Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-03, 19:03
Medlem
thaChipps avatar
Det finns ett spel som håller på att utvecklas som heter War for the overworld som ska likna dungeon keeper 1 och 2. Dom finns just nu på kickstarter, så kolla upp spelet och om ni gillar det bidra gärna med en slant till utvecklarna. Spelet är gjort på unreal 3 motorn.
Jag är riktigt taggad för det här spelet,jag älskade DK1

Deras officiella sida https://wftogame.com/
deras forum https://subterraneangames.com/
Citera
2012-12-04, 15:32
Medlem
kekkzors avatar
trevligt, jag saknar ett skönt spel som efterliknar DK2 !
Hört talas om game of dvarwes men har inte testat det än eftersom det har fått ganska dålig kritik, hoppas detta blir bättre
Citera
2012-12-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekkzor
trevligt, jag saknar ett skönt spel som efterliknar DK2 !
Hört talas om game of dvarwes men har inte testat det än eftersom det har fått ganska dålig kritik, hoppas detta blir bättre

OT: Älskade DK1&2 och jag blev inte besviken på AGOD, det är ingen ren DK ripoff utan har en lite annorlunda spel mekanik men var ett riktigt grymt lir
Citera
2012-12-05, 16:32
Medlem
kekkzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanTheJew
OT: Älskade DK1&2 och jag blev inte besviken på AGOD, det är ingen ren DK ripoff utan har en lite annorlunda spel mekanik men var ett riktigt grymt lir

okej, gott snack ! då hoppar jag på det tåget och ser vad det kan ge
Citera
2013-07-30, 08:53
Medlem
Någon som spelar betan?
Citera
2013-07-30, 13:25
Medlem
Qwakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BinoBuse
Någon som spelar betan?
Har betan, och jag har testat att spela lite. Dem är defenetivt på rätt väg. Men svårt att säga hur det kommer bli senare då det inte riktigt känns som en beta utan nästan mer som en Alfa med tanke på att animationerna är egentligen bara färdiga för impsen, possess fungerar inte och ger egentligen bara en first person view. Men det känns som att det kommer bli väldigt bra om det ges tillräckligt med tid.

Plus ganska ofta crasher och bara 3 maps att spela på. Det går förövrigt att köpa på Steam nu för early access om det är av intresse, det kostar runt 200kr.
Citera
2013-07-30, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwake
Har betan, och jag har testat att spela lite. Dem är defenetivt på rätt väg. Men svårt att säga hur det kommer bli senare då det inte riktigt känns som en beta utan nästan mer som en Alfa med tanke på att animationerna är egentligen bara färdiga för impsen, possess fungerar inte och ger egentligen bara en first person view. Men det känns som att det kommer bli väldigt bra om det ges tillräckligt med tid.

Plus ganska ofta crasher och bara 3 maps att spela på. Det går förövrigt att köpa på Steam nu för early access om det är av intresse, det kostar runt 200kr.

Okej..jo jag såg det och tänkte köpa det men kanske ska vänta lite till då..men om man köper via steam så är man med på "betan" och sen har det när det färdiga släpps?

Nästan så man får ta fram dungeon keeper 2 o spela lite igen så länge

har även läst att flera har försökt sig på att göra dungeon keeper remakes men har failat..hoppas detta blir bra

går utvecklingen rätt så snabbt/bra eller lovar dom bara massor utan att det händer så mkt?
Citera
2013-07-30, 16:08
Medlem
Aristofiless avatar
Citat:
går utvecklingen rätt så snabbt/bra eller lovar dom bara massor utan att det händer så mkt?

Skulle inte hålla andan så att säga. Spelutveckling går aldrig så snabbt eller bra som utvecklarna tror eller hoppas på. Såg att deras sida har listat det som ett sent 2013 släpp men det ska vi nog inte räkna med och det i sin tur brukar innebära spräckt budget.

Älskar DK spelen och har längtat efter en värdig uppföljare hur länge som helst så så länge det kommer ut någon gång och blir bra är jag nöjd.
Citera
2013-07-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristofiles
Skulle inte hålla andan så att säga. Spelutveckling går aldrig så snabbt eller bra som utvecklarna tror eller hoppas på. Såg att deras sida har listat det som ett sent 2013 släpp men det ska vi nog inte räkna med och det i sin tur brukar innebära spräckt budget.

Älskar DK spelen och har längtat efter en värdig uppföljare hur länge som helst så så länge det kommer ut någon gång och blir bra är jag nöjd.

Har pre order o spela betan lite..ser ut som en bra början iaf
Citera
2013-07-31, 08:30
Medlem
Qwakes avatar
Citat:
Har pre order o spela betan lite..ser ut som en bra början iaf
Ja som sagt det är på ett bra spår, det kan tex. inte jämföras med Dungeons som sög så mycket pung att det var otroligt.
Citera
2013-09-25, 21:35
Medlem
Missa inte deras exklusiva direktsändning (22:00)
http://sv.twitch.tv/wftogame
Citera
2014-02-18, 18:52
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Någon som kör betan? Hittade precis detta framtida lir och vill höra lite utlåtanden.

Finns det att få tag på piratversion? Vill testa innan jag köper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in