2005-05-01, 18:08
Medlem
Det hade varit mycket intressant att få reda på vad nätpokern omsätter, borde vara flera miljarder$ per år. Någon som vet? och har källhanvisningar?
Citera
2005-05-01, 20:00
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Israel
Det hade varit mycket intressant att få reda på vad nätpokern omsätter, borde vara flera miljarder$ per år. Någon som vet? och har källhanvisningar?

Vet inte omsättning, men Party gjorde en vinst på $350M förra året, och beräknas ha en vinst på $600M detta året.

http://business.timesonline.co.uk/ar...458290,00.html
Citera
2005-05-03, 00:35
Medlem
ja omsättningen är definitivt flera miljarder, omsättningen per dygn i ringgames brukar ligga runt 180-190 miljoner dollar enligt pokerpulse. Det säger dock inte speciellt mycket om hur mycket siterna tjänar eftersom jag inte har den blekaste aning om hur det fördelar sig på olika limits.
Citera
2005-05-03, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Israel

Det beror väl på vad man menar med omsättning. Om man räknar på varje hand eller om man räknar de pengar spelarna sätter in på kontona. HUr menar du?
Citera
2005-05-03, 03:12
Medlem
Här har ni en siffra:

. Analysföretaget Media and entertainment consulting network beräknar världsomsättningen till hisnande 420 miljarder kronor i år. 1,5 miljoner spelare finns registrerade hos de omkring 200 "pokerrum" som finns på internet.

Spelbolaget Expekt, ägt av svenskar men placerat på Malta och i London, ökar omsättningen på sitt pokerspel med 25 procent i månaden.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_9656320.asp
---
Vad som ingår i denna siffra vet jag inte.
Citera
2005-05-03, 11:41
Medlem
Nästan bud på o bunkra undan pengar inför en aktieintroduktion av partypoker
Citera
2005-05-07, 16:56
Medlem
Aktieintroduktion av partypoker? Vad får dig att tro att de vill låta dig ta del av sina pengar? Partypokers (nätverket) inkomster ligger i storleksordningen 1.4-1.5 miljoner USD per dygn, de har inget behov av dina sparade tusenlappar Sorry...

mvh
Ant
Citera
2005-05-07, 17:10
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antfarmer
Aktieintroduktion av partypoker? Vad får dig att tro att de vill låta dig ta del av sina pengar? Partypokers (nätverket) inkomster ligger i storleksordningen 1.4-1.5 miljoner USD per dygn, de har inget behov av dina sparade tusenlappar Sorry...

mvh
Ant

För att de just nu håller på med en sådan?
Citera
2005-05-07, 18:16
Medlem
Jaså? Visa mig!
Citera
2005-05-07, 19:41
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antfarmer
Jaså? Visa mig!

Vad sägs om att läsa länken jag postade i tråden tidigare?

Du kan även söka på google. Använd orden IPO och Partypoker.
Citera
2005-05-07, 19:54
Medlem
de har inget behov av dina sparade tusenlappar Sorry...
err...tänk igenom det du skrev en gång till
Citera
2005-05-07, 23:23
Medlem
Duerfian: Tackar. Jag läste och det verkade väl inte som att det var färdigt, ska bli intressant att följa utvecklingen.

Partyvägrare: Då menar jag naturligtvis inte i sammanhang som att förlora dem i rake, utan snarare som privatinvesterare.

mvh
Ant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in