Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2013-01-30, 08:47
Medlem
gloryholes avatar

- Man
- 22 år
- 80-85kg
- 194cm.

Tidigare erfarenheter: Svamp, 4-ho-met, 25i-nbome, gräs, elk brew (tvi)
Substans och dos: Okänd substans 150µg är det enligt leverantören.

Då så. Det här kommer inte att bli en bra tripprapport, tyvärr, men jag har lovat att skriva så det ska jag! Jag kommer i princip bara att skriva av mina egna anteckningar, fast med lite förfining och klartydling... där det går.

Intag 22:26
Tungan domnar bort, ungefär som bedövning man får hos tandläkaren, fast bara på tungan.
Jävligt besk/bitter smak. Typ öronvax.

Börjar känna av 22:44
~Väldigt~ svaga andetag i böckerna.
Seg, vill bara ligga ner och chilla.
Härligt jävla buzz i hela kroppen, som att vara täckt av nallebjörnar.
Börjar skratta åt saker och vill dela med mig.
Svårt att hänga med i mina egna tankar

Peak 23:30~ (osäker på tiden, jag antog att jag peakade vid 23:42.)
Lite tankespel, tvärtemot 25i. Där kan jag lätt prata med mig själv utan att bli förvirrad eller hamna i argumentationer. Här blir jag dock lurad av mig själv gång på gång. Till slut så sitter jag bara som ett stort "WAT" och bara är. Går inte att tänka klart!
Ser alla parallela universum, fast ett i taget (?). Tänk er en dansare, som är filmad i 30fps. Varje ram är som en ny dimension. För varje ram så ser du dansaren från en annan vinkel, uppifrån/nedifrån osv. Det blir 3d... fast genom alla dimensioner och universum. Ganska svårt att förklara, som ni kanske förstår. Det var fint i alla fall.

Just det, det finns en värld utanför också. Dom försöker nå mig, jag kan se deras ögon bland dimensionsarken som dom river bort i sin ilska, dom vill få tag på mig. Jag följde med. Det var inte ilska jag såg i deras ögon, det var frustration. Dom har försökt nå mig länge, men inte lyckats. Nu är jag här! (jag håller på och läser DMT: The Spirit Molecule just nu, så det är väl därför jag kom in på den här banan... bra bok för övrigt). Kommer inte ihåg mer

Tänk om man kunde dela med sig av sina känslor! Vad fint, det skulle vara.

Så nu blir det bara lite sagostund, eller nåt. Jag vet faktiskt inte hur fan jag ska skriva ner allt det här, men vanligtvis när jag trippar så lyssnar jag på lite mysig drum and bass, med lite psytrance inblandat om jag orkar röra mig. Den här gången så tänkte jag dock testa att lyssna på dödsmetall. Ny drog, varför inte testa ny musik?! Så nu tänkte jag helt enkelt bara skriva vilken låt jag har lyssnat på, och vad jag kände/såg/upplevde när jag lyssnade på den låten. Och som innan så består det mest av anteckningar från trippens gång.

Nu tänkte jag bara upplysa diverse folk om att texten nedanför är väl typ definitionen på att vara våldsbenägen, om det inte vore för knarket. Bara så att ni vet. Ni kommer inte läsa om mig i Aftonbladet

Det blev även en sorts... egodöd, tror jag. Antagligen inte. Jag vet inte. Det var helt blankt i skallen, som myrornas krig, i ca 5 minuter. Ingen aning om hur jag kom dit, eller hur jag tog mig ur det, men jag fortsatte trippa efter det, så ja.

Har lite svårt att säga exakta tider på allting, men jag märkte att det började dala efter lite mindre än 5 timmar. Kunde inte längre se tydliga föremål med stängda ögon.
Nu, efter snart 11 timmar, så är jag helt klar i skallen. Bara lite trötthet och ett litet bultande i skallen.

Och slutligen då: Sjukt intensiv drog, mycket skarpa visuella fenomen, med en hel del tankegång bakom. Gillar det skarpt. 5/5
Senast redigerad av gloryhole 2013-01-30 kl. 08:50.
Citera
2013-01-30, 08:57
Medlem
Kluffs avatar
Mycket intressant rapport! Är detta möjligvis ett inköp från en särskild svensk sida? De skulle få in nya lappar med en okänd substans som ligger på 150 mcg. Eller i vilken form var drogen? Pulver eller lapp?

Eftersom du skrivet att det var väldigt mycket visuellt skulle jag gärna vilja veta lite mer om det. Och går ruset att jämföra med någon annan hallucinogen, typ hur du kände dig i kroppen, tankegångarna, det visuella etc.
Senast redigerad av Kluff 2013-01-30 kl. 09:03.
Citera
2013-01-30, 09:43
Medlem
gloryholes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kluff
Mycket intressant rapport! Är detta möjligvis ett inköp från en särskild svensk sida? De skulle få in nya lappar med en okänd substans som ligger på 150 mcg. Eller i vilken form var drogen? Pulver eller lapp?

Eftersom du skrivet att det var väldigt mycket visuellt skulle jag gärna vilja veta lite mer om det. Och går ruset att jämföra med någon annan hallucinogen, typ hur du kände dig i kroppen, tankegångarna, det visuella etc.
Det är TT, ja. Fick ett smakprov i utbyte mot rapport. Det var en lapp, typ 5mmx5mm.

Bra frågor! Jag ska försöka förklara så gott jag kan.
När jag mådde som allra bäst så var det som en konstant surrande känsla längs med hela "ytterkanten" av kroppen. Tänk dig hur ett "buzz" borde vara, så var det. Jag vet inte om jag vill kalla det eufori, men jag var liksom likgiltig för det mesta. Det blev lite av en kamp mellan det äckliga jag såg med det som höll mig kvar i "det är bara musik". Euforin mot äcklet. Jag har aldrig varit med om något liknande, så jag kan verkligen inte sätta ord på det.

Det visuella kändes... skarpare, än på t.ex. 25i och även 4-ho-met. Det blev verkligen knivskarpt för mig, jag kunde se tydliga detaljer på slott, hästvagnar osv. Jag vet inte om det beror på drogen i sig, om det nu är möjligt, eller inte dock.

Tankegångarna blev ganska jobbiga emellanåt. Men det beror antagligen på två anledningar, 1) musikvalet (som jag absolut inte ångrar, det var en upplevelse att minnas ) och 2) jag har aldrig hamnat i negativa tankeloopar förut. Blev väldigt mycket "varför?" - "men, jag vet ju inte säger jag!" - "varför inte? vad är du här för?" typ. Vet inte. Inte varit med om det tidigare som sagt

edit: mal på med frågor ni som har råkar ha dom, det underlättar att komma ihåg saker!
Senast redigerad av gloryhole 2013-01-30 kl. 09:46.
Citera
2013-01-30, 11:01
Medlem
antar att du trippade ensam?
hur är ruset jämfört med 25i på en social nivå?
tyckte 25i var betydligt mycket roligare att ta med andra pga den saknade mindfucken.
du skriver att du tappade bort dig själv i tankarna? det gjorde alltså inget att man var ensam?
Citera
2013-01-30, 11:28
Medlem
gloryholes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamkz
antar att du trippade ensam?
hur är ruset jämfört med 25i på en social nivå?
tyckte 25i var betydligt mycket roligare att ta med andra pga den saknade mindfucken.
du skriver att du tappade bort dig själv i tankarna? det gjorde alltså inget att man var ensam?
japp, jag körde ensam.
ingen aning, jag antar att man kan prata om en jävla massa saker på det här, djupare saker, till skillnad från 25i där det bara är trams och så.
för mig personligen gjorde det inget nej, men det är ju olika från person till person
Citera
2013-01-30, 16:17
Medlem
PsychedelicVibes avatar
Trevlig rapport!

Dödsmetall dånandes från högtalarmembranen? Varför inte !
Själv diggar jag att sätta på lite rå Drum & Bass (Neurofunk/Darkstep) under mina resor. Tar fram odjuret i en (y)!

Om jag uppfattar det rätt så var det riktigt visuellt bakom ögonen...? Eller var det gott om OEV's också?

Nyfiken som fan !
Citera
2013-01-30, 17:12
Medlem
gloryholes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychedelicVibe
Trevlig rapport!

Dödsmetall dånandes från högtalarmembranen? Varför inte !
Själv diggar jag att sätta på lite rå Drum & Bass (Neurofunk/Darkstep) under mina resor. Tar fram odjuret i en (y)!

Om jag uppfattar det rätt så var det riktigt visuellt bakom ögonen...? Eller var det gott om OEV's också?

Nyfiken som fan !
Har lyssnat en del på mörkade DnB förut, typ Spor och så, det var jävligt fränt. Men jag föredrar gladare DnB faktiskt, speciellt liquid DnB.

Ja, det var mycket mer visuellt med stängda ögon. Jävligt mycket vågor i synfältet dock, och mönster som jag kunde rita av. Men inte som jag fått på högre doser 25i, där jag sett någon gå runt i mitt rum.
Citera
2013-01-30, 17:24
Medlem
Glömde fråga det men, fysiska bieffekter?
tung bodyload, käkspänningar, vasokonstriktion eller något annat otrevligt?
Citera
2013-01-30, 17:49
Medlem
gloryholes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamkz
Glömde fråga det men, fysiska bieffekter?
tung bodyload, käkspänningar, vasokonstriktion eller något annat otrevligt?
Jag kände inte av någonting. Hade dock tagit magnesium innan trippen, och tuggade tuggummi under större delen av den. Men det blev ju lite käkspänningar, det blev det, men inte så värst farligt tycker jag. Kände inte av någon bodyload, var i princip helt klar i skallen och kroppen efter trippen, bara lite så där efterkänningar av att man trippat, men det är helt borta efter att jag sov ett par timmar. Väldigt lätt "orolig mage" under come-upen dock, men det var mest för att jag var nervös tror jag.
Citera
2013-01-30, 17:58
Medlem
Torrentss avatar
Jag vill tacka så jätte mycket för den här rapporten, då jag själv starkt funderar på att införskaffa ett par av dessa lappar.

Det hjälper väldigt mycket när det kommer en rapport angående en substans som man vet extremt lite om.

Så tack så mycket!
Citera
2013-01-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloryhole
Väldigt lätt "orolig mage" under come-upen dock, men det var mest för att jag var nervös tror jag.

Illamående under ''come-upen'' har aldrig varit ett problem för mig, men jag oroar mig lite för hur pass mycket man kommer sitta o fundera över att det är en helt ny RC och allt vad det innebär, under själv trippen
Citera
2013-01-30, 18:42
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloryhole
Jävligt mycket vågor i synfältet dock, och mönster som jag kunde rita av.
Hur såg dessa mönster ut?
På LSD har de geometriska figurerna, för mig, liknat vattenstämplar av islamistisk konst.
(Som också varit väldigt lätt att rita av om man fäster synen på ett vitt papper)
Här är en bild som jag tycker efterliknar det ganska bra:
http://4.bp.blogspot.com/_F4nuXeuGRu...ns-red-set.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här