• 3
  • 4
2012-12-27, 20:03
Medlem
KungKongs avatar
Ingen uppdatering igår, åt väl halvtaskig mat men höll mig runt 2100 kcal och det var vilodag.

Idag var det ben och axlar, smith maskinen var paj så knäböjen körde jag fritt. Inte så läskigt som jag trodde men lite nervös när det vägde 80 kg och ingen broms ifall det skulle gå knas. 2 * 8 med 80

3 ägg och 150 gram prinskorvar samt potatissallad för att bryta fastan. Blir nog ngt riktigt enkelt till middag innan fastan börjar. Såg för övrigt att aftonblaskan hade info om periodisk fasta, får se hur det artar sig...

Nu blir det till o softa med en film, Expandables 2, undrar om det är ngn som är "ren" av dessa skådespelare
Citera
2012-12-28, 20:43
Medlem
KungKongs avatar
2 pass blev det idag, cardio vid lunch 50 min, och ett bröstpass vid 16:00. Kommer att bara köra bröst och inte kombinerat med biceps framöver, är tyvärr den muskel jag har svårast för att utveckla har jag märkt

Kosten idag blev 2 hemmagjorda burgare med ost och ägg, landade på ca 1200 kcal. 1 snickers (standard efter gympasset), 15 gram sötmandlar och 3 proteinshakes. Åt allt mellan 15:00 och 20:15

Imorgon blir det ett morgonpass på gymmet, är bjuden på middag hos syrran så bara en shake innan jag drar och en STOR måltid där...
Citera
2012-12-28, 21:55
Medlem
LabiSiffres avatar
Varför skippar du inte alla Snickers? Tycker det rimmar dåligt med att försöka gå ner i vikt. Hur går det med viktminskningen förresten?
Citera
2012-12-30, 00:04
Medlem
KungKongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Varför skippar du inte alla Snickers? Tycker det rimmar dåligt med att försöka gå ner i vikt. Hur går det med viktminskningen förresten?

Första dagen utan snickers men du har rätt, dom har inget i kosten att göra.

Viktminskningen går sakta sakta, men midjemåttet sjunker så i kcal väg känns det som om man ligger rätt, ska göra en kalipermätning i slutet på Jan hos PT:n, har minskat ca 1% per månad sen start så nu jävlar ska jag chocka honom med förhoppningsvis 4% sen senaste mätningen (i mitten på Dec)

Träningen gick bra, rygg/tri/bi, protteshake kl15 och en stor middag (lammstek, potgratäng & sallad. Avslutade med en ostbricka o kaffe) kl20. Nu fasta till 15-16 imorgon.
Citera
2012-12-30, 22:52
Medlem
KungKongs avatar
Förkyld!!!

Men lyckades ta mig till ett pass bröst innan den slog ut riktigt ordentligt, så nyår blir väldigt lugn för den här Kongen.

Körde;
Snedbänk 30 grader (hantlar)
14kg*10
18kg*10
22kg*10
Snedbänk 45 grader (hantlar)
12kg*8
16kg*8
20kg*8
Dumbell flyes (18kgs hantlar)
3*10
Pec flyes maskin (40kg)
2*8
Upper chest cable cross (20Kg)
3*10

Cardio promenad 6.5km/h med 15 graders lutning (20 min)

Fastan bröts (kl 15:30) med 3 ägg blandat med 1 dl bake pro, ost, prinskorv, sallad och 2 småbröd. Protte shake nr 1 som dryck. Andra måltiden blev 2 mindre piroger med en sallad och protte nr 2, klockan 21:15 började fastan.

Jag kommer att köra bröst vartannat pass då det är min svagast utvecklade del, vad tror ni om det?

Inga snickers idag heller...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in