Flashback bygger pepparkakshus!
2005-04-24, 01:12
Medlem
Duerfians avatar
Jag tyckte karaktärerna var ganska endimensionella och är lite trött på filmer där lantortsbor blir förlösta av någon utifrån. Vidare var den lite väl späckad med new age-flum.

Men på det stora hela var den oförarglig. Inget jag har någon större lust att se om dock.
Citera
2005-04-24, 14:24
Moderator
impieteers avatar
Jag trodde det var lite vanligt Flashbackgnäll i den här tråden, men nu när jag sett filmen kan jag konstatera att den mycket riktigt är mycket dålig.

* Fantastiskt platta karaktärer, ingen av dem känns som en riktigt människa, allra minst snabbköpskassörskan.

* Skriva-på-näsan-moral hela jävla tiden. Man kan bara fundera på graden av publikförakt hos en person som lyckas göra en film som inte lyckas få pubiken att tänka det minsta.

* Mängder av svenska filmklyschor, så många att det blir helt parodiskt till slut.

* ...och ett riktigt dåligt slut.

1 slemmig tentakel av 5 möjliga får den.
Citera
2005-04-24, 14:47
Medlem
oj, här trodde man att man visste betydelsen av "pekoral" men...

en överkorsad fb-pitt. är allt vad den får
Citera
2005-04-24, 15:19
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Ja det är ju bra filmer.. Synd att du inte fattade Så som i himmlen också för det är en riktigt bra film.

Han kanske fatta den lika bra som dig, men inte tyckte om den helt enkelt.
Eller är alla som inte tycker som dig förståndshandikappade?
Citera
2005-04-24, 16:37
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Eller är alla som inte tycker som dig förståndshandikappade?
Citera
2005-04-24, 22:01
Medlem
Klaus Meines avatar
Jag chansade och såg den men ni hade rätt(ni som sågade den alltså) den var inte alls bra och förtjänade definitivt ingen oscar, är ganska förbryllad över alla hyllningar faktiskt.
Citera
2005-04-25, 10:06
Medlem
polarn såg den och tyckte den var riktigt bra. Nån skrev att smala sussie var bra, jag stängde av efter lite mer än halva för det var så jävla kass.

... så smaken är väll som baken!
Citera
2005-04-25, 19:04
Medlem
MoonieZs avatar
Kan inte hålla med om att Så som i Himmelen är dålig. Jag tycker den är en av de bästa svenska filmerna på väldigt, väldigt länge.

Men den hade gärna fått vara längre....
Citera
2005-04-25, 20:15
Medlem
jag tycker den var helt okej faktiskt. men såklart hade den sina svackor(som alla andra filmer i hela världen)

som att

skådespelarinsatserna var bra. speciellt han som slog sin fru och prästen...
(och frida Hallgren och helen sjöholm är ju trevliga att titta på )

och sen

betyg: 3,8 av 5
Citera
2005-04-25, 21:11
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Den är ju helt ok. Lite seg i början men slutet är maffigt. Kom inte och säg att Smala Sussie är en bättre film för det är ju bara löjligt.
Citera
2005-04-26, 16:02
Medlem
Jag har icke sett filmen och ämnar inte göra det heller. Gay Pollack är en romantiserande snuskgubbe hur det nu går ihop.
Citera
2005-04-29, 23:24
Medlem
Barschs avatar
Har precis sett den. Överlag helt ok, men jag kan hålla med om att slutscenen får mig att vilja spy. Efter alla trådar om y-barn som extrabråkiga känns det ju rätt att killen som slog sin fru heter Conny!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in