Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Tjeckien på väg att legalisera marijuana

flashback.se

Tjeckien röstade i fredags igenom att apotek ska få börja sälja marijuana på recept. Den nya lagen kan träda i kraft redan 2013.

Läs hela artikeln
  • 1
  • 2
2012-12-08, 14:57
  #1
Medlem
BigFatCones avatar
Då är ju frågan om det kommer att leda till att cannabis i slutändan kommer att finnas tillgängligt på samma sätt som i Holland. Som jag har förstått det så ser man genom fingrarna då det gäller bruk och innehav för personligt bruk. I vilket fall som helst så är det fantastiska nyheter.
Citera
2012-12-08, 14:59
  #2
Medlem
dannutts avatar
Nå cool info du kan dela med dig ?
Citera
2012-12-08, 15:01
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Nej, inte direkt. Jag läste nånting om det hela på Twitter igår. Ska se om jag kan hitta mer info om det hela.
Citera
2012-12-08, 15:18
  #4
Medlem
trevligt!
verkligen ett steg i rätt riktning!
uppdatera gärna med mer info när du kan!
Citera
2012-12-08, 15:37
  #5
Medlem
HighTemplars avatar
Alltid trevligt att höra om länder som kommit längre än inskränkta Sverige.
Citera
2012-12-08, 15:53
  #6
Medlem
25Decembers avatar
Ännu ett land som fattar att cannabis inte är dödsknark, kul!
Citera
2012-12-08, 21:05
  #7
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Då är ju frågan om det kommer att leda till att cannabis i slutändan kommer att finnas tillgängligt på samma sätt som i Holland. Som jag har förstått det så ser man genom fingrarna då det gäller bruk och innehav för personligt bruk. I vilket fall som helst så är det fantastiska nyheter.

Nja, man ser inte genom fingrarna. Tjeckien har avkriminaliserat alla typer av droger för längesen, och är därmed mer liberalt "drogland" än vad Holland är. Tillgängligheten i Tjeckien är förmodligen lika stor som i Holland, om inte större?
Citera
2012-12-08, 21:31
  #8
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Det har väl varit avkriminaliserat ett tag? Denna nyhet berör väl enbart att apotek skall få lov att börja sälja det?

Missförstå mig inte nu, jag anser att det är skitbra att denna utveckling sker i Europa.
Citera
2012-12-08, 21:41
  #9
Medlem
Guitarsmokes avatar
Synd att det inte handlade om reglerad handel men ytterligare ett steg i rätt riktning.
Citera
2012-12-08, 23:18
  #10
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Det har väl varit avkriminaliserat ett tag? Denna nyhet berör väl enbart att apotek skall få lov att börja sälja det?

Missförstå mig inte nu, jag anser att det är skitbra att denna utveckling sker i Europa.

Ja, Tjeckien har varit det mest drogliberala landet i Europa sedan Januari 2010.
Artikeln och trådstarten kan vara lite missvisande om man inte har kunskaperna att rätta den själv

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_li...Czech_Republic


Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Synd att det inte handlade om reglerad handel men ytterligare ett steg i rätt riktning.
Recept innebär reglerad handel:S
Citera
2012-12-08, 23:37
  #11
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Recept innebär reglerad handel:S

Du har helt rätt, jag menade för rekreativt bruk.
Citera
2012-12-09, 01:24
  #12
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Du har helt rätt, jag menade för rekreativt bruk.

Rekreationellt

Eller du kanske menade att man röker cannabis kreativt i en limbo? :P Lol
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback