Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-04, 04:00
Medlem
Hej jag har använt sms biljett ända sen den kom ut på gammla java telefoner
jag upskattar allt ert arbete och det ni har gjort och jag läser tråden dagligen.
när jag såg att det hade kommit en uppdatering så laddade jag ner den och installerade den men när jag skulle öppna den så stängdes den av(asså programet) vet nt vrf men tacksam för svar
och åter igen tack så mycket för ert arbete
Citera
2014-03-04, 06:48
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av JamesBondage
En ny funktion jag verkligen gillar är att det blir ett utgående sms. På min lur skapas en ny tråd för detta, men har för mig att det utgående borde finnas i samma tråd

Måste vara två skilda trådar eftersom det är två skilda nummer.

Citat:
Ursprungligen postat av alial141
när jag såg att det hade kommit en uppdatering så laddade jag ner den och installerade den men när jag skulle öppna den så stängdes den av(asså programet) vet nt vrf men tacksam för svar

LÄS Essylias FAQ ( Vanliga FRÅGOR och SVAR (Fejkbiljett) ), som finns i hennes signatur längst ned i hennes inlägg.

.
Citera
2014-03-04, 06:57
Medlem
Tunnelbanans avatar
Någon som vet hur man får fejkbiljetten att funka utan root? Jag har kitkat och jag har försökt installera aps ops utan framgång. Hjälp...
Citera
2014-03-04, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
.

LÄS Essylias FAQ ( Vanliga FRÅGOR och SVAR (Fejkbiljett) ), som finns i hennes signatur längst ned i hennes inlägg.

.
Jag hittade inget svar jag har läst runt och sökt vad ska jag gör??:/
Citera
2014-03-04, 08:51
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Den är inte riktigt klar än, vi hittade några buggar i uppdateringsfunktionen som vi precis rättat. Borde finnas tillgänglig i morgon.

Detta kanske är ditt problem?
Citera
2014-03-04, 09:08
Medlem
Pestbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnelbanan
Någon som vet hur man får fejkbiljetten att funka utan root? Jag har kitkat och jag har försökt installera aps ops utan framgång. Hjälp...
App Ops går inte att installera utan root. Därför: ingen root = ingen App Ops = ingen Fejkbiljett. Att roota brukar inte vara alltför svårt, googla på "how to root [din telefonmodell]".
Citera
2014-03-04, 09:41
Medlem
Citat:

Avinstallera först den gamla versionen.

Hämta sedan ned den nya(ste) versionen, som alltid finns i Essylias signatur, till datorn.
(Se till att den heter .APK som Filändelse, ibland döper IE om såna till .ZIP osv)

Kopiera den sedan från datorn till din mobil, med USB-kabel eller Bluetooth.

Installera den i din mobil.

För att använda den i nyare Android än 4.3, så måste du ge den tillstånd att skriva SMS.

LÄS andra inlägg här om detta!
Citera
2014-03-04, 12:22
Medlem
Imorgon (5e mars) börjar ett pilotprojekt för SMS-avlösning i tunnelbanan. De två berörda stationerna till en början blir Gärdet S och Sötermalmstorg S. Vad S står för vet jag inte, men kan kanske stå för södra ingången eller liknande(?)

Försöket beräknas att pågå i 4 till 5 veckor. Visar utvärderingen att allt har gått bra, påbörjas uppsättning av avläsare i alla spärrkioskerna i tunnelbanan och pendeln. Detta arbete blir klart under hösten 2014 i så fall.
Senast redigerad av evilfrukt 2014-03-04 kl. 13:11.
Citera
2014-03-04, 12:28
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Konstigt att ingen nämnt att det är ny version ute sedan igår, på github.

Nya features som auto-update och ljud/vibrering vid skapande av biljett.

Tanken var som Olangu skrev att släppa den under helgen men det smög sig in några last minute buggar.

0.15 (fråga inte) finns att ladda ner här eller som vanligt, i min signatur.

Kod:
Changelog:
*Fixade utseendet för Göteborg + Kungälv

*Ny inställning där man kan slå på om telefonen ska spela upp standard sms-ljud samt vibrera när en biljett har blivit skapad. Denna inställning respekterar telefonens ljudinställningar, dvs, den kommer INTE göra något väsen om du har telefonen på ex, ljudlöst. Den använder också din telefons sms-signal så om du har "oh oh me so horny" så kanske det är dags att byta.

*Automatiska uppdateringar. Du kan numer låta Fejkbiljett kontrollera uppdateringar direkt  och hittar den någon så kommer du kunna ladda ner och installera den direkt i din telefon. Inget mer krångel med .apk-filer och konstiga webbläsare som döper om den till .zip. *host* IE *host*
Citera
2014-03-04, 14:19
Medlem
Catastrovs avatar
Uppdaterade mitt OS till KitKat och efter dess så dyker det inte upp någon biljett trots att det står 'biljett skapad'. Prövade nu att installera den helt nya versionen men det står att apk-filen inte kan öppnas. Ft:s version funkar inte heller. Några tips?
Citera
2014-03-04, 14:21
Medlem
Sweeper80s avatar

Tackar!

Den andra sidan Du brukade ladda upp till - den är inget som Du vill ladda upp till längre?

Var så galet mycket lättare att få ner från den.
Citera
2014-03-04, 14:24
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catastrov
Uppdaterade mitt OS till KitKat och efter dess så dyker det inte upp någon biljett trots att det står 'biljett skapad'. Prövade nu att installera den helt nya versionen men det står att apk-filen inte kan öppnas. Ft:s version funkar inte heller. Några tips?

Läs FAQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in