscar, Carl-Olof, Jean-Pierre eller Jean-Phillipe

Dela med och tyck!
Citera
2012-11-29, 03:09
Medlem
Klokungquinnas avatar
Malcom och Sophie är för mig typiska överklass namn.
Citera
2012-11-29, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klokungquinna
Malcom och Sophie är för mig typiska överklass namn.

Fyfan för Malcolm...
Citera
2012-11-29, 03:13
Medlem
dekanmis avatar
Gaston tycker jag låter mer som ett hundnamn. Har aldrig träffat en människa med det namnet, men många hundar

Jag tycker att du plockade in det där med dubbelnamnet bra, svårare är det dock med kvinnonamn. Jag tycker att de flesta överklasskvinnor heter något vanligt som Maria, Sofia, Anna, Gunilla, Victoria etc. Men det kanske är någon annan som sett något helt annat här?
Citera
2012-11-29, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Gaston tycker jag låter mer som ett hundnamn. Har aldrig träffat en människa med det namnet, men många hundar

Jag tycker att du plockade in det där med dubbelnamnet bra, svårare är det dock med kvinnonamn. Jag tycker att de flesta överklasskvinnor heter något vanligt som Maria, Sofia, Anna, Gunilla, Victoria etc. Men det kanske är någon annan som sett något helt annat här?

Ja, överklassungar brukar väl ha lite äldre föräldrar, med det kommer väl ett annat "mode" för namn. Som Gunilla, Agata, Ruth, m.fl...
Citera
2012-11-29, 03:25
Medlem
Spackelackans avatar
Jag tillhör "Överklassen" måste jag ju erkänna, och i min släkt så har alla manliga medlemmar dubbelnamn som börjar på Carl, såsom Carl Wilhelm, Carl Gustaf osv. medan alla damer har ett Elisabeth instucket någonstans.
Citera
2012-11-29, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Jag tillhör "Överklassen" måste jag ju erkänna, och i min släkt så har alla manliga medlemmar dubbelnamn som börjar på Carl, såsom Carl Wilhelm, Carl Gustaf osv. medan alla damer har ett Elisabeth instucket någonstans.

Får väl också räkna in mig i den kategorin men i vår släkt tycks det vara "vanliga" namn som gäller, typ Per, Gösta, Henrik osv. den mest utstickande måste väl vara Danjel eller Archibald, fast det är ju engelskt.
Citera
2012-11-29, 03:35
Medlem
lejmerss avatar
Som alla andra flashbackare så är jag också en del av överklassen
I min förra klass hade vi en lirare som hette Gideon!? Wtf och man skulle alltid uttala det Giiiiiiiiiiiiideooon
Citera
2012-11-29, 06:20
Medlem
RickyBlazes avatar
Mohammed.
Citera
2012-11-29, 07:29
Medlem
GreenYoshis avatar
För att ta in lite kvinnonamn:

Stephanie/Stéphanie
Madeleine
Sarah
Victoria/Viktoria
Mary
Elsa

Antar att Estelle kommer bli ett överklassnamn inom en framtid :-p
Citera
2012-11-29, 07:31
Medlem
Trondurs avatar
Varsågod, åtta av varje sort!

Manliga:

Carl
Victor
Fredrik
Philip
Gustaf
Henrik
Erik
Olof

Kvinnliga (känns dock som att valen är lite mer liberala när det gäller damerna):

Helena
Filippa
Karin
Ulrika
Josefine
Victoria
Louise
Kristina
Citera
2012-11-29, 07:33
Medlem
FBMinchias avatar
Det som utmärker överklassen är inte sällan smeknamnen, som kan vara rätt charmiga. Noppe och Bröli, t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in