Frsta trden, inlgget och ja tom besk hr i D&K s jag hoppas inte etiken krockar p ngot vis men hittade faktiskt ingen speltrd om ZombieU och nu har jag det och vill tjata lite om`et.
Jag har spelat ~2timmar och sger bara wow, jkligt grymt med paden mste jag sga, ja rent revolutionerande faktiskt. Iaf tyckte som verrig och (om jag fr sga det sjlv)-rutinerad spelare att det var lskigt som fan att springa runt dr med typ 4skott och ett kasst cricketrack i mrkret med svrddade zombies runt hrnen. Sen att ficklampan fr det frsta lockar till sig zombies p avstnd s tar den dessutom slut emellant nr man inte vill och det gr det inte smre. Ja jag gillade det som fan iaf.
Vi alla har olika spelsmaker. Jag tyckte att spelet var riktigt riktigt dligt. Jag spelade i ngra timmar p spelet men efter det s bytte jag in det samma dag som jag kpte Wii U. Jag skaffade Batman arkham City armored Edition och det sg ocks. PS3 och 360 versionerna var mycket bttre tyckte jag.
Visst r det s, jag har inte spelat s mycket konsol p mnga r s fr mig var det lite som nr man lirade ResidentEvil fr frsta gngen. Jag lngtar till helgen s jag kan spela vidare (min listiga storasyster kpte detta till mig nr ungarna hennes fick ett Wii-U nu i jul s jag ska vara dr och avlasta lite oftare/mer).
Fr man ngot bttre melee-vapen sen fr det dr cricketracket r inte s vrst bra.?
Ser bra ut tycker jag, har inte spelat det dock. Men r rdd fr att man igen har slngt in fr mycket "viftande" (eller vad man ska kalla det till WiiU).
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Vi alla har olika spelsmaker. Jag tyckte att spelet var riktigt riktigt dligt. Jag spelade i ngra timmar p spelet men efter det s bytte jag in det samma dag som jag kpte Wii U. Jag skaffade Batman arkham City armored Edition och det sg ocks. PS3 och 360 versionerna var mycket bttre tyckte jag.
Tar man spelet fr vad det r: ett ofrltande survival/horror-spel, s lr man lska det. r man ett inbitet Call of Duty-fan, eller om man lider av adhd, s lr man dock inte alls uppskatta spelet.
Tycker att det r riktigt bra, men ibland frustrerande svrt! Man har ju dock bara sig sjlv att skylla, men fy fan vilken panik man fr nr man r helt omringad av en hord med hungriga zombies! Lngesen jag spelade ett s jobbigt ( p ett bra stt ) spel.
Tar man spelet fr vad det r: ett ofrltande survival/horror-spel, s lr man lska det. r man ett inbitet Call of Duty-fan, eller om man lider av adhd, s lr man dock inte alls uppskatta spelet.
Tycker att det r riktigt bra, men ibland frustrerande svrt! Man har ju dock bara sig sjlv att skylla, men fy fan vilken panik man fr nr man r helt omringad av en hord med hungriga zombies! Lngesen jag spelade ett s jobbigt ( p ett bra stt ) spel.
Ja ofrltande r det allt, snudd p omjligt ju....
Har inte ens kommit till Buckingham Palace trots 4-5 frsk, inte ltt att sl ihjl kravallkldd zombie med hjlm inte..
-Vart hittar man en lockpick ngonstans?
edit; #Pet igen.
Senast redigerad av AlltidPverkad 2012-12-29 kl. 00:49.
Jag vet inte om det r frsigt eller jobbigt att man inte kan spara i den bemrkelsen man brukar kunna spara (allts starta om frn senaste "save" nr/om man dr)? gr ju bra s lnge man verkligen sparar och stnger av men om man dr fr man brja om med en ny gubbe, ett ftal skott till EN pistol frn dr man brjar i sitt safehouse som f. inte r srskilt skert alltid. Alla grejer finns inte alltid kvar heller s ibland str man dr som ett fn och har slsat bulor i ondan.
Lite prylar fr man iofs behlla som lockpick och lite andra "fasta" inventarier men vapen, ammunition, mat/medikit ect har ju ens fd karaktr i sin ryggsck och lallar runt med (som zombie). r rtt jobbigt nr man dr bland ett helt gng zombisar och behver dra dit igen fr att ta tillbaka sina grejer och fortstta med vad det nu var man sysslade med nr man bara har 6skott.
Har spelat nrmare 8timmar nu och kommit ...ja inte lngt, skert dtt ver 20ggr och blir nervs av att bara tnka p fortsttningen.
Tur man r lttroad & lttskrmd.
Senast redigerad av AlltidPverkad 2012-12-31 kl. 01:52.
-Bump!
r det verkligen inte fler som lirar detta hr p flashback? ..r ju ett helt otroligt grymt lir.
Sjlv s har man inte kommit s lngt utan ska skaffa soppa till en generator och d behver man frst hitta lite medicin i en skola/dagis och dr r det lskigt kan jag meddela, blev lite ledsen nr jag dog dr andra gngen utan att ha hunnit sl ihjl min gamla "gubbe" s nu r ak74(?), carbin & hagelsprakaren borta.
Jag kommer att kpa spelet, men r lite halv motiverad. Jag tror inte spelet r vrt 500kr.
Vntar tills det sjunker till 300.
Tja? det r ju individuellt men jag anser att ZombieU r ett av de f spel som r vrt "fullpriset" men snart nog dyker det skert upp begagnade exemplar i spelbutikerna och/eller en prissnkning.
Blev lite besviken p att man inte kan lira multiplayer p ntet (har ingen att spela splitscreen med).
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!