• 1
  • 2
2012-12-27, 12:51
Medlem
Danne796s avatar
Hej, jag undrar vad Spice rökmixarna innehåller bortsett från syntetiskt thc och cannabinoider.
Har kollat både på återförsäljarnas sida och googlat runt och användt sökfunktionen.
Skulle va jätte bra om jag fick reda på vad man röker.
För jag antar att syntetisk THC kommer som pulver när man syntiserar det ?
därför antar jag att man måste blanda det med någon ört för att få ''spice''
Någon som vet?

Obs jag röker ej spice, skulle bara vilja se om det finns någon annan ört man kan blanda haschet med istället för tobak.
Citera
2012-12-27, 12:54
Medlem
ni4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne796
Obs jag röker ej spice, skulle bara vilja se om det finns någon annan ört man kan blanda haschet med istället för tobak.

ja det finns ju knaster, te, diverse kryddor osv som funkar perfekt.
Men om du inte vill ha tobak så kan du ju antingen röka rent eller köpa dig lite knaster.
Citera
2012-12-27, 12:57
Medlem
Glyphics avatar
Det är ju bara olika typer av växter som man fäster cannaboiderna i
Citera
2012-12-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glyphic
om det ens är cannabinoider, jag vet inte om det bekräftas jag har inte hittat källa på det iaf, det verkar mest vara helt andra substanser med liknande rus.
Citera
2012-12-27, 13:32
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glyphic

Tror du att du är något ? jag har redan skrivit detta och det är just vilken växt man använder sig av som jag letar efter ........ * * på dig själv
Citera
2012-12-27, 13:49
Medlem
Artsys avatar
Citat:
Tror du att du är något ? jag har redan skrivit detta och det är just vilken växt man använder sig av som jag letar efter ........ * * på dig själv

Han försöker ju bara hjälpa dig. Det han pekar på är att det säkert inte är en speciell växt. De är säkert löv de hittat i skogen brevid fabriken, som de torkat och besprutat med sin substans.
Citera
2012-12-27, 14:02
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsy
Han försöker ju bara hjälpa dig. Det han pekar på är att det säkert inte är en speciell växt. De är säkert löv de hittat i skogen brevid fabriken, som de torkat och besprutat med sin substans.

ja men anyway det är vad det är för växt jag är ute efter att veta
Citera
2012-12-27, 14:24
Medlem
ThingThings avatar
Citat:

Ursäkta att jag lägger mig i och så, men du var mig en långsam jävel..

Det finns ingen speciell växt som är bättre eller sämre än andra på tillräckligt hög nivå för att det ska vara mätbart, utöver att vissa säkert är behagligare än andra att röka och så. De växtdelar som olika märken av färdiga rökmixar från företag på interwebz (och hemmagjorda av din lokala försäljare) kommer troligtvis från olika växter samt är olika för varje batch.
Citera
2012-12-27, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petthepoon
om det ens är cannabinoider, jag vet inte om det bekräftas jag har inte hittat källa på det iaf, det verkar mest vara helt andra substanser med liknande rus.
Dessa substanser är aktiv i CB receptorerna vad jag vet, alltså är det Cannabinoider... Konstgjorda eller ejj

@TS det finns billigt knaster att köpa, tror 10 gram ligger på runt 40kr.
Sök runt lite på nätet, inte svårt alls att hitta... det är ju ingen drog
Finns allt från blåbärs smak till jordgubbs smak (/Lukt)
Senast redigerad av Psychedelika 2012-12-27 kl. 16:57.
Citera
2012-12-27, 17:02
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Inga rökmixar innehåller syntetiskt thc, det skulle vara olagligt. Man blandar med knaster, té eller vad fan man hittar. Det kommer som pulver, man använder aceton för att lösa det så att det kan sugas in i rökvirket, knastret.

Citat:
Ursprungligen postat av petthepoon
Nej, det är ju cannabinoider.

Citat:
Det kommer du aldrig få veta eftersom att det inte finns ett svar på den frågan.
Citera
2012-12-27, 18:08
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Ursäkta att jag lägger mig i och så, men du var mig en långsam jävel..

Det finns ingen speciell växt som är bättre eller sämre än andra på tillräckligt hög nivå för att det ska vara mätbart, utöver att vissa säkert är behagligare än andra att röka och så. De växtdelar som olika märken av färdiga rökmixar från företag på interwebz (och hemmagjorda av din lokala försäljare) kommer troligtvis från olika växter samt är olika för varje batch.

Ja tack det var svaret jag ville ha...... Jag visste inte detta och trodde det kanske va industrihampa pulver eller något liknande.
Citera
2012-12-27, 18:08
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Inga rökmixar innehåller syntetiskt thc, det skulle vara olagligt. Man blandar med knaster, té eller vad fan man hittar. Det kommer som pulver, man använder aceton för att lösa det så att det kan sugas in i rökvirket, knastret.

Nej, det är ju cannabinoider.

Det kommer du aldrig få veta eftersom att det inte finns ett svar på den frågan.

Jo det är SYNTETISKA alltså fake cannabinoider...
Alltså lagligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in