Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-01-24, 15:57
Medlem
BonZaiTraeds avatar
Har en granne som glor på konståknings-EM så jag kollar inte aktivt själv (är inte bög). Men är inte kommentatorns röst sjukt likt Henrik Schyfferts? Har kollat upp det och det är inte han som kommenterar utan det är nån Roger Blomquist istället. Tycker dock att det hade varit sjukt ball, haha! Typ, ironin når nya, oslagbara höjder.

OnT. Vad anser ni annars om konståknings-EM i Zagreb? Vem tror ni vinner?
Citera
2013-01-24, 17:23
Medlem
mishimas avatar
Konståkning är kanske den mest graciösa sporten som finns. Jag gillar konståkning; kombinationen mellan styrka och skönhet fascinerar.

Systrarna Helgesson kör väl kortprogrammet imorgon och finalen på lördag. Det vore häftigt om Victoria hugger på medaljer i år också. Hon gjorde tydligen inget bra SM, men hade tydligen varit sjuk då. Hoppas hon har repat sig.

Det ska bli intressant att se ryssarna i årets mästerskap. Det skulle vara en besvikelse för dem om de inte plockar hem gulden på OS nästa år.
Senast redigerad av mishima 2013-01-24 kl. 17:31.
Citera
2013-01-25, 15:33
Medlem
mishimas avatar
Föga överraskande dåligt med intresse för konståkning här.

Trots inte helt felfria åk av systrarna Helgesson har de medaljchans inför fria åkningen på lördag.
Senast redigerad av mishima 2013-01-25 kl. 15:37.
Citera
2013-01-25, 16:54
Medlem
Alkibiadess avatar
Riktigt kul med Joshi och Victoria. Kan inte så mycket om konståkning men väldigt vackert att titta på.
Citera
2013-01-26, 15:49
Medlem
mishimas avatar
Majorov persar med 16 poäng och leder med sex åkare kvar.

Jag hoppades han sätter tonen inför tjejerna ikväll.
Citera
2013-01-26, 15:51
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Majorov persar med 16 poäng och leder med sex åkare kvar.

Jag hoppades han sätter tonen inför tjejerna ikväll.

Imponerande åk av Majarov. Kul att se!
Citera
2013-01-26, 21:25
Medlem
mishimas avatar
Äsch, det blir ingen medalj den här gången heller. Victoria går aldrig ifatt Kostner eller Sotnikova och de unga ryskan som åkte först i sista startgrupp tar bronset.
Citera
2013-01-28, 13:42
Medlem
...
Senast redigerad av nantes 2013-01-28 kl. 13:45.
Citera
2014-01-17, 20:02
Medlem
mishimas avatar
Joshi Helgesson nu. Victoria om några minuter. TV4 Sport.
Citera
2014-01-17, 20:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Tyvärr verkar inte Victoria ha den mentala styrkan som krävs. Kommer tyvärr visa sig i OS också.
Citera
2014-01-17, 20:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Tyvärr verkar inte Victoria ha den mentala styrkan som krävs. Kommer tyvärr visa sig i OS också.

Båda systrarna har haft en rätt usel säsong sabbad av skador. Ska man vara hård borde inte någon av dem fått åka till Sotji.

Ser mer fram emot Majorov. Där är kurvan positiv, nytt pers i korta och där finns en liiiiiten medaljchans.
Citera
2014-01-17, 20:56
Medlem
mishimas avatar
Det ska bli intressant att se Lipnitskaja. Det här är första gången jag ser det nya stjärnskottet. Det kommer att vara mycket om henne under OS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in