• 1
  • 2
2013-01-17, 00:19
Medlem
EA45s avatar
Innan ni börjar skrika "finns 1000 olika trådar om detta redan", så kan jag börja med att jag har suttit i kanske 10 timmar och letat. Det enda jag hittat är gamla trådar med områden som säkerligen redan rivits.

Jag skulle vilja bumpa upp detta, och ha en uppdaterad version, nu från 2013, om övergivna platser som finns runt Stockholm.

Jag har ingen bil, så därför har jag ingen lust att resa utanför Stockholm (och som ni kan gissa så är jag förståss bosatt här).

Så, till att börja med, så arbetar jag med ett spel som ska utspela sig i ett övergivet mentalsjukhus, och det jag behöver är att fotografera övergivna platser för att kunna göra texturer till modellerna och banorna.

Har ni några tips på områden? Det kan vara vad som helst; fabriker, kloaker, villor, sjukhus, lokaler, vad som helst! Jag är mest intresserad av raserade, skitiga, nermöglade områden. Om ni har några tips, skriv i tråden, eller skicka gärna ett PM.

Skulle uppskatta detta så oerhört mycket.
Citera
2013-01-17, 07:23
Medlem
Colonials avatar
Jag är verkligen ingen expert på området men det ställe jag kommer på så där på rak arm är väl Kymlinge. platsen under st:eriksbron är nog bra. Kanske kan du ta dig ner i slussen. Jag vet inte.
Citera
2013-01-17, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EA45
Nermöglade områden.
Går det bra med ödehus med möglig soffa?
Citera
2013-01-17, 10:31
Medlem
EA45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzaface2000
Går det bra med ödehus med möglig soffa?

Gärna! Jag skulle uppskatta vad som helst.

Några andra idéer? Kymlinge ser inte ut att vara någon hit. Det är ändå såpass bevakat.
Citera
2013-01-17, 10:52
Medlem
Specters avatar
Sun Chemical i Spånga. Åk till spånga station. Åker du inifrån Stan till kommer du innan stationen se en risig och nedklottrad byggnad på vänster sida. Gå av tåget och gå åt det hållet tills du kommer till huset. Varsågod!

Är en fabrik dock och väldigt tom och sönderslagen.
Citera
2013-01-17, 12:43
Medlem
Specters avatar
Citat:
Tack, dock så var det ett av ställena jag hittade när jag googla runt som en idiot. Men tittar man på det från google maps (gångvyn), så ser det ut som det är rätt bevakat. Rätta mig om jag har fel.

Mer tips! Keep 'em coming!

Edit: Kan också tillägga att detta inte är första gången jag gör detta. Mitt tidigare spel, Cry of Fear, använde texturer och referenser från Beckomberga upptagningspaviljongen, som tyvärr är rivet nu.

Bilder på spelet:

http://media.moddb.com/images/mods/1...Screenshot.jpg
http://media.moddb.com/images/mods/1...ightvision.JPG
http://media.moddb.com/images/mods/1...sylum10001.JPG
http://media.moddb.com/images/mods/1...sylum10006.JPG

Inte övervakat för fem öre, däremot bedrivs bilförsäljning på ena änden av området.

Anledningen till att du inte hittar så mycket är att det inte finns, det mesta är rivet.

Coola bilder förresten!

Edit: Även om ditt syfte är gott är det många vars syfte inte är det (vandaler) som också läser här. Därför kommer du troligtvis inte få koordinater till ställen som är hela och relativt orörda genom att fråga öppet. Anledningen till att jag gav ut detta ställe öppet är att det redan är så trasigt ett ställe kan bli.
Senast redigerad av Specter 2013-01-17 kl. 12:45.
Citera
2013-01-17, 13:31
Medlem
EA45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specter
Inte övervakat för fem öre, däremot bedrivs bilförsäljning på ena änden av området.

Anledningen till att du inte hittar så mycket är att det inte finns, det mesta är rivet.

Coola bilder förresten!

Edit: Även om ditt syfte är gott är det många vars syfte inte är det (vandaler) som också läser här. Därför kommer du troligtvis inte få koordinater till ställen som är hela och relativt orörda genom att fråga öppet. Anledningen till att jag gav ut detta ställe öppet är att det redan är så trasigt ett ställe kan bli.

Jag förstår, och det gör ni rätt i. Jag är inte ute efter att "måla" eller vandalisera. Detta är ur ett seriöst syfte. Jag har redan varit inne i ena byggnaden av Beckomberga (som står kvar), med tillstånd från Riksbyggen.

Så om ni har ett intressant område att tipsa om, så PMa mig!
Citera
2013-06-21, 13:58
Medlem
Hkicks avatar
det finns ett sjukhus i Upplands Väsby.
Gamla Löwenströmska sjukhuset finns som är helt övergivet. Och det finns rykten om att sjukhuset var "hemsökt".

Bland annat därför det stängdes ner om jag minns rätt. Väldigt gammalt ställe.
Gillar trådens idé, jag är själv sugen på att äventyra runt i Stockholm på övergivna platser.
Citera
2013-09-07, 13:34
Medlem
Citat:
Jag förstår, och det gör ni rätt i. Jag är inte ute efter att "måla" eller vandalisera. Detta är ur ett seriöst syfte. Jag har redan varit inne i ena byggnaden av Beckomberga (som står kvar), med tillstånd från Riksbyggen.

Så om ni har ett intressant område att tipsa om, så PMa mig!

Tycker att den övergivna fabriken vid spånga tågstation var rolig att besöka. En orgie i grafitti. Totalt söndersmashat. Men det blev häftiga bilder, Du kan se en del på mitt instagram-konto. http://www.instagram.com/waynerides
Citera
2013-10-19, 18:33
Medlem
EA45s avatar
Jag har hört talas om Klockbacka samt Löwenström i Upplands Väsby. Någon som har nån koll om de byggnadena fortfarande är övergivna?
Citera
2013-10-26, 12:24
Medlem
smack1337s avatar
finns ett övergivet tågspår i norra djurgårdsstaden/storängsbotten (ungefär vid östermalms ip och lidingövägen) som man kan gå in till studentbostäderna vid ruddammen där det även finns en nerlagd liten fabrik av nåt slag som är rätt trevlig
Citera
2013-10-26, 16:48
Medlem
EA45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smack1337
finns ett övergivet tågspår i norra djurgårdsstaden/storängsbotten (ungefär vid östermalms ip och lidingövägen) som man kan gå in till studentbostäderna vid ruddammen där det även finns en nerlagd liten fabrik av nåt slag som är rätt trevlig

Skulle du kunna PMa mig en printscreen av google maps där du pekar ut vart det ligger? Det vore riktigt, riktigt schysst!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in