Jag tyckte karaktärerna var ganska endimensionella och är lite trött på filmer där lantortsbor blir förlösta av någon utifrån. Vidare var den lite väl späckad med new age-flum.
Men på det stora hela var den oförarglig. Inget jag har någon större lust att se om dock.
Jag trodde det var lite vanligt Flashbackgnäll i den här tråden, men nu när jag sett filmen kan jag konstatera att den mycket riktigt är mycket dålig.
* Fantastiskt platta karaktärer, ingen av dem känns som en riktigt människa, allra minst snabbköpskassörskan.
* Skriva-på-näsan-moral hela jävla tiden. Man kan bara fundera på graden av publikförakt hos en person som lyckas göra en film som inte lyckas få pubiken att tänka det minsta.
* Mängder av svenska filmklyschor, så många att det blir helt parodiskt till slut.
Jag chansade och såg den men ni hade rätt(ni som sågade den alltså) den var inte alls bra och förtjänade definitivt ingen oscar, är ganska förbryllad över alla hyllningar faktiskt.
Har precis sett den. Överlag helt ok, men jag kan hålla med om att slutscenen får mig att vilja spy. Efter alla trådar om y-barn som extrabråkiga känns det ju rätt att killen som slog sin fru heter Conny!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!