Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2014-01-05, 01:40
Medlem
KaptenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Men samtidigt ändå fortsätta fylla på med invandrare.

Tror du att de kommer vara nöjda med minskningen på 90% om de skulle uppnå det? Eller tror du att de kommer att sätta upp nya mål och minska lite till?

Vilket annat parti tror du har större chans att lyckas få ner invandringen?
Citera
2014-01-05, 01:56
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Tror du att de kommer vara nöjda med minskningen på 90% om de skulle uppnå det? Eller tror du att de kommer att sätta upp nya mål och minska lite till?

Jag tror inte att de kommer bli hårdare med tiden, snarare tvärtom. Sverigedemokraternas partitopp verkar tycka att det är viktigare att bli en del av etablissemanget än att vara en verklig opposition.

Sverigedemokraterna är dessutom fruktansvärt toppstyrt. Har någon medlem en avvikande åsikt så blir den utesluten direkt. Gång på gång så har man sparkat neråt på sina partikamrater.
Citera
2014-01-05, 01:56
Bannlyst
Citat:

Hittills tyder väl allt att SD liberaliseras för varje dag som går? De har redan övergett kraven på utomeuropeiska adoptioner, omprövning av alla medborgarskap utdelade efter 1970 bland mycket annat. Det är nog inte allt för djärvt gissat att SD innan de hamnar i maktposition kommer att ha släppt ännu mer på invandringskritiken och förespråkar en halvering istället för en minskning på 90 procent som det är nu.

Ett parti som steg för steg anpassar sig efter etablissemanget utan att få det minsta tillbaka saknar helt enkelt trovärdighet.

Vad som behövs är radikal nationalism och kompromisslöshet snarare än konformism och defaitistisk konservatism. Det är tragiskt att folk fortfarande inte tycks förstå det. Det minsta man kan kräva är förstås ett parti som står för att Sverige ska tillhöra det svenska folket, och enbart det svenska folket.
Citera
2014-01-05, 01:59
Medlem
Citat:

Det typiska "argumentet" från Sverigedemokrater varför man ska rösta på det veka och patetiska SD istället för ett rakryggat och ärligt alternativ som Svenskarnas parti som på riktigt vill göra Sverige till ett svenskt land igen.

Som svar på din fråga: För mig är det HELT LIKGILTIGT hur svenskarna går under. Svenskarna kommer gå under med sjuklövern OCH Sverigedemokraterna. Fatta det. Med sjuklövern kommer svenskarna bli minoritet och förlora makten över sitt eget historiska land och framtid. Med SD kommer svenskarna att blandas bort för alltid till ett mulattfolk. Så vad ska man välja tycker du? Pest eller kolera är vad det är och inget annat. För det är exakt vad det handlar om.

SD är helt enkelt inget alternativ över huvud taget. Det finns inget att fundera över. Man får vara hur dyster och pessimistisk man vill, men SD är inte räddningen om man bryr sig ett dugg om de etniska svenskarnas framtida existens som majoritetsbefolkning i sitt eget land. Även om SvP är ett litet parti, är det tragiskt nog det enda vi har i dagsläget. Gilla läget. De har vuxit och växer fortfarande starkt, så det finns ju hopp åtminstone.
Citera
2014-01-05, 02:17
Medlem
TheBurdens avatar
Därför lämnar jag Sverigedemokraterna:
Citat:
SD bedriver maktkamper, går bakom ryggen på de närmaste, baktalar, förtalar och förnedrar sina partikamrater. Om folk visste vad som försiggick bakom kulisserna, skulle få gå med i SD, än mindre åta sig några förtroendeuppdrag. Jag vill ha en rak, öppen, ärlig kommunikation och göra ett gott och hederligt arbete, något som jag nu har förstått inte går inom SD. Man vill inte ha allt för kunnigt folk; det upplevs som ett hot mot rådande maktstrukturer. Det är också svårt för mig, som varit en statlig opolitisk tjänsteman under decennier, att skola om och förstå rävspelet inom politiken.
https://www.realisten.se/2013/03/07/...edemokraterna/

Satis Polito fick mig att ge upp Sverigedemokraterna:

Citat:
4. Åkessons nolltolerans tyckte jag inledningsvis var ett strålande besked. Jag trodde i min okunnighet att han syftade på rasistiskt språkbruk, inte den nationalistiska ideologin som sådan. Nu i efterhand och med mina egna erfarenheter inom partiet läser jag istället något annat. Han markerar mot oliktänkande. Han använder generella begrepp för att benämna dessa oliktänkande; ”extrema” och ”sekteristiska”, vilket ju kan betyda nästan vad som helst beroende på vad man jämför med. SD själva måste ju anses vara både extrema och sekteristiska sett ur till exempel Miljöpartiets ögon.

5. SD proklamerar så kallad ”öppen svenskhet” av en enda orsak: Man saknar etnisk stolthet. Det är inte för att man vill ha in fler invandrare som man accepterar fortsatt invandring. Det är inte heller på grund av att man anser de redan invandrade vara en ”berikning”. Man har en liberal invandringspolitik för att locka så många som möjligt och därigenom skaffa sig makt och inflytande.

Citat:
9. Just nu utesluts medlemmar på löpande band för småsaker som ”samarbetsproblem”, ”partiskadliga uttalanden” eller en propalestinsk bild på en privat blogg. Själv blev jag ställd inför ultimatumet att antingen sluta uttala mig om att SD bör driva frågan om repatriering eller ”ta konsekvenserna”. Det var ingen dialog där man hörde min sida av saken utan samtalet var kort, koncist och forcerat. När jag sedan uttryckte sympati för Svenskarnas parti försvann halva min FB-vänlista.

Det finns alltså inget utrymme för oliktänkande inom SD. Man pratar knappt ens politik. Det handlar bara om att bygga upp organisationen, polera fasaden och värva medlemmar.
https://www.realisten.se/2013/09/25/...edemokraterna/
Senast redigerad av TheBurden 2014-01-05 kl. 02:23.
Citera
2014-01-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Därför lämnar jag Sverigedemokraterna:

https://www.realisten.se/2013/03/07/...edemokraterna/

Satis Polito fick mig att ge upp Sverigedemokraterna:

https://www.realisten.se/2013/09/25/...edemokraterna/

Tack för nyanserna.

Efter många år nu framträder SD allt tydligare som ett organ med klart internationella mål för ögonen. Den starkaste internationella strömningen är upprustning, polisstater, och övervakning av vanliga medborgare. Detta vill SD ha mer av och det uttalades tydligt av J Åkesson under landsdagarna.

Han sa tydligt att de pengar som sparas på att stoppa invandring skall gå till militär, polis, samt att all civil olydnad skall bli olaglig. Förstår alla vad detta kommer att innebära för de själva? Om någon mot all förmodan inte förstår, så uppmanar jag en blick mot Staterna, där polis nu utbildas av paramilitära inhyrda "konsulter", och medborgarna uppmanas ses av polis som potentiella terrorister.

Han sa inte att pengarna skall gå till att återinföra välfärden för gamla och sjuka. Det han gjorde var att peka på de gamla och sjuka för att appellera känslomässigt till väljarna och medlemmarna och framhäva alla andra partiers inkompetens.

Åkesson gick hårt åt Löfven på ett mycket konstigt sätt genom att säga: "Vad tänker du göra åt situationen, Löfven, det är inte lång tid kvar till valet, hur har du tänkt rätta till den rådande politiken?" Men det är ju Alliansen som han borde rikta frågan till. Det är Lööf han borde ansätta som i sitt valtal sagt att hon vill ha öppna dörrar in till Sverige. Självfallet var Åkesson, genom den ologiska retoriken, ute efter att fiska väljare bland gamla sossar och arbetare.

Något rimmar inte inom SD, att de är fascister och zionister borde vara ställt bortom allt tvivel och de borde vara renhåriga nog att inte spela på omsorg för gamla och sjuka när de faktiskt inte kommer att lyfta ett finger för vanligt folk, utan göra samhället ytterligare mer likt 1984/Brave New World.
Senast redigerad av Thingamabob 2014-01-07 kl. 12:08.
Citera
2014-01-08, 13:39
Medlem
Bönans avatar
Sd 2014!!!
Citera
2014-04-02, 08:37
Medlem
Svenskarnas parti är svenskarnas parti. Det enda partiet som vill värna om det som våra förfäder så omsorgsfullt efterlämnade till kommande generationer för att vi skulle enas under en gemensam härkomst, en gemensam historia och ett gemensamt språk. De är även det enda partiet som inte skiter i svenskarna, förnekar vår identitet, anser att faktumet att vi trängs undan i många av våra förorter inte bör ses som ett problem, och anser att vi bör ersättas av somalier och dylikt på våra arbetsplatser för att man på så vis ska kunna pressa ner lönerna. Sverigedemokraterna tycks ha valt sin sida, och de är inte längre värda namnet.
Citera
2014-04-02, 16:42
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Sverigedemokraterna är inte Svenskarnas Parti (SvP)
Nej, precis. Amen, halleluja - låtom det så förbli.

TS är en SvP:are som förmodligen under väldigt lång tid vetat att SD varit ett för "liberalt" parti för honom när det kommer till synen på nationstillhörighet och mänskliga rättigheter. Redan i valet 2006 var begreppet "öppen svenskhet" vedertaget i partiet. Det är till att reagera långsamt, detta.
Citera
2014-04-02, 21:02
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Sd 2014!!!
Ja verkligen, vilken knivskarp intellektuell analys! Nu skiter jag i SvP och röstar på Sd. Miljarder flugor kan inte ha fel, följ strömmen och bli koprofag så du ser till att följa majoriteten likt en hjärnslö lämmel!
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Z.
TS är en SvP:are som förmodligen under väldigt lång tid vetat att SD varit ett för "liberalt" parti för honom när det kommer till synen på nationstillhörighet och mänskliga rättigheter.
Sd har gradvis blivit mer ideologiskt bankrutt i takt med att man försökt väljarmaximera sig inom ramen för ett demokratiskt system. Nolltolerans, öppen svenskhet, etablissemangslismande och allmänt rövslickeri mot de som anser att etniska svenskar ska pissas på; allt det är ett resultat av att Sd är ett parti för lämlar och inte ett revolutionärt parti. Systemet är riggat, och det enda sättet att vinna är genom att bekämpa systemet självt.

Det viktigaste är alltså inte att ställa upp i val för att vinna röster, rösterna är bara ett medel för att visa upp en växande folkrörelse och trigga fram desperata och ogenomtänkta motreaktioner från fienden. Man måste vara lågbegåvad på gränsen till utvecklingsstörd om man på fullt allvar tror att man kan lösa de enorma problemen som de etniska svenskarna står inför, enbart genom att lägga lappar i en låda vart fjärde eller femte år.

William L Pierce beskrev detta mycket bättre än vad jag kan i ett tal:
https://www.youtube.com/watch?v=U4Fxbok7TTI
https://www.youtube.com/watch?v=1rE-...ctr=1396466926
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in