2013-01-19, 12:29
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Någon med insyn som kan bekräfta eller dementera ryktena på sociala medier att Reinfeldt börjat förbreda Anna Kinberg Batra för uppdraget som ny partiledare för moderaterna ?
Citera
2013-01-19, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Någon med insyn som kan bekräfta eller dementera ryktena på sociala medier att Reinfeldt börjat förbreda Anna Kinberg Batra för uppdraget som ny partiledare för moderaterna ?
Tydligen håller hon på att läras upp, av vad jag hört. Men hon är ju långt ifrån mogen att bli partiledare. Men på sikt ses hon tydligen som efterträdare. Har även hört visst missnöje med hennes ledaregenskaper. Men jag tror faktiskt att hon är en väldigt sympatisk person. Dock var ju hennes uttalande om lantisar helt uppåt väggarna. Frågan är om Reinfeldt varit helt enväldig i valet av henne och det har skapat irritation hos vissa moderater. Möjligen.

Lösa rykten jag hört alltså. Om det stämmer vet jag inte.
Citera
2013-01-19, 15:23
Bannlyst
Hon kommer skrämma bort väljarna med sitt "groteska" utseende, vi lever ju i en mycket ytlig tid.

Hon verkar vara en riktigt dominant "järnlady", skräckinjagande på nåt sätt, förmodligen piskar hon sin lilla skånsk-indiska make där hemma... Kanske väljer Reinfeldt henne som sin efterträdare då hennes positiva inställning till rasblandning ligger i linje med hans egen..?
Citera
2013-01-19, 20:16
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BronzesnakeMcSlieg
Hon kommer skrämma bort väljarna med sitt "groteska" utseende, vi lever ju i en mycket ytlig tid.

Och dom som inte skräms i väg av det, sticker p g a hennes korkade utspel. Moderater utanför Stockholm kommer att fly partiet

http://www.youtube.com/watch?v=nM-ByPAD48w
Citera
2013-01-19, 20:22
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Och dom som inte skräms i väg av det, sticker p g a hennes korkade utspel. Moderater utanför Stockholm kommer att fly partiet

http://www.youtube.com/watch?v=nM-ByPAD48w
Mer troligt att hon får dra, kan se att Reinfeldt har intresse av att utse sin efterträdare men frågan är hur intresserade partiet är av att ha någon som han föreslår. Att Reinfeldt håller en om ryggen måste vara det samma som att få en kniv i ryggen.
Citera
2013-10-09, 19:38
Medlem
Som tilltänkt partiledare för moderaterna blir Anna Kinberg Batra en fantastisk tillgång för sossarna.
Källa: http://www.di.se/artiklar/2013/10/8/...kronprinsessa/
Citera
2013-10-10, 13:41
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Förra året gick det liknande rykten i sociala medier att Anders Borg skulle efterträda Fredrik Reinfeldt under våren 2013, men han verkar inte intresserad av posten som partiledare. Att Fredrik Reinfeldt kommer att avgå efter valet ser jag som rätt klart för just nu verkar det vara strömhopp från Moderaterna till Sverigedemokraterna eftersom Fredrik Reinfeldt målat in sig i ett hörn när det gäller kontakter med Sverigedemokraterna.
Citera
2013-10-10, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Förra året gick det liknande rykten i sociala medier att Anders Borg skulle efterträda Fredrik Reinfeldt under våren 2013, men han verkar inte intresserad av posten som partiledare. Att Fredrik Reinfeldt kommer att avgå efter valet ser jag som rätt klart för just nu verkar det vara strömhopp från Moderaterna till Sverigedemokraterna eftersom Fredrik Reinfeldt målat in sig i ett hörn när det gäller kontakter med Sverigedemokraterna.

Det är självklart mycket få Moderater som skulle rösta på SD. SD är ett parti som står väldigt långt från M i avgörande frågor som ekonomisk politik och arbetsmarknadspolitik.

SD står i sin arbetsmarknads och bidragspokitik till vänster om S.

Min kandidat att efterträda Fredrik när det blir aktuellt är Tobias Billström.
Citera
2013-10-10, 14:48
Medlem
Pastmasters avatar
Kan bli en värdig kandidat till Bo Lundgren och hamna på 15% som är det sämsta valresultatet för M genom tiderna.

"Stockholmare är smartare än lantisar" - Anna Batra Kinberg

Så om folk bor i Göteborg så är alla lantisar. Utmärkt resonemang!
Citera
2013-10-10, 15:37
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Kan bli en värdig kandidat till Bo Lundgren och hamna på 15% som är det sämsta valresultatet för M genom tiderna.

"Stockholmare är smartare än lantisar" - Anna Batra Kinberg

Så om folk bor i Göteborg så är alla lantisar. Utmärkt resonemang!

...men hon har ju rätt
Citera
2013-10-10, 15:55
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
...men hon har ju rätt

Utveckla?
Citera
2013-10-10, 20:09
Medlem
Bengrots avatar
Hon är en värdig övertagare av det parti som Reinfeldt har kört skiten ur. Hon kommer att ta vid och se till att fullborda katastrofen, en ren Annie Lööf-effekt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in