Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-01, 18:50
Medlem
RedCrabs avatar
Jag har planer på att köra spirulina eller acai, vilket av dem föredrar ni om man tränar 2-3 gånger i veckan?

Skulle man kunna säga att Spirulina pulver är som en multivitamin tablett fast 10 gånger bättre?
Citera
2013-02-01, 19:35
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Jag har planer på att köra spirulina eller acai, vilket av dem föredrar ni om man tränar 2-3 gånger i veckan?

Skulle man kunna säga att Spirulina pulver är som en multivitamin tablett fast 10 gånger bättre?
Körde spirulina under en period när jag tränade som mest. Pressade apelsiner, ett ägg och en tesked alger i ett glas var ett bra mellanmål. Har du provat spirulina innan? Smaken är ju onekligen lite speciell och kräver en del tillvänjning.
Citera
2013-02-01, 21:49
Medlem
Ronilles avatar
Köpte det och Vetegräs i veckan.

Gör en smoothie på avocado, pressad citron, selleri, gurka och ingefära samt en skvätt vatten. Vetegräs och Spirulina i. Då försvinner smakerna och det är både nyttigt och lättdrucket.
Citera
2013-04-08, 08:13
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Körde spirulina under en period när jag tränade som mest. Pressade apelsiner, ett ägg och en tesked alger i ett glas var ett bra mellanmål. Har du provat spirulina innan? Smaken är ju onekligen lite speciell och kräver en del tillvänjning.
Hur smakar det?
Citera
2024-07-16, 00:21
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Hur smakar det?

Jag provade att ha spirulina i frukostsmoothien för första gången idag. Lukt och smak påminner om när godis eller tuggummi har "fruktsmak". Typ en liksom generell nästan lite syntetisk och tuggummiartad fruktig smak och arom. Jag gillade den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in