Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Förändringen sker gradvis och många varken vet eller bryr sig om vad som kommer att hända. Jag är lika frågande som dig. Varför bryr man sig inte om att sitt land går utför? Vad är det som skapat denna likgiltighet?
En stor anledning till att folket fortfarande håller sig på mattan är att instutitionerna varit
Svenska. I takt med att den blir mer mörk kommer folket att inta en mer och mer avig inställning till staten och när de anmäler ett brott och ser en förvirrad utlänning som inte kan göra sig förstådd och anklagar dem för att vara rasist när de ger ett signalement på en zigenare kommer allt att ställas i ett annat ljus. Dessutom tror jag att många grupper kommer att ha en betydligt lägre tröskel för att kravalla i takt med att de ser främmlingar i polisens led.
Folket har en lång tid kunnat isolera sig från problemen i landet genom att flytta, men när en av de centrala instutitionerna i landets rättsväsende blir färgat av utlänningar kommer det bli uppenbart vad som kommer i framtiden och jag tror inte att det kommer räcka med att flytta för att någon skall slippa se problemen som finns.
Vi ser redan idag tecken på att folket vänder samhället ryggen för att det inte är
'för dem' fler och fler ifrågasätter vad som sker och idag sitter de och pratar om det runt köksbordet. När de talar med sina grannar och vänner om det på en bred front kommer det bli betydligt svårare att trycka ner motståndet. Många sitter och suckar om att allt hopp är förlorat och missar vad som sker runt dem. Det är nu förändringen kommer och som jag skrivit tidigare kommer våren 2013 att bli väldigt intressant
(inte endast SD röran) och det skall bli intressant att se hur den döende mångkulturen gör sin sista ansträgning för att överleva. Det värsta som kan hända är att vallagen förändras men det hjälper knappast då
demokratin bygger på att folket accepterar den och säger de nej tack är det över. Jag har det senaste året märkt att fler och fler ifrågasätter inte bara mångkulturen utan staten som så, de känner att de svikits och är inte rädda att säga det öppet.