Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-05, 23:24
Medlem
Köpte spelet på release och spelade skiten ur det på några dagar!

Måste ärligt säga att det var det bästa spelet jag spelat. Blev riktigt tagen av storyn (som man ska bli av ett bra spe)l. Kan helt enkelt inte få nog av det.

Vänder mig nu till er lite äldre gamers och undrar om 1 an och 2 an är lika bra spel som 3 an. Om detta stämmer blir det mer pengar till steam på direkten
Citera
2012-12-05, 23:27
Medlem
Zelogaths avatar
Har bara spelat samt tittat på FC2, det verkade kul men samtidigt ganska jobbigt då det var ganska stort och var beroende av bil om man skulle ta sig över hela kartan.

Hur är multiplayer på trean?
Har funderat på att skaffa det, men om man kör klart storyn snabbt så vill det till att det har ett bra multiplayerläge för min del.
Citera
2012-12-05, 23:30
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Far Cry 1 är mer som Crysis och inte det minsta som trean, det är ett renodlat FPS-spel.

Far Cry 2 är enligt min mening riktigt tråkigt, det är heller inte särskilt likt trean sett till friheten att göra saker utöver kampanjen. Det är också förfärligt mycket sämre på alla nivåer, röstskådespeleri, grafik, spelkänsla, frihet etc.

Du kommer troligtvis inte att gilla något av dem, men om man måste säga något så säger jag tvåan även om jag gillade ettan när det släpptes.
Citera
2012-12-05, 23:30
Medlem
Har bara spelat ett och nær det kom så var det ju magiskt snygg grafik. Ett av mina starkaste minnen ær ifrån nær man springer runt i djungelen och tar en flygskærm eller vad man ska sæga. Som ett V man hænger under och flyger ner i dalen med høga berg och skogar kring sig. Sen kan jag ærligt talat inte komma ihåg så mycket om sjælva spelkænslan, det får någon annan ta. Størde mig lite på monstren som slæpptes løs har jag før mig, tyckte nog inte dom passade så bra på paradisøn. Men utan tvekan vært ett par hundralappar om du har det liggande till øvers.

Edit: Kom på att jag spelade far cry 2 på playstation, spelade i några timmar sen stængde jag av skiten och spelade det aldrig igen. Var nog før att det var till just playstation och inte PC, såna spel ska ju næstan spelas på PC.

Hur ær trean då? Såg i posten øver att trean verkar vara lite annurlunda. På vilket sætt då?
Senast redigerad av Erikandersson23 2012-12-05 kl. 23:44.
Citera
2012-12-05, 23:34
Medlem
Far Cry 2 är nog det sämsta spel jag spelat. Grafiken och de är grymt, men mer enformigt spel finns nog inte. 98% av alla uppdrag är:
1. åk till en punkt och utför syssla (gå till en sak, tryck på en knapp, döda folk på vägen)
2. *ALTERNATIVT* Lyssna på en vän/partner om ett utföra punkt.1 på ett annat sätt
3. (Om punkt två ej genomfördes) åk tillbaka, uppdraget klart.
4. (Om punkt två genomfördes) Din partner är nu i fara, åk och rädda honom/henne, sen är uppdraget klart.

Så ser nästan alla uppdragen ut. Förutom typ 1-2 uppdrag i början, 1-2 i mitten av storyn och 1-2 i slutet av spelet.

SJUKT enformigt. Skaffade spelet, spelade ett tag, tröttnade snabbt.
Halvår senare tvingar jag mig igenom spelet, och inget, absolut inget speciellt. Helt värdelöst.
Citera
2012-12-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Har bara spelat samt tittat på FC2, det verkade kul men samtidigt ganska jobbigt då det var ganska stort och var beroende av bil om man skulle ta sig över hela kartan.

Hur är multiplayer på trean?
Har funderat på att skaffa det, men om man kör klart storyn snabbt så vill det till att det har ett bra multiplayerläge för min del.

Har inte testat multiplayer vidare mycket förutom 2-4 player läget. Så har inte så mycket att uttala mig om.När du är klar med single player storyn (som för övrigt är minst 20 timmar lång) finns det mycket annat att göra. Så som att erövra byar, jaga skatter och låsa upp radio torn. Synd att föregångarna inte verkade så bra Nått annat single player spel ni kan rekomendera?
Citera
2012-12-05, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikandersson23
Har bara spelat ett och nær det kom så var det ju magiskt snygg grafik. Ett av mina starkaste minnen ær ifrån nær man springer runt i djungelen och tar en flygskærm eller vad man ska sæga. Som ett V man hænger under och flyger ner i dalen med høga berg och skogar kring sig. Sen kan jag ærligt talat inte komma ihåg så mycket om sjælva spelkænslan, det får någon annan ta. Størde mig lite på monstren som slæpptes løs har jag før mig, tyckte nog inte dom passade så bra på paradisøn. Men utan tvekan vært ett par hundralappar om du har det liggande till øvers.

Edit: Kom på att jag spelade far cry 2 på playstation, spelade i några timmar sen stængde jag av skiten och spelade det aldrig igen. Var nog før att det var till just playstation och inte PC, såna spel ska ju næstan spelas på PC.

Hur ær trean då? Såg i posten øver att trean verkar vara lite annurlunda. På vilket sætt då?

Trean är mycket friare och inte så stel och enformig som (föregångarna beskriv som). + multiplayer

rekommenderar det starkt!
Citera
2012-12-06, 00:03
Medlem
Sista_Bossens avatar
Det enda jag minns av 2:an är att det var en härlig spelupplevelse men urusel AI,
3:an är jag snart klar med, och det känns väldigt likt 2:an, men lite bättre på alla punkter.

Angående MP-läget i FC3 så är det helt värdelöst.
Små banor, springa runt och pang pang. Ledsnade efter 30 minuter.
Citera
2012-12-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spamalot7712
Trean är mycket friare och inte så stel och enformig som (föregångarna beskriv som). + multiplayer

rekommenderar det starkt!

Okej det låter ju fett. Ettan var ju extremt linjær, var ju bara en rød tråd genom story mode har jag før mig. Har tyævrr ingen speldator och gillar inte FPS på PS3 så blir nog inget med det tyværr.
Citera
2012-12-06, 00:21
Medlem
WalterSullivans avatar
1an är o förblir bäst, tyckte inte 3an fångade samma episka känsla som den
Citera
2012-12-06, 00:27
Medlem
EugeneHutzs avatar
3an har jag inte spelat. Men 2an var rätt segt. Orkade inte ens spela igenom det. Man fick sitta och köra i en långsam bil fram och tillbaka genom vägspärrar i djungel i timmar kändes det som innan nått hände. Jag gav upp 2an.
Men 1an var kul som jag minns det. Men ingen aning om det är likt 3an.
Citera
2012-12-06, 01:29
Medlem
sneakydudes avatar
Ettan var mästerligt på sin tid, fan vad jag har haft kul med det spelet alltså. Köpte tvåan och spelade i nån timme eller två sen lämnade jag tillbaka det. Segt och jävligt rövig grafik till ps3. Trean är jag lite sugen på men har inte spelat det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in