Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2012-12-26, 22:44
Medlem
Nattskattas avatar
Jag är en tjej på 19 år som har en drogerfarenhet som innefattar alla de vanligaste drogerna ( samt några utav de mer ovanliga ) Jag har en mor som är ovanligt drogliberal för att vara morsa,vi har båda sedan några år tillbaka gett upp allt vad en klassisk,svensk,traditionell julafton innebär även julgran,julskinka och kalle anka lyser med din frånvaro.Då jag aldrig testat kombinationen LSD+MDMA ( candyflip ) tyckte jag att julafton var ett bra tillfälle att testa på detta.

Morgonen (eller eftermiddagen om man ska vara exakt,sov länge) började med glassfrukost och julklappsöppning,framåt kvällen (kring kl 19.00) droppade jag en lapp syra ( på 150 ) och 200 mg MDMA,ca 1-2 timmar senare fyllde jag på med ännu en lapp.MDMA:t var det som slog först... kände mig lite mysig i kroppen men inte så mycket mera ( kan tilläggas att jag är ganska så inkörd på MDMA ) Lyssnade på musik ( allt ifrån labyrinth till skrillex,så långt ifrån klassisk julmusik man kan komma ) och röjde ihop lite hemma,diskade,slängde presentpapper och sådant medans min mor nattade min minsta syster.Min mor kom upp efter en liten stund och vi drack en kopp the tillsammans, min mor hade laddat med lite vaket för att orka hålla sig uppe hela natten,hon hade inte sovit något natten innan så att hon var ganska trött.

Hon babblade på om allt mellan himmel och jord och jag hade allt svårare för att hålla mig för skratt då jag tyckte attallt hon sa var väldigt lustigt.Konturerna började lösa upp sig och allting blev suddigare och som målat i akvarellfärger,jag såg svaga mönster uppenbara sig.Utanför förstret såg jag meningar stå skrivna mellan grenarna i träden.Jag lyckades antagligen bete mig ganska så normalt för det var först då min morsa fick syn på mina enorma tefatspupiller som hon märkte någonting på mig.Då LDS:n nådde min hjärna fullt ut fick jag talets förmåga.Orden bara forsade fram ifrån mina läppar.Vartenda ord som jag sa var så.. rätt! Som en trollbindande melodislinga.När jag reste mig upptäckte jag hur graciöst jag rörde mig och insåg vilken oerhört elegant varelse jag faktist var.Med en vinröd,fotlång balklänning och mitt hennafärgade hår uppsatt i en stram knut såg jag onekligen elegant ut också.

Resten utav kvällen blev min till en egotripp för min mor ( hon ville ju också trippa!! ) vi pratade om allt vi inte kunnat säga till varandra förut.För första gången på länge kände jag att jag verkligen nådde fram till henne,och att hon faktist lyssnade på vad hon hade att säga.Jag förklarade att våran relation var RAKT ÅT HELVETE ( mindre vackert uttryckt ) annars så använde jag bara vackra ord i mitt språk.Jag sa hur ensam,vilsen och övergiven jag kände mig utav henne och även om (som hon själv uttryckt det ) inte vill se på när jag går under så undrade jag hur hon kunde tro att jag någonsin skulle komma dit hän att jag skulle orka sträva efter en förändring om jag inte hade någon som stod vid min sida.Vi pratade hela natten,skämtade och skrattade och kom varandra närmare än vad vi någonssin varit förut.Min mor ( som förövrigt varit livrädd för allt vad hallucinogener kallas ) blev riktigt sugen på att testa LSD efter ha bevittnat hur det verkade på mig.

Jag lämnade mig själv åt sidan resten av kvällen och den person vi diskuterade var min mor i egen hög person.Jag förklarade för henne att hon måste lära sig att kunna visa sina känslor och att hon enbart skadar sina närmaste med att upprätthålla en känslokall fasad.Vi pratade en hel massor om hennes uppväxt och förhållanden och vad som format henne till att bli den hon är idag,givetvis kan jag inte gå in närmare på den diskutionen av respekt till henne.Det vore alldeles för utlämnande.Vi lyssnade på pink floyd hela natten,shine on your crazy diamonds var seriöst den vackraste musik jag någonssin hört.Det låg magi i luften.Akvarellmålningar avbildade sig i milda men samtidigt sprakande färgnyanser för mitt inre.Jag såg exakt samma mönster oavsett om mina ögonlock var öppna eller slutna.Den samhörighet man ofta upplever på psykedelika ( att känna sig ett med världen ) var starkare än någonssin.

Frågor som jag inte tidigare hade vågat förstå fullt ut lyste nu klart och tydligt inför mitt inre.Varför människan tvingas utstå så mycket smärta och sorg.Vi är alla födda ur mörktet,ur smärta,blod och smuts.Jag vill känna smärtan,känna att jag lever.Jag vill vara människa.Jag är stolt över min kvinnokraft,jag skulle föda mina barn ur samma smärta som jag själv är kommen ur ifall jag ansåg att det fanns någon framtid för den kommande generationen,men nu ser jag framtiden som ganska så framgångslös.Jag vill leva i det skitiga,smutsiga.Jag kände hur jag växte med samma styrka som en blomma som bryter sig fram ur asfalten.Jag ville leva,för första gången på ett bra tag ( även om jag aldrig haft någon direkt dödslängtan ) så kände jag verkligen att jag ville leva.MDMA:t smög sig sakta bort utan att jag märkte att ruset tog slut.Mina ögonlock vart allt tyngre och tyngre och jag somnade då solen precis gått upp,fortfarande påverkad utav LSD.Jag drömde mycket livliga och fantasifulla drömmar under det dygnet jag sov,jag vaknade alldeles tung och matt i kroppen,alladeles slutkörd efter alla tankar som passerat mitt huvud.Jag kände ,mig ovanligt hoppfull och nästan pånyttfödd igen.Ingenting är omöjligt om man väljer att se möjligheterna!
Citera
2012-12-26, 23:00
Medlem
DVDGs avatar
Wow, er familj är verkligen fucked up. Och varför använder du inte mellanslag efter punkt? Jag ser ju att space-knappen fungerar som den ska i övrigt…

OnT. Kändes sjukt sorgligt att läsa det här. På julafton och allt. Men mår du bra av det så ska väl inte jag vara den som klagar. Tror knappast något gott kommer ut från det här i slutändan, men det är bara mina fem.

Du får fyra julklappar av fem för bra inlevelse, lite minus i kanten för svenskan dock.

Ta hand om dig.
Citera
2012-12-26, 23:05
Medlem
Bra skriven rapport och lät som en riktigt trevlig jul! Dock gjorde du lite fel i att droppa MDMAt samtidigt som du tog LSD då det tar tid innan man är där man vill vara på syra, egentligen ska du vänta tills LSDt har peakat, vilket brukar ta 1.5-2timmar efter man intagit syran och då droppa MDMA

Men lät som en riktigt rolig jul och att du kunde öppna dig för din mor är ju bara helt fantastiskt

4/5
Citera
2012-12-26, 23:25
Medlem
fsfd3s avatar
Jävlar vilken mysstämning du får fram! Den relationsförhöjare man får av att ta hallucinogener med någon man står nära är inte att leka med. Jag vet själv att jag hade mycket sämre relation till min bror innan vi började experimentera tillsammans!

Hur gammal är din yngsta syster ? Vet hon om vad ni sysslar med?

Någon som har statistik på skillnad i neurotoxicitet för enbart mdma respektive hippieflip förresten? Är man hypokondriker så är man.
Citera
2012-12-26, 23:32
Medlem
Customizes avatar
Låter som en ansvarsfull familj när småsysken ligger och sover i rummet intill där deras syster och mor sitter och knarkar på självaste jul.

Hoppas nån kommer på er och ringer socialen.
Citera
2012-12-26, 23:51
Medlem
Facebooks avatar
Wow, du skriver väldigt bra.

Vet själv hur det är att växa upp med en förälder från ett riktigt trasigt hem som bara har stängt
av. Tror inte att någon som inte upplevt det själv kan förstå hur det känns att aldrig få något
känslomässigt gensvar från någon som man älskar och som är så betydelsefull för en
som en förälder ju är. Tomheten, fel ord kanske men känslan inom sig av att något saknas och den där "otryggheten" och maktlösheten inför det är tunga saker att bära ensam. Och när man fått
förmågan att uttrycka känslor från barnsben är det ofta väldigt svårt att dela den med
någon som faktiskt bryr sig, även om man inte vill annat än att bara vräka ur sig emellanåt.

Och det där du skriver om världen och att det inte finns hopp och att man inte vill
sätta barn till den här världen känner jag igen från mig själv och flera andra som
haft en liknande uppväxt.
Kan ju iofs vara en depressionsgrej eller något vad vet jag.

Blev uppriktigt sagt väldigt glad på riktigt för din skull att du och din mamma ändå kunde öppna
upp er för varandra, vet inte om du kände till hennes bakgrund sen innan men om du inte gjorde det så antar jag att det var väldigt skönt för dig att få veta. Det var det för mig i alla fall.
Även om det var under en tripp så är det ju naturligtvis på riktigt. Men om du
är van med droger så antar jag att du redan inser det.

Kanske inte är någon tröst för dig nu men det var när min förälder blev lite äldre som den öppnade upp sig och i takt med ålder så har det där med att visa känslor, iaf periodvis, blivit lite lättare. Och nu snackar vi inte lastgammal heller. Kanske är det här början till förändringen för din dig och din mamma,
det kommer inte att läka alla dina sår, det måste du jobba med själv, men det kommer iaf hjälpa dig lite.

Vet inte vad jag vill med det jag skrev här. Ville bara att du skulle veta att du inte är ensam och även fast det här ett anonymt forum på internet så hoppas jag att du känner och kan uppskatta kärleken som strålar från mig till dig just nu. Din text berörde mig verkligen.
Citera
2012-12-27, 01:05
Medlem
Aybabtus avatar
Fan vad kul att få ta del av denna händelsen!

5/5 för att du tog det med morsan och det förde er närmare samt för det målande språket.

Strunta i vad moralpredikanterna ovanför säger, medan majoriteten satt och drack alkohol använde du och din mor betydligt bättre droger än just alkohol. Tänk om resten av befolkningen hade följt ert exempel, det finns gott om forskning som pekar på mdma och lsds fantastiska funktioner i samband med självkännedom/terapi och just för att få annorlunda perspektiv på saker och ting. Det är tusen gånger bättre än att använda alkohol.
Citera
2012-12-27, 05:51
Medlem
bästa jag läst. önskar att jag kunde komma min mamma närmare samt att hon var drogliberal. men kom ihåg att även om världen är skit så kan du skapa din egen! du har både ett mörker och ett ljus i dig, bara välja vilken du vill. utan mörker inget ljus. kärlek till dig själv är kärlek till världen. peace
Citera
2012-12-27, 08:47
Medlem
Agzzzos avatar
sjukaste

3/5
Citera
2012-12-27, 09:48
Medlem
QkNNs avatar
Härligt med lite annorlunda familjer och skönt att allt gick bra för er.

Låter dock lite oansvarsfullt med småbarn i lägenheten om någon skulle få för sig att
snea.

Bra tripp-rapport 4/5. Tare lungt!
Citera
2012-12-27, 10:02
Medlem
Copterss avatar
Detta är riktigt sjukt och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Varför valde du julafton?

Citat:
Ursprungligen postat av Customize
Låter som en ansvarsfull familj när småsysken ligger och sover i rummet intill där deras syster och mor sitter och knarkar på självaste jul.

Håller med.
Citera
2012-12-27, 11:14
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Customize

Var någonstans står det att småsyskonen sover i ett rum brevid? Jag uppfattar texten som att det bara rör sig om mor/dotter i denna händelse....

Edit: Såg det efter att läst texten igen.. Men jag tycker inte att det är så farligt att ta droger då barnen sover...om dom inte är oroliga av sig och sover hela natten så är det ju lugnt..men jag tvivlar på att några barn sover kl 19:00 på julafton.....undrar om inte TS blandat ihop dagarna lite?
Senast redigerad av SMK 2012-12-27 kl. 11:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in