2005-05-02, 10:25
Medlem
daladanss avatar
Tnkte dela med mig av lite Omahatips,dessa tips gller srskilt fr no limit med ett bord 10 pers

1.Spela starthnder som innehller par(hr r jag ute efter att f kk)
2.Spela starthnder som innehller hga kort ex A,K,KN,10
3.Spela ven ibland starthnder i sekvens som 2,3,4,5(en bra chans p stege)
4.Se upp om det kommer par p floppen ven om du har stegedrag eller frgdrag r det stor risk att ngon stter en kk.
5.Var mycket frsiktig med att spela all-in ven om du har en starthand som A,A,Q,Kn r det fr chansartat hj hellre.
6.Till sist ta det lugnt i brjan och lt motstndarna sl ut varandra frst och spela aggressivare nr det r 5-6 spelare kvar.

Dessa enkla strategier ger mig en vinst p 2$ per spel i snitt.
Lycka till
Citera
2005-05-02, 13:39
Medlem
Toans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daladans
Tnkte dela med mig av lite Omahatips,dessa tips gller srskilt fr no limit med ett bord 10 pers

1.Spela starthnder som innehller par(hr r jag ute efter att f kk)
2.Spela starthnder som innehller hga kort ex A,K,KN,10
3.Spela ven ibland starthnder i sekvens som 2,3,4,5(en bra chans p stege)
4.Se upp om det kommer par p floppen ven om du har stegedrag eller frgdrag r det stor risk att ngon stter en kk.
5.Var mycket frsiktig med att spela all-in ven om du har en starthand som A,A,Q,Kn r det fr chansartat hj hellre.
6.Till sist ta det lugnt i brjan och lt motstndarna sl ut varandra frst och spela aggressivare nr det r 5-6 spelare kvar.

Dessa enkla strategier ger mig en vinst p 2$ per spel i snitt.
Lycka till

Omaha NL? Har jag aldrig sett, verkar ju vara hyfsat trkigt. Mitt tips (r fr vrigt kass p omaha); Kr p ntterna och beta pott.
Citera
2005-05-02, 17:35
Medlem
Smockads avatar
Spela absolut inte hnder bara fr att de innehller ett par. AA-KK r vl OK, men en hand som 33XX r helt vrdels, om den inte har andra mjligheter ocks (typ 3345ds). 33 kommer i stort sett aldrig vara ntterna (bottenset r otroligt verskattat i Omaha).

Annars var det rtt bra tips som skert ger bra framgng i low stakes SnG:s.
Citera
2005-05-02, 17:38
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toan
Omaha NL? Har jag aldrig sett, verkar ju vara hyfsat trkigt. Mitt tips (r fr vrigt kass p omaha); Kr p ntterna och beta pott.

Omaha r ett fantastiskt trevligt spel. Men det krver mycket mer av spelaren n Hold'em, speciellt p hg niv. P lg niv finns det tillrckligt med frvirrade spelare fr att vara lnsamt.
Citera
2005-05-03, 09:29
Medlem
daladanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Spela absolut inte hnder bara fr att de innehller ett par. AA-KK r vl OK, men en hand som 33XX r helt vrdels, om den inte har andra mjligheter ocks (typ 3345ds). 33 kommer i stort sett aldrig vara ntterna (bottenset r otroligt verskattat i Omaha).

Annars var det rtt bra tips som skert ger bra framgng i low stakes SnG:s.

Jag spelar 5$+0,5 och har en vinstrate p +2$ per spel,men den kanske blir nnu hgre om jag inte spelar lga par
Ska testa det,tackar.
Citera
2005-05-07, 00:24
Medlem
PhatCaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daladans

Jag antar att du pratar om Omaha SnGs? P vilken sida finns det sdana? Och NL dessutom. Fan, folk mste ju g all in hela tiden dr.. NL omaha r totalt kaos, fast potterna blir ju fina.

Annars kan jag rekommendera boken "How good is your Omaha High PL" av Reubens. Mycket intressant analys av mnga olika omaha-scenarion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in