Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-20, 17:57
Medlem
piovs avatar
Jag såg ett nytt commatecken och ett mellanrum i en rad med siffror som inte fejkbiljett hade
Citera
2014-02-20, 18:03
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piov
Jag såg ett nytt commatecken och ett mellanrum i en rad med siffror som inte fejkbiljett hade
Screenshot på det tack
Citera
2014-02-20, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayman.baraket
MASSA SKIT

Hörru, kan du sluta eller? Inte ens greta 90 år skulle tillåta den där biljetten.
Citera
2014-02-20, 19:49
Medlem
Hej, finns biljett som funkar i dagsläget i sthlm? Kört på den gamla o stackarn i spärren nekar mig varje gång. Har försökt leta här i trådarna men får bara den gamla
Citera
2014-02-20, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bmwbmw
Hej, finns biljett som funkar i dagsläget i sthlm? Kört på den gamla o stackarn i spärren nekar mig varje gång. Har försökt leta här i trådarna men får bara den gamla

0.13 är senaste versionen. http://www.uploadmb.com/dw.php?id=1391272101
Citera
2014-02-20, 20:31
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwbmw

Den senaste versionen finns ALLTID i min signatur. Letar du efter en ny så kolla där först. Jag postar ofta och finns med på nästan varje sida.
Citera
2014-02-21, 00:45
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_Tratt
Idag vägrade spärrvakten i Flempan släppa förbi mig, han sa att det var falsk biljett. Har såklart senaste versionen, dom kanske har gjort nån ny ändring? Eller så chansade han bara, jag ser trots allt ut som en sån som åker på fejkbiljetter haha

Någon av de återkommande spärrisarna? Åker från flempan nästan dagligen, har hittills aldrig blivit stoppad.
Citera
2014-02-21, 09:34
Medlem
Tack för denna tjänst Essylia!
Fungerar utmärkt!
Citera
2014-02-21, 10:57
Medlem
Essylia! Innerligt tack! Ursäkta min lathet
Citera
2014-02-21, 11:59
Medlem
srsbsnss avatar
LÄS! VIKTIGT!

Tja alla! Det verkar som att blånissarna har bytt taktik. De har civilkläder på sig med endast en liten bricka runt halsen och ber dig visa din biljett.

Jag visste inte ens att detta var lagligt? Ska man inte se på långt håll att någon sysslar med sådant och att de därför måste bära uniform? (Bortsett från civilpoliser såklart) Jävligt skumt att de får göra så tycker jag, någon annan som vart med om detta?
Citera
2014-02-21, 12:14
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbsns
LÄS! VIKTIGT!

Tja alla! Det verkar som att blånissarna har bytt taktik. De har civilkläder på sig med endast en liten bricka runt halsen och ber dig visa din biljett.

Jag visste inte ens att detta var lagligt? Ska man inte se på långt håll att någon sysslar med sådant och att de därför måste bära uniform? (Bortsett från civilpoliser såklart) Jävligt skumt att de får göra så tycker jag, någon annan som vart med om detta?

Tack för varningen. Nu tror jag, att jag börjar med riktiga biljetter ett tag. Funderar samma sak, får dem klä ut sig så? Om dem ber dig visa biljett, vägra - gå av på närmaste station, och visa inte leg.
Citera
2014-02-21, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srsbsns
LÄS! VIKTIGT!

Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Tack för varningen. Nu tror jag, att jag börjar med riktiga biljetter ett tag. Funderar samma sak, får dem klä ut sig så? Om dem ber dig visa biljett, vägra - gå av på närmaste station, och visa inte leg.

Bara att be dem visa Legitimation - och då ska det INTE vara SLs egen där det bara framgår att 'Kalle si och så är Biljettkontrollant', för ett sådant 'ID' kan ju vem som helst producera på sin dator idag.

Utan de ska visa Giltigt Leg, dvs Körkort eller ID-kort som gäller som Legitimation på t ex en bank!

Kan de - eller de VILL inte .. - visa ett sådant Leg, behöver heller inte du visa din biljett med hänvisning till att du inte vet vilka de är!

Visar de ett giltigt Leg, så tar du fram papper och penna - eller din Mobil - och skriver upp deras Personnummer, och sen har du hjälpt alla oss andra, för de lär aldrig mer tjafsa om att få se biljetten sen ...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in