Flashback bygger pepparkakshus!
2012-12-26, 06:42
Medlem
memrixs avatar
Finns det några kända symtom som förbannelser delar, kan man på något sätt se ifall man är förbannad av någon ?

Mvh
Citera
2012-12-26, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memrix
Finns det några kända symtom som förbannelser delar, kan man på något sätt se ifall man är förbannad av någon ?

Mvh
Beror ju på vilken förbannelse som är lagd, men en sak är säker, man märker av den. Ofta är de "snälla" och ser till att man bara bryter ett ben eller så. Men det brukar märkas genom stor smärta.
Citera
2012-12-26, 10:44
Medlem
Om du inte känner till den så fungerar det inte. Konstigt va?
Citera
2012-12-26, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Om du inte känner till den så fungerar det inte. Konstigt va?
Där har du fel Kent-Herbert, jag har fått flera förbannelser över mig och de slår till snabbt och helt oväntad. Man blir förvånad då det händer, då det är så oväntat.

I ett av fallen har jag fått den bekräftat efteråt, men i andra fall har jag gått in och tittat i "backspegeln" och då sett det. Balter är skickliga på sånt. Jag tror att för dem är det att de vill försäkra sig om att födas åter igen. Även att det själv kostar dem en massa elände. Alla som jobbar så, får tillbaka en massa elände.
Citera
2012-12-26, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Där har du fel Kent-Herbert, jag har fått flera förbannelser över mig och de slår till snabbt och helt oväntad. Man blir förvånad då det händer, då det är så oväntat.

I ett av fallen har jag fått den bekräftat efteråt, men i andra fall har jag gått in och tittat i "backspegeln" och då sett det. Balter är skickliga på sånt. Jag tror att för dem är det att de vill försäkra sig om att födas åter igen. Även att det själv kostar dem en massa elände. Alla som jobbar så, får tillbaka en massa elände.

Jag antar att du har någon slags bevis som gör att det du drabbats av har med förbannelser att göra.
Gärna en källa på att balter är duktiga på det (En blogg i grälla färger räknas inte som bevis, men det vet du kanske). Eller sitter du och hittar på?

Jag är ganska säker på att om det fungerade skulle en majoritet av dem som läst dina kvackinlägg här lagt förbannelser på dig, du skulle således ständigt gå med både armar och ben i gips.
Senast redigerad av Kent-Herbert 2012-12-26 kl. 11:00.
Citera
2012-12-26, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Jag antar att du har någon slags bevis som gör att det du drabbats av har med förbannelser att göra.
Gärna en källa på att balter är duktiga på det (En blogg i grälla färger räknas inte som bevis, men det vet du kanske). Eller sitter du och hittar på?

Jag är ganska säker på att om det fungerade skulle en majoritet av dem som läst dina kvackinlägg här lagt förbannelser på dig, du skulle således ständigt gå med både armar och ben i gips.

Jag har tidigare berättat om det här ute, i det fallet gällde det några blomfrön, där satt "häxan" i Lettland. Att det är mer i dessa länder har jag fått berättat för mig, av folk därifrån.

De flesta här ute skulle definitivt inte ens försöka på mig. Den som gjorde det mot mig, blev kraftigt misshandlad av sin nya pojkvän, jag behöver inte ens göra något för att det ska slå tillbaka har jag märkt. Men känner en person som jobbar med sånt, han har även lagt en förbannelse över mig, något som också slog tillbaka på honom. Men kan inte berätta för mycket utan att outa någon.
Citera
2012-12-26, 12:16
Medlem
Polyklorfenols avatar
När min ex-fru var förbannad flög det saker åt alla håll och träffade mig ibland.
Citera
2012-12-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
När min ex-fru var förbannad flög det saker åt alla håll och träffade mig ibland.
Nja det är inte riktigt samma sak. Testa med en blomma till henne då och då. Så kanske du slipper förbannelsen.
Citera
2012-12-26, 14:30
Medlem
Kobolds avatar
Det finns förstås inget som tyder på att förbannelser skulle ha någon verkan alls. Det är i princip som att önska någon illa.
Citera
2012-12-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Det finns förstås inget som tyder på att förbannelser skulle ha någon verkan alls. Det är i princip som att önska någon illa.

+1. Skelkäfta gjorde det ganska tydligt i sitt inlägg. En evig ström av anekdoter utan substans. Mytomaner har jag svårt för.
Citera
2012-12-26, 23:44
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memrix

Mvh

Ja..du kan märka av lätt om någon är "förbannad" på dig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in