Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 2
  • 3
2013-04-08, 17:13
Medlem
uuy1851s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppidoppi
Jag ger dig 5/5 trots allt-på-en-gång försöket.

En request är en längre mer detaljerad rapport där du utvecklar din ideologi/teori mer.
Jag får bara en stark känsla av att du har mycket mer att berätta och jag läser mycket gärna vad du har att skriva.

Tack, ärade psykonaut.

Jag har själv varit sugen på att förklara trippen och min ideologi på ett djupare och mycket mer utvecklat plan än vad jag gjorde i den här texten, men detta var en kortfattad version som jag skrev på strax över en timme, så vad kan man förvänta sig :P

Faktiskt så har jag mycket, mycket mer att berätta och förmedla, men det är det att jag ibland funderar på om jag blivit galen. Min verklighetsuppfattning och perception avviker så mycket ifrån allmänhetens så att jag betraktas som dum i huvudet av somliga människor som inte förstår vad det är jag menar eller pratar om. Jag har inte haft någon som helst info eller feedback om vad andra anser om min teori, förrän nu på internet och någon enstaka nära vän, så har inte "vågat" ge en helhet med risken att bli betraktad som sinnessjuk.

Jag upplever ingenting så som jag brukade längre, utan jag ser allting som energi bärande information, och jag driftar in och ut i något slags mentalt tillstånd där jag blir synkroniserad med världssjälen/det universala medvetandet/intelligensen och jag blir dödskär i hela världen samtidigt. Ganska likt hallucinogena trippar jag genomgått genom åren tycker jag att det är, med egosplittring och "oneness" med universum - "oneness" med dess energi. Det är som om allt är en enda oändlig/cirkulär vågrörelse där våglängderna och dess frekvens bär på kodad information som representerar hela universum och att vi endast är en mycket komplicerad våglängd i den här vågrörelsen. Vi är programmerade i vågrörelsen, och det är allting annat också.

Verkligheten som vi upplever den är bara sinnesintryck. Vågrörelser av energi som bär på information som uppfattas av oss som upplevelser/verkligheten. Vi har tillgång till vissa "radiokanaler" så att säga och vi kan enbart uppleva ett litet spektrum av allt som finns som upplevelser. Energin som tolkas som upplevelser blir bara till upplevelser om det bär på rätt spektrum av information. Vi kan tolka synligt ljus om våglängden inte överskrider 700 nanometer, men i fallet av till exempel en mikrovågsugn eller en radiovåg så överskrider elektromagnetiska vågrörelserna vårat spektrum av potentiella upplevelser och det genererar ingen upplevelse när vi utsätts för det. (edit: Ok det är fel i fallet av ett mikrovågsugn. Det högfrekventa elektromagnetiska fältet kommer att öka accelereringen av den elektriska energin i atomen i fråga och orsaka förändringar i det ursprungliga elektromagnetiska fältet som genererats av atomen och därmed så kommer det att medföra modifieringar i de elektromagnetiska fälten som utsatts för mikrovågorna - säg.. min hud, i form av fysiska skador. Så det ger ju en form av upplevelse trots allt, men orsaken är omprogrammering av ursprunglig elektromagnetisk signatur hos den ursprungliga atomen vilket medför synliga förändringar)

För materia är tom rymd, och vad vi upplever som materia är energi som är kodad till upplevelse via elektromagnetism orsakad av accelerande elektrisk energi. När "materia" förses med rätt energi så får atomen i fråga mer energi vilket uttrycks i högre frekvens av accelerad elektrisk laddning som orsakar förändringar i elektromagnetismen. Till exempel kokande vatten - det är vattenmolekylen som förses med mer energi och de elektriska laddningarna acceleras/vibrerar i en högre frekvens än "kallt" vatten vilket orsakar elektromagnetismen att förändras vilket i sin tur orsakar synliga förändringar i vattnet.

Allting är alltså energi som är medvetande. Eller det kanske är så att energi i sig ÄR medvetande - alltså att medvetande ÄR energi.

Svårt att förklara, men inte omöjligt har jag upptäckt.
Jag har garanterat skrivit fel någonstans så hata mig inte för mycket om ni ser något helt felaktigt.

Jag kommer skriva fler tripprapporter där jag utvecklar min teori om kosmos, världssjälen, medvetande, energier, materia, naturens ekologi osv och jag kommer att ge en helhet om vad det är som jag försöker förmedla. Kanske förstod du lite vart jag var på väg med det jag skrev här, men jag tänker ge en komplett bild i alla fall - en vacker dag.

Jag har många historier att berätta, min vän, men allt i sinom tid.

Mvh
Senast redigerad av uuy1851 2013-04-08 kl. 17:28.
Citera
2013-06-14, 11:48
Medlem
Tyvär så gick Bjidi bort för ett tag sen. MDPV djävulsdrogen som fick han att hoppa framför en buss. Troligen trodde han att han hade omänskliga krafter och han skulle kunna ha stoppat bussen.

R.i.P

Eric Eriksson
Citera
2013-06-16, 06:40
Medlem
MåsteMeckaDens avatar
6/5 lappar. Det bästa jag läst. Tack!

♥♥♥

Edit: Bjidi vila i frid! Ditt medvetande kommer finnas kvar, såsom vi alla tillhör en del av allmedvetandet.
Senast redigerad av MåsteMeckaDen 2013-06-16 kl. 06:50.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in