Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-03, 05:50
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Kom nyss på en lysande idé. Har aldrig tidigare använt Fejkbiljett men
Jag ska höra mig för med min vän. Han jobbar extra inom mtr i STHLM (spärrvakt).

Vi bor dock på två olika ställen och för hans skull är det schysst att vänta tills vi ses istället för att jag ringer och förhör honom om de nya sms rutinerna.

Till helgen kan jag säkert förmedla vidare vad han vet.
Senast redigerad av falsk_mekaniker 2014-02-03 kl. 06:48.
Citera
2014-02-03, 08:38
Medlem
SunQueMoons avatar
Funkar Kanon i gbg, får med mina 3 sista..
Bockar och bugar!
mera såna här människor till denna planet tack
Citera
2014-02-03, 12:04
Medlem
srsbsnss avatar
Tja!

Blev precis stoppad i spärren igen. Kontrollanten påstod att han såg att min biljett var ogiltig. Jag argumenterade lite och han sa jo, jag kan se det vi får nya koder varje dag(vilket jag tvekar på). Jag sa att det inte är sant och han sa jo jag har en lapp som det står hur jag ska se, jag fortsatte argumentera pch tillslut tog han upp en lapp ur fickan för att bevisa det, det var lite text och fyra stycken bilder och vissa ställen på bilderna var i ringade dör att visa att här är det fejk om det ser ut så. Jag hann dock inte se exakt för att han visade den i bara någon sekund.

Hur som så var han rätt trevlig i övrigt, jag sa att det äe helt absurt att ta 700kr per månad av en student på högskolan, han höll med och sa att han e på "vår sida" men att han var tvungen att göra sitt jobb för att sl skickar "civilklädda" kontrollanter som visar fejkbiljett i spärren och om vakten släpper igenom dem får han skit. Jag sa att jag förstod honom också och gick bakom första bästa person genom spärren.

Vet inte om det är någon ny info, men jag tvekar på att de får nya koder. Det auger att jag inte hann notera bilden han visade upp ännu mer...

(sorry för stavfel, skriver från mobilen då detta hände alldeles nyss)
Citera
2014-02-03, 12:20
Medlem
polakks avatar
Riktig biljett

H-A 09:02 447

EOXOOXXAOA
EAXXOXEEAO
EOEAEEEEOO
EEEEEEEEEE

SL biljett giltig till 09:02, 2014-02-03
Helt pris 36 kr ink 6% moms
179729 13472447
m.sl.se

Fejkat

H-A 13:21 326

EOEAOAXEXE
EOXEEEXEEO
EAEOEXAAAA
EEEEEEEEEE

SL biljett giltig till 13:21, 2014-02-03
622503 15926326
m.sl.se

EOEAOAX-koden är skev bara så ni vet
Citera
2014-02-03, 12:26
Medlem
Kasperskys avatar
Man kan ju åka dit på en rejäl böteslapp.

Det är nästan intill omöjligt att använda fejkbiljett i SL trafiken, de har kontrollanter och personal som vaktar och ändrar deras biljetter.

Men med andra bolag, X-Trafik m.m. som ändrar sina biljetter mer sällan, där går det ju ta en risk.

Använder ni fejkbiljett, så var försiktig! Det blir förjävligt om man får en böter...
Citera
2014-02-03, 12:58
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbsns
Tja!

Blev precis stoppad i spärren igen. Kontrollanten påstod att han såg att min biljett var ogiltig. Jag argumenterade lite och han sa jo, jag kan se det vi får nya koder varje dag(vilket jag tvekar på). Jag sa att det inte är sant och han sa jo jag har en lapp som det står hur jag ska se, jag fortsatte argumentera pch tillslut tog han upp en lapp ur fickan för att bevisa det, det var lite text och fyra stycken bilder och vissa ställen på bilderna var i ringade dör att visa att här är det fejk om det ser ut så. Jag hann dock inte se exakt för att han visade den i bara någon sekund.

Hur som så var han rätt trevlig i övrigt, jag sa att det äe helt absurt att ta 700kr per månad av en student på högskolan, han höll med och sa att han e på "vår sida" men att han var tvungen att göra sitt jobb för att sl skickar "civilklädda" kontrollanter som visar fejkbiljett i spärren och om vakten släpper igenom dem får han skit. Jag sa att jag förstod honom också och gick bakom första bästa person genom spärren.

Vet inte om det är någon ny info, men jag tvekar på att de får nya koder. Det auger att jag inte hann notera bilden han visade upp ännu mer...

(sorry för stavfel, skriver från mobilen då detta hände alldeles nyss)
Använder du senaste versionen?
Citera
2014-02-03, 13:27
Medlem
FFFFFs avatar
"unfortunately, Fejkbiljett has stopped" får jag upp varje gång jag försöker skapa en biljett. Har en rootad nexus 5, någon har en aning om vad jag gör fel?
Citera
2014-02-03, 13:48
Medlem
Pestbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFFFF
"unfortunately, Fejkbiljett has stopped" får jag upp varje gång jag försöker skapa en biljett. Har en rootad nexus 5, någon har en aning om vad jag gör fel?
Du måste ge Fejkbiljett rättigheter att skapa sms, det gör du enkelt via en app som till exempel App Ops Starter.
Citera
2014-02-03, 14:36
Medlem
FFFFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestbarn
Du måste ge Fejkbiljett rättigheter att skapa sms, det gör du enkelt via en app som till exempel App Ops Starter.

Tack för hjälpen, dock funkade det inte. De har tydligen tagit bort tillgängligheten för appar som app ops i och med KitKat 4.4.2.. Dumt att jag uppdaterat :/

http://www.zdnet.com/google-removes-...-2-7000024329/
Citera
2014-02-03, 14:43
Medlem
Pestbarns avatar
Citat:
Tack för hjälpen, dock funkade det inte. De har tydligen tagit bort tillgängligheten för appar som app ops i och med KitKat 4.4.2.. Dumt att jag uppdaterat :/

Det ska gå att komma åt App Ops om du har rootat. http://www.xda-developers.com/androi...ed-application
Citera
2014-02-03, 14:46
Medlem
H-A 15:36 179

EAAXEOEXAO
EXXEXOOAAE
EAOAXAEAXA
EEEEEEEEEE

SL biljett giltig till 15:36, 2014-02-03
183850 760321179
m.sl.se

Köpte alldeles nyss, var sjuk en vecka och såg inte att de ändrat layouten så tjejen i spärren var riktigt mallig när jag kom med min utdaterade biljett

Stor eloge till uvecklarna, ert fortsatta engagemang och arbete har besparat mig över tio papp sen jag började använda appen
Citera
2014-02-03, 14:46
Medlem
Citat:

Funkar jätte bra på min Nexus 4, 4.4.2
Dock har jag den rootad men behövde inte ge några permissions.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in