• 1
  • 2
2013-01-01, 20:30
Medlem
Amfetamin har formeln C6H5CH2CH(NH2)CH undrar om någon kunnig kemist som vet hur man framställer Amfetamin på egen hand. Hur man får så ren amfetamin som möjligt helst över 60%.

Snälla har ni inget vettigt att säga så skriv inget.

Tacksam för alla svar
Citera
2013-01-01, 20:36
Medlem
Lacerdas avatar
Hej Eskilstunakompis, kolla på serien Breaking bad så ser du hur man gör (det är dock chrystal meth) men det är lika bra... om inte bättre!
Citera
2013-01-01, 20:53
Medlem
Det är bara en van kemist som kan tillverka Amfetamin då explosionsrisken är stor.
Citera
2013-01-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Hej Eskilstunakompis, kolla på serien Breaking bad så ser du hur man gör (det är dock chrystal meth) men det är lika bra... om inte bättre!

Hahaha hur visste du att jag var från Etuna?
Jag har sett hela breaking bad men de framställer meth inte amfetamin
Citera
2013-01-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friskiskatt
Det är bara en van kemist som kan tillverka Amfetamin då explosionsrisken är stor.

Ja jag vet det men jag har tillgång till ett ett avancerad labb. Grejen är att jag kommer inte sälja eller ta det själv. Jag är väldigt kemi intresserad, har labbat och experimenterat mycket och jag vill lyckas med framställningen av amfetamin också, det är bara en kul hobby grej som jag håller på med på fritiden med en vän.
Citera
2013-01-01, 21:19
Medlem
Vart ska du få tag på alla ingredienser ? för jag antar att de inte är jätte lätta att lägga händerna på.
Citera
2013-01-01, 21:24
Moderator
kvm3s avatar
Centralstimulantia --> Drogodling och drogtillverkning
/Moderator
Citera
2013-01-01, 21:25
Medlem
bilens avatar
det finns många olika metoder för att tillverka amfetamin. men jag tror inte någon av dom är lika enkelt som metamfetamin som kan tillverkas hemma, utan du behöver ha en del kunskaper och utrustning. sen behöver du såklart kemikalierna.

ett sätt att tillverka det på är genom fenylalanin. tror det går att göra genom efedrin också.. iaf så finns det många olika sätt
Citera
2013-01-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilen
det finns många olika metoder för att tillverka amfetamin. men jag tror inte någon av dom är lika enkelt som metamfetamin som kan tillverkas hemma, utan du behöver ha en del kunskaper och utrustning. sen behöver du såklart kemikalierna.

ett sätt att tillverka det på är genom fenylalanin. tror det går att göra genom efedrin också.. iaf så finns det många olika sätt

Som jag sa så har jag tillgång till ett avancerad labb som är full utrustad. Det jag vill ta reda på är ett recept som förklarar vilka ingredienser och redskap som behövs.
Citera
2013-01-01, 21:32
Medlem
RockyTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Vart ska du få tag på alla ingredienser ? för jag antar att de inte är jätte lätta att lägga händerna på.
De är ju betydligt svårare att få tag på än den färdiga produkten.
T.ex så är ju fenylaceton (1 fenyl-2-propanon) narkotikaklassat som kemikalie.
Citera
2013-01-01, 21:49
Medlem
gubbfanskapets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse016
Ja jag vet det men jag har tillgång till ett ett avancerad labb. Grejen är att jag kommer inte sälja eller ta det själv. Jag är väldigt kemi intresserad, har labbat och experimenterat mycket och jag vill lyckas med framställningen av amfetamin också, det är bara en kul hobby grej som jag håller på med på fritiden med en vän.
Va fan ska du göra amfetamin för om du varken ska sälja eller använda det, ska du skänka bort det eller? Det är väl knappast något man gör för att det är roligt...
Citera
2013-01-01, 23:26
Medlem
cdxz11s avatar
som jag förstått det är det inte vidare svårt att framställa, är snarare svårt att få tag på kemikalierna du behöver för att göra det, samt fixa utrustningen, de kemikunskaperna man behöver kan man läsa sig till rätt lätt själv, sedan gäller det väl även att veta hur man ska jobba i labbet för att få ett gott resultat. Flashback är för övrigt inte rätt ställe att kolla på om du vill framställa tjack, tror inte de är vidare många som sitter på specifika kunskaper gällande det här, tror du kmr hitta avsevärt mkt mer användbar info via google.

edit: verkar finnas en del info på erowid; http://www.erowid.org/search.php?q=s...rict=&exclude=
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in