2013-01-05, 19:42
Medlem
Nu har jag en liten frga, har lst mig till om eternellvallmo och hur man odlar upp det p bsta stt. r det ngon som lyckat med en hemma olig? Rcker det med en lgenergi lampa (LE-lampa 200w)? givetvis anpassat till soltimmarna runt april maj och temperaturen drefter.

Nyfiken p om ngon lyckats vl med en inomhus odling, vilka lampor har ni anvnt? Eller om ni misslyckats?

Allt detta r givetvis av ren nyfikenhet,avstr givetvis helt frn droger,vld och invandrare
2013-01-05, 20:25
Medlem
kaptenen-krokens avatar
r nstan omjligt att odla vallmo inomhus!
2013-01-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenen-kroken
r nstan omjligt att odla vallmo inomhus!

Har du testat? trkigt om de inte gr
Men tnkte, jag har ju ett kallt utrym som jag kan hlla i samma temperatur som de r i maj, och med en lampa som jag anpassar efter soltimmarna i maj borde dom ju ta sig?
2013-01-05, 20:50
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eftermat
Har du testat? trkigt om de inte gr
Men tnkte, jag har ju ett kallt utrym som jag kan hlla i samma temperatur som de r i maj, och med en lampa som jag anpassar efter soltimmarna i maj borde dom ju ta sig?

Titta p den hr ,han odlar en i fnstret s det kan inte vara s svrt .

http://www.youtube.com/watch?v=oQ4Z2r33eEk
2013-01-06, 02:38
Medlem
kaptenen-krokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Titta p den hr ,han odlar en i fnstret s det kan inte vara s svrt .

http://www.youtube.com/watch?v=oQ4Z2r33eEk
S vidare du inte har ett fnsterbrde p 600 meter i sydlig riktning r det ddftt projekt. Antar att TS ville odla dessa plantor fr att flumma p opiumet? Odla lite negergrs (cannabis) istllet (gr knappt att f fram tillrckligt potenta opiumvallmo i Sverige) alternativt flytta till Tasmanien!
2013-01-06, 15:24
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenen-kroken
S vidare du inte har ett fnsterbrde p 600 meter i sydlig riktning r det ddftt projekt. Antar att TS ville odla dessa plantor fr att flumma p opiumet? Odla lite negergrs (cannabis) istllet (gr knappt att f fram tillrckligt potenta opiumvallmo i Sverige) alternativt flytta till Tasmanien!

Jag har 6 meter fnsterbrde I sydlig riktning . Om jag skulle odla dr i april maj . undra hur mnga blommor man behver fr ett gram opium ?

Det r ju inte direkt svrt att gra det bttre n honom p youtube.
2013-06-29, 00:59
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eftermat
Nu har jag en liten frga, har lst mig till om eternellvallmo och hur man odlar upp det p bsta stt. r det ngon som lyckat med en hemma olig? Rcker det med en lgenergi lampa (LE-lampa 200w)? givetvis anpassat till soltimmarna runt april maj och temperaturen drefter.

Nyfiken p om ngon lyckats vl med en inomhus odling, vilka lampor har ni anvnt? Eller om ni misslyckats?

Allt detta r givetvis av ren nyfikenhet,avstr givetvis helt frn droger,vld och invandrare

Odla utomhus istllet, det r rtt klimat dr du bor.

M vl
GaiN
2023-04-20, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Odla utomhus istllet, det r rtt klimat dr du bor.

M vl
GaiN
Det r lagligt att odla opievallmo. Bsta stllet r en villatrdgrd eller kolonilott dr nstan alla odlar ngon sorts vallmo. r man inte expert s ser man ingen skillnad p dom. Enda risken r tjyvar. Det r olagligt att snitta dom fr kdan och att krossa torkade och koka te p dom. Men koka p hela r ok. S vem vet om du krossar dom torkade eller nr dom bltlagts i tevattnet. Att ta dom ra r ox lagligt.
2023-04-20, 09:37
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Att odla OPIUM och framstlla det. lst/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in