Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-10, 19:57
  #1
Medlem
Undrar om det går fixa så man kan ladda ner appar som kanal 5 play tv 3 play? På smart tv. Finns ju till mobil och surfplatta.
Citera
2013-01-10, 23:44
  #2
Medlem
Varför ställa frågan?
Har du ens googlat det?

Eller bättre kollat på samsungs hemsida?


http://www.samsung.com/se/tvapps/index.html
Citera
2013-01-10, 23:51
  #3
Medlem
vonOlofs avatar
I ärlighetens namn så lär väl "TVx-play-apparna" fungera lite som de vill på många smart-TV, oavsett fabrikat.
Citera
2013-01-11, 01:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
I ärlighetens namn så lär väl "TVx-play-apparna" fungera lite som de vill på många smart-TV, oavsett fabrikat.
Vad menar du? Att alla är dåliga? Varför skulle dem vara sämre på smart-TV än annars?
Citera
2013-01-11, 01:16
  #5
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popquee
Varför skulle de vara sämre på smart-TV än annars?
Vad tror du själv?

SmartTV-plattformarna följer bara hjälpligt definitionerna, olika fabrikat kan ju ha vilken lösning som helst för att överhuvudtaget kalla det för "Smart-TV". Till exempel att komma åt en lokal mediaserver via DLNA, men inget mer.

Appar och annat för SVTplay och liknande xxPlay-kanaler har sina protokoll och definitioner, funkar på datorer och de flesta mobiloperativen och Androidstickorna, men inte förutsättningslöst för en random "Smart-TV" från en helt annan verklighet och miljö än vad svenska "play-sidor" har utvecklats för.
Citera
2013-01-12, 17:46
  #6
Medlem
Dickenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanekillen
Undrar om det går fixa så man kan ladda ner appar som kanal 5 play tv 3 play? På smart tv. Finns ju till mobil och surfplatta.

Apparna på flera Smart-TV oavsett modell är väldigt begränsade, bara för att en viss app finns på Appstore för Apple eller Android betyder det inte att det finns på Smart-TV, hursomhelst kommer det allt fler och här är några exempel på appar du kan ha i Samsung:

Netflix, HBO, TV4Play, Viaplay, Canal Digital GO, Headweb, SF Anytime, Spotify, Youtube

Visserligen har TV:n också en webbläsare men som tidigare nämnde har inte denne samma funktionalitet som exempelvis en dator i och med att många play-kanaler och sidor kräver vissa insticksprogram och liknande som Microsoft Siverlight.

Däremot har webbläsaren i Samsung stöd för Adobe Flashplayer 10.1 samt HTML5 (och på lång sikt lär väl allt mer integreras i HTML5)
Citera
2014-05-17, 00:24
  #7
Medlem
Finns det någon app som gör att man se på t.ex. svt play?
Citera
2014-08-29, 01:01
  #8
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonicoclolasos
Finns det någon app som gör att man se på t.ex. svt play?

Ja det finns en sådan app för Samsung smart hub, jag har en Samsung UE46D8005 och använder den.

Appen heter Play SE:

http://kantaris.net/?app=play-se-smart-tv-app

Där finns också instruktioner för hur du installerar den på din smart-tv.
Citera
2014-08-29, 01:20
  #9
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonicoclolasos
Finns det någon app som gör att man se på t.ex. svt play?

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det finns en sådan app för Samsung smart hub, jag har en Samsung UE46D8005 och använder den.

Appen heter Play SE:

http://kantaris.net/?app=play-se-smart-tv-app

Där finns också instruktioner för hur du installerar den på din smart-tv.

Alltså...en Smart TV ska ju per definition kunna gå att koppla upp mot internet och då är det ju bara att gå till www.svtplay.se och se direkt därifrån utan någon speciell app. Så gör jag åtminstone.
Citera
2014-08-29, 03:19
  #10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Alltså...en Smart TV ska ju per definition kunna gå att koppla upp mot internet och då är det ju bara att gå till www.svtplay.se och se direkt därifrån utan någon speciell app. Så gör jag åtminstone.

Om jag inte minns fel så har svt ingen egen app för samsung, jag kan ha fel....
Citera
2014-08-31, 02:19
  #11
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om jag inte minns fel så har svt ingen egen app för samsung, jag kan ha fel....

Jag går iaf direkt till SVT Play utan att använda någon app och det funkar alldeles utmärkt. Iofs har jag inte någon Samsung men jag tror att folk snöat in lite för mycket på appar... Det ska vara en app för Aftonbladet, en för Expressen, en för Tradera etc när man lika gärna kan gå in på deras hemsida direkt.
Citera
2014-09-30, 21:13
  #12
Medlem
Övrig hemelektronik --> TV-, bild- och mediautrustning
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback