Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
Ta avstånd från rasister, även sverigedemokratiska rasister. Säg att du visserligen röstar på SD, men inte känner att du har något gemensamt med WT-drägget som är "garderobs-rasister".
Angående argument för deras politik rekommenderar jag att ta det i två faser:
1. Lär dig standardargumenten (de cirkulerar överallt).
2. Bilda dina egna argument baserad på egna slutsatser och lämna standardargumenten bakom dig.
Den andra fasen går dessvärre inte så många SD-are in i, utan de är kvar i stadiet där man pratar om "PK-mafian" och "sjuklövern" etc. De förstör för oss andra genom att tillsist bli patetiskt tröttsamma och förutsägbara. Om du kan undvika att bli det i slutändan gynnar du SD som mest
Skitdålig idé.
Varför deklarera sina åsikter genom att stå som ett mähä och be om ursäkt, och "ta avstånd" från varje liten dum sak som en invandringskritiker gjort eller sagt.
Då har man ju accepterat att det man tycker är åt det elaka hållet, den elaka riktningen. "Försvaret" är att man bara vill gå i den riktningen lite grand. Inte så långt som dem man tar avstånd från.
Indirekt säger man alltså att man bara är "lite" elak, bara "lite" egoistisk.
Var istället den som kräver svar.
"Jag kan inte förstå hur du försvarar att utländska våldtäktsmän ändå ska få asyl"
- det har jag inte gjort!
"Jo, genom att rösta som du gör"
Eller...
"Röstar du på sossarna? Håller du med Mona Sahlin om att svenskarna är töntiga"
Var den som ställer frågor, inte den som står till svars.