Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2013-01-23, 22:57
Medlem
khnums avatar
Kön: Tjej
Ålder: 19
Vikt: 62 kg
Längd: 174
Hade tidigare bara rökt weed

Jag hängde med två kompisar, låt oss kalla dem Elvis och Johan, och ett helt gäng av Johans killkompisar som jag inte kände, till Qlimax i Holland. Det är en hardstylefestival som pågår mellan 9 på kvällen och 7 på morgonen som anses vara en av de fetaste raven i världen. Jag har tidigare bara varit på ’‘vanliga’’ konserter så var taggad och nervös inför detta då vi planerat att poppa ecstasy. Jag var däremot lite osäker, eftersom jag aldrig tagit något liknande tidigare.

18.00
Nu hade vi suttit i bussen i typ 10 timmar. Jag hade fullt med fjärilar i magen för vad natten hade att erbjuda. De andra var övertaggade och hade druckit en hel del redan, men jag satt och smuttade på några öl, nervositeten (mestadels positiv sådan) gjorde att jag inte kände för att dricka, men det var nog lika bra det.

01.00
Festen var i full gång och alla dansade. Musiken var helt fantastisk, människorna var underbara och jag mådde hur bra som helst, dock lite trött i benen. Nu hade vi fått tag på ecstasy och resten av killarna (som alla hade tagit innan) poppade. Elvis (ja han skulle tvunget heta Elvis), tyckte att jag skulle vänta så att han först fick se om det var bra grejer.

02.00
Nu kickade killarna så de gick upp och satte sig på läktaren, de satt och höll om varandra och bara njöt av musiken och sällskapet. De sa inte så mycket mer än "OMG, ser ni lasrarna?"Detta är så jääävla häftigt’’ osv. När Elvis kickade så spydde han rakt ut. Jag blev sjukt osäker då, jag ville ju inte må dåligt resten av natten. Men han lugnade mig ganska snabbt och sa att det hände honom ibland vid kicken, men att han nu mår helt motherfucking grymt och att jag verkligen var tvungen att testa.

02.20
Satt på läktaren och eftersom jag fortfarande var lite osäker tyckte Elvis att jag skulle börja på med en 1/4s tablett. Så jag gjorde det, och sedan gick vi ner och och dansade. Jag väntade spänt på kicken och kollade på klockan hela tiden för att se hur lång tid det gått. Men inget hände.

03.40
Var nu rätt sur för att kicken inte kommit, men Elvis sa "Vi väntar 10 min, har du fortfarande inte kickat så får du mer". Därefter tog det inte lång tid innan saker började hända. Plötsligt blev jag lite snurrig så jag höll för ansiktet och hukade mig ner en kort kort stund, och när jag reste mig upp och öppnade ögonen var allt så satans underbart vackert. Lasrarna lyste 10x starkare än innan, musiken liksom kändes i hela kroppen. Jag bara stod där och log med hela ansiktet, njöt i fulla drag. Mina vänner såg att jag hade kickat så de frågade mig "Mår du underbart nu?" och sedan fick jag flera stora kramar från dem, och de kramarna var nog det bästa jag känt i hela mitt liv. Allt jag kände var kärlek. Kärlek till musiken, kärlek till mina nya vänner, kärlek till alla vackra lasrar och lampor. Ja, tiill och med kärlek till alla svettiga randoms som hoppade runt!

05.00
Typ där någon gång poppade jag mer.

05.30
Denna gången kände jag inte kicken på samma sätt, utan helt plötsligt kunde jag knappt röra mig. Allt var så sjukt, sjukt fint så jag bara stod där och kollade på allt. Kommer ihåg att jag stod och stirrade på mina vänner i flera minuter, alltså vänd bort från scenen och det enda jag kunde tänka på var "fyfan vilka underbara människor. Finaste människorna jag någonsin träffat. Så himla underbara. KÄRLEK". Notera att jag endast kände två av dem lite sedan tidigare, de andra hade jag bara träffat under Qlimax. När jag kramade om dem ville jag liksom inte släppa taget. Jag kan inte förklara känslan av hud mot hud på ett vettigt sätt, men det kändes helt sjukt jävla underbart.

05.30-07.00
Nu var jag riktigt borta. Närvarande, men jag fick black outs. Kändes som att jag somnade på dansgolvet stående. I efterhand, efter att ha lyssnat på setten har jag insett att jag missat flera minuter åt gången. Nu svettades jag också ordentligt och hade rätt ordentliga käkspänningar. Nu någon gång började mina vänner landa, jag hade ju droppat mycket senare än dem. Jag kommer ihåg detta tydligt; jag "somnade" eller ja, fick en black out på dansgolvet och jag väcktes av att Johan som jag åkt dit med stod bakom mig och plötsligt krampaktigt lade sina händer på mina axlar och skrek "KOLLA CLOWNEN" jag snappade ut ur black outen men fattade inte vad han menade. Så han pekade på en av de stora tv-skärmarna. Där såg jag ett gigantiskt clownhuvud som liksom gungade fram och tillbaka. Jag är livrädd för clowner så jag flippade ut lite, men ganska snart försvann clownerna och då var allt helt fantastisk igen. Vi dansade runt, eller ja, jag hoppade nog mest runt som en idiot förutom de stunderna jag bara stod rakt upp och ner och beundrade allt. Johan frågade "Varför dansar du inte?" Jag stammade fram trots käkspänningar "För att allt är så himla underbart, ser du hur vackert allt är? Måste njuta."

07.00
Plötsligt slutade musiken. Jag blev sjukt förvånad och utbrast "Vad hände med musiken?" och då fick jag veta att allt var slut. Jag hade kunnat dansa i flera timmar till. Vid detta laget skakade mina käkar och mina pupiller var rejält stora, man såg inte ens vilken färg jag har på ögonen. Väl i bussen (vi åkte i en minibuss) somnade alla men jag satte på mer musik och satt och taggade, var sjukt sur för att jag inte kunde fortsätta festa. Efter några timmar somnade jag dock och när jag vaknade igen kändes natten ganska avlägsen, som att det inte hänt eller att jag drömt allt. Det var för bra för att vara sant.

Fem dagar efter Qlimax var allt ganska jobbigt. Jag kände mig jättenere och ville bara tillbaka till känslorna jag hade den natten. Det var första gången jag hade känt mig helt och hållet genuint lycklig. Jag kom fram till att poppa e på Qlimax var nog fan det bästa jag gjort i hela mitt liv. Nu när jag tänker tillbaka på den natten får jag gåshud och blir helt varm inombords. Att festa i Sverige på ruset av alkohol har helt förlorat sin charm och lockar inte alls längre. Det känns som att inget någonsin kommer bli lika bra som Qlimax 2012. Jag ger Ecstasy mina varmaste rekommendationer.

Och just det, jag ska till Hard Bass nu den andre februari. Med nya knarkplaner, så fortsättning följer.
Senast redigerad av khnum 2013-01-23 kl. 23:03. Anledning: fel i texten
Citera
2013-01-23, 23:16
Medlem
Låter sweet!

Underbart att läsa din härliga text. Du har skrivit med sådan entusiasm! efter att jag hade läst första delen var jag bara tvungen att läsa mer ^^
Citera
2013-01-23, 23:30
Medlem
Linkan-arts avatar
Har själv gjort liknande, Defqon1 2011 Tomorrowland 2011 och avslutades med Qlimax 2011!

Kan inget hellre önska att hela mänskilgheten åkte ner och poppade lite E eller bomba/snorta lite MDMA!
Citera
2013-01-23, 23:56
Medlem
Citat:
Att festa i Sverige på ruset av alkohol har helt förlorat sin charm och lockar inte alls längre. Det känns som att inget någonsin kommer bli lika bra som Qlimax 2012. Jag ger Ecstasy mina varmaste rekommendationer.
Yeah. E kindof does that to you. Se till o inte göra det för ofta bara, då kommer du må skit. Ät mkt frukt o grönt efter så reggar kroppen snabbare!

Detta fick mig att bli sugen på E igen efter ett längre uppehåll!!!!!!!!!
Citera
2013-01-24, 01:21
Medlem
Nayyes avatar
Låter riktigt fint rus, skulle själv vilja ta E på nån rave!

Jag gjorde min debut för en vecka sedan när jag var själv (kunde helt enkelt inte hålla mig) och det slår allt annat helt klart!
Citera
2013-01-24, 11:33
Medlem
Emelitos avatar
5/5! Fantastiskt bra skrivit! Låter som en kul kväll höhö. Haopp
Citera
2013-01-24, 14:59
Medlem
Snygg rapport! Elvis verkar vara så jääävla skön! Sådana vänner skulle man haft
Citera
2013-01-24, 22:22
Medlem
Bdonks avatar
Riktigt bra skriven berättelse! Du har verkligen talang för att skriva och du förmedlar en fantastisk upplevelse. Själv har jag aldrig testat E (och kommer inte att göra det heller), men har dock provat flera andra droger. Som någon sa innan är det helt säkert ett väldigt bra tips att göra det riktigt sällan. Jag tror det.

Ser fram emot nästa rapport nångång i februari!
Citera
2013-01-24, 22:47
Medlem
kungl1gts avatar
Kan säga att du och jag har upplevt exakt samma sak! Tog också E först gången på Qlimax 2012, oh helvete alltså... Den absolut bästa natten i ditt liv, det du bserkiver är såå sjukt likt de ruset jag hade! ( bortsett från att jag har en minneslucka från ~01:00-07:00 ) Dedär med avtändningen känner jag igen, man vill bara tillbaka! Vet precis hur de va!

Lasrarna är så otroligt vackrna och musiken ska vi inte bara tala om, den strömmar genom hela kroppen.. och kärleken!!

Riktigt skön rapport för övrigt, påminner mig till 100% om min debut

Edit: Hard bass blir det för min del också med nya planer..........
Senast redigerad av kungl1gt 2013-01-24 kl. 22:50.
Citera
2013-01-25, 08:35
Medlem
Haltas avatar
Suveränt skriven med känslor. Håller med om att lasrar blir ett riktigt blickfång!
Citera
2013-01-27, 16:12
Medlem
khnums avatar
Tack för alla snälla kommentarer, blir sjukt taggad på att skriva fler rusrapporter nu! Lär komma 2 nya nu inom en snar framtid. Så höll ögonen öppna och knarka säkert!
Citera
2013-01-29, 05:40
Medlem
wargars avatar
Fantastisk läsning, 5/5!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto