• 1
  • 2
2012-12-07, 15:35
Medlem
KungKongs avatar
Har nu tränat halvseriöst i 8 månader, har iofs under den här tiden gått från 103.3 kg till 88 kg. Sänkt fettprocenten från 27% till 18.3% (kaliper mätning).

Vem är jag? En kille som fyller 40 om ca 11 månader, har barn och hund som tar mkt av fritiden, men då det nu är dags att börja resan att vara rippad som fan på min nästa födelsedag, siktar på allt under 8%, ju lägre desto bättre.

Mitt problem har aldrig varit träningsmotivation, snarare är maten det som gör att resultaten kommer så sakta, så det är här det måste arbetas hårdast. Hur svårt kan det vara att få smaklökarna att njuta av den klassiska byggarmaten kyckling, ris och broccoli ??? Ska säga att jag är skadad av snabbmat, stekt entrecote med bea... Ska väl även tillägga att viktnedgången beror på periodisk fasta.

Stats kommer att läggas upp regelbundet, det samma gäller bilder
Citera
2012-12-07, 16:26
Medlem
Det handlar väl bara om att vilja det tillräckligt mycket och bestämma sig för att man ska göra det.
Bestäm dig för att du ska ner under 8% och du ska göra allt som behövs för att nå dit.

Det är bara du själv som kan påverka ditt beteende, du bestämmer.
Citera
2012-12-07, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungKong
Har nu tränat halvseriöst i 8 månader, har iofs under den här tiden gått från 103.3 kg till 88 kg. Sänkt fettprocenten från 27% till 18.3% (kaliper mätning).

Vem är jag? En kille som fyller 40 om ca 11 månader, har barn och hund som tar mkt av fritiden, men då det nu är dags att börja resan att vara rippad som fan på min nästa födelsedag, siktar på allt under 8%, ju lägre desto bättre.

Mitt problem har aldrig varit träningsmotivation, snarare är maten det som gör att resultaten kommer så sakta, så det är här det måste arbetas hårdast. Hur svårt kan det vara att få smaklökarna att njuta av den klassiska byggarmaten kyckling, ris och broccoli ??? Ska säga att jag är skadad av snabbmat, stekt entrecote med bea... Ska väl även tillägga att viktnedgången beror på periodisk fasta.

Stats kommer att läggas upp regelbundet, det samma gäller bilder

dude chill med träning och lycka till..
Citera
2012-12-07, 17:48
Medlem
LabiSiffres avatar
Skulle inte kalla entrecôte för snabbmat direkt. Och du kan fortsätta äta det och ändå gå ner i vikt. Skulle inte heller säga att viktnedgången är pga periodisk fasta, hur ser din fasta ut? Lycka till
Citera
2012-12-07, 18:35
Medlem
TiltRages avatar
Du är redan på rätt väg, fortsätt som du har gjort hittills så lär du nå ditt mål. Märker du att det stannar av så får du utvärdera varför och lägga om planen.
Btw, det låter som att den här tråden borde flyttas till träningsjournaler?
Citera
2012-12-08, 12:12
Medlem
KungKongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Skulle inte kalla entrecôte för snabbmat direkt. Och du kan fortsätta äta det och ändå gå ner i vikt. Skulle inte heller säga att viktnedgången är pga periodisk fasta, hur ser din fasta ut? Lycka till

Nej inte snabbmat men med bea o alla tillbehör så är det väl ändå "skräpmat" Fastan kör jag från ca 14-21, det enda som jag under perioden konsumerar är PWO före träning och BCAA under träning plus vatten/kaffe/te.
Citera
2012-12-08, 12:14
Medlem
KungKongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
Du är redan på rätt väg, fortsätt som du har gjort hittills så lär du nå ditt mål. Märker du att det stannar av så får du utvärdera varför och lägga om planen.
Btw, det låter som att den här tråden borde flyttas till träningsjournaler?

Tack, hur flyttar jag den? Är ingen hejare på d här
Citera
2012-12-08, 12:41
Medlem
TiltRages avatar
Citat:
Tack, hur flyttar jag den? Är ingen hejare på d här

Det vete fan faktiskt, tror att en moderator måste ordna det.
Citera
2012-12-08, 12:54
Medlem
Citat:
Nej inte snabbmat men med bea o alla tillbehör så är det väl ändå "skräpmat" Fastan kör jag från ca 14-21, det enda som jag under perioden konsumerar är PWO före träning och BCAA under träning plus vatten/kaffe/te.

Fastar du mellan 14-21 eller är det din ätfönster under denna tiden? Vanligaste upplägget är att köra 16 timmar fasta med 8 timmars ätfönster. Tänk på att du inte går ner i vikt bara för att du kör PF utan du måste även ligga på underskott under denna tid. Om man är riktigt hardcore kan man förkorta ätfönstret till 6 timmar. Detta förutsätter att man kan trycka i sig all sin mat som man behöver för sitt mål så klart.
Citera
2012-12-08, 13:03
Medlem
Skabbtantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Fastar du mellan 14-21 eller är det din ätfönster under denna tiden? Vanligaste upplägget är att köra 16 timmar fasta med 8 timmars ätfönster. Tänk på att du inte går ner i vikt bara för att du kör PF utan du måste även ligga på underskott under denna tid. Om man är riktigt hardcore kan man förkorta ätfönstret till 6 timmar. Detta förutsätter att man kan trycka i sig all sin mat som man behöver för sitt mål så klart.

Riktigt hardcore börjar vid 4 timmar

Och ja, någon vänlig moderator kommer att flytta på din tråd. Ingenting du behöver oroa dig för.
Citera
2012-12-08, 13:32
Medlem
KungKongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo

"Ätfönstret" är mellan 14-21, my bad. Självklart har du rätt om att äta på underskott, och det har ju som sagt bidragit till min viktnedgång, har varit enklare att inte föräta sig då man inte kan äta hur mkt som helst på dessa timmar. Antingen går jag hardcore och äter mindre timmar eller börja äta nyttigare eftersom vågen nu stått still lite för länge
Citera
2012-12-09, 18:58
Medlem
KungKongs avatar
Vikt 88.7

Körde bröst/tricep

Bänkpress stång 4*6 (2*12 uppvärmning)
Sned bänk hantlar 3*6
Cable crossover 3*6

Tricep pushdown 3*6 (2*12 uppvärmning)
Cable rope OH 3*6
Skull crushers 2*6 (med hantlar)