Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-27, 18:11
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabturken
Om man nu åker på en fejkbiljett och man ser att det kommer några kontrollanter på t-banan eller bussen så kan man väl raskt skicka iväg ett sms och få en riktig biljett innan de hinner kolla en?

Varför skulle man inte kunna det? Jag brukar alltid förbereda ett sms i utkastet, ser jag några kontrollanter, vips - så fixar jag en giltig biljett om jag hinner.
Citera
2014-03-27, 20:40
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Varför skulle man inte kunna det? Jag brukar alltid förbereda ett sms i utkastet, ser jag några kontrollanter, vips - så fixar jag en giltig biljett om jag hinner.
aa, gör det nästa gång du stöter på kontrollanter! kommer fungera finfint.

för de kan inte det här med klockan.
Citera
2014-03-28, 08:10
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
aa, gör det nästa gång du stöter på kontrollanter! kommer fungera finfint.

för de kan inte det här med klockan.

Ja, justia det är klockan

Men som tur har det gått ändå.
Citera
2014-03-28, 08:27
Medlem
Fast å andra sidan ska det inte spela någon roll för kontrollanterna när din biljett är köpt så länge den är giltig. Det bör ju inte alls vara ovanligt att ens biljett hinner gå ut medan man springer runt på t-centralen t.ex. och då måste man ju få förnya den utan att kontrollanter ska hugga en för det.
Citera
2014-03-28, 09:03
Medlem
Något tragiskt hände idag. Jag hade skapat ny biljett via appen. När jag väl visar spärrvakten mitt SMS så dyker meddelandet "Du har senaste versionen av Fejkbiljet!". Han sa direkt att han inte tänkte släppa förbi mig.

Av någon konstig anledning så hade jag skapat biljetten kanske någon minut innan, men så kom meddelandet upp när jag skulle visa upp SMS:et
Citera
2014-03-28, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Det där är den gamla github-sidan och är inte längre aktuellt. Den senaste versionen hittar du i min signatur och appen kan nu automagiskt kolla efter nya versioner samt ladda ner dessa åt dig.

Citat:
Ursprungligen postat av kebabturken
Tackar då har jag senaste releasen nu.

Men BARA BARA BARA om du först AVinstallerat den gamla versionen - INNAN du la in den nya !!!

Citat:
Ursprungligen postat av AndrewJackson
Något tragiskt hände idag. Jag hade skapat ny biljett via appen. När jag väl visar spärrvakten mitt SMS så dyker meddelandet "Du har senaste versionen av Fejkbiljet!". Han sa direkt att han inte tänkte släppa förbi mig.

Av någon konstig anledning så hade jag skapat biljetten kanske någon minut innan, men så kom meddelandet upp när jag skulle visa upp SMS:et

Ja, det där är ju råklantigt, så man kanske ska stänga av den där funktionen, och bara slå på den då man är ostörd för sig själv ...

Essylia: GÅR det att stänga av Auto-Uppdateringen redan nu, eller kan du fixa det ?!

( Jag kör med .13 fortfarande, enär man inte ska uppdatera ett vinnande nummer i onödan ... )
Senast redigerad av lbl 2014-03-28 kl. 09:15.
Citera
2014-03-28, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Men BARA BARA BARA om du först AVinstallerat den gamla versionen - INNAN du la in den nya !!!

Ja, det där är ju råklantigt, så man kanske ska stänga av den där funktionen, och bara slå på den då man är ostörd för sig själv ...

Essylia: GÅR det att stänga av Auto-Uppdateringen redan nu, eller kan du fixa det ?!

( Jag kör med .13 fortfarande, enär man inte ska uppdatera ett vinnande nummer i onödan ... )

Jag tycker det är bra med uppdateringsfunktion. Men det borde endast komma upp en notis om en uppdatering finns tillgänglig.
Citera
2014-03-28, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewJackson
Jag tycker det är bra med uppdateringsfunktion. Men det borde endast komma upp en notis om en uppdatering finns tillgänglig.

Ja, men det var ju det som skedde - det KOM UPP EN NOTIS! - men en sån Notis ska naturligtvis inte kunna poppa upp precis när man står och visar biljetten för spärrvakten ...

Så alla meddelanden om att uppdateringar finns - OCH RESTEN AV EV. MEDDELANDEN - ska BARA finnas som en Notis i det dolda meddelandefältet/statusfältet allra längst upp, det man måste Dra ned, dvs Rullgardinen.

Det får naturligtvis INTE poppa upp OVANPÅ en biljett man just visar ...

Sen ska man självklart också kunna Stänga AV funktionen helt och hållet!
Citera
2014-03-28, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Ja, men det var ju det som skedde - det KOM UPP EN NOTIS! - men en sån Notis ska naturligtvis inte kunna poppa upp precis när man står och visar biljetten för spärrvakten ...

Så alla meddelanden om att uppdateringar finns - OCH RESTEN AV EV. MEDDELANDEN - ska BARA finnas som en Notis i det dolda meddelandefältet/statusfältet allra längst upp, det man måste Dra ned, dvs Rullgardinen.

Det får naturligtvis INTE poppa upp OVANPÅ en biljett man just visar ...

Sen ska man självklart också kunna Stänga AV funktionen helt och hållet!

Håller med!
Citera
2014-03-28, 13:16
Medlem
Essylias avatar
Det går utmärkt att stänga av funktionen som automagiskt kollar om det finns en uppdatering i inställningarna, den ska bara kolla en gång per dag och sedan är den tyst i 24 timmar, eller tills du manuellt trycker på "sök efter ny version".

När jag buggtestade så har det aldrig poppat upp någon notis efter att man har genererat en biljett eftersom programmet stänger sig själv. Måste ha legat kvar i bakgrunden av okänd anledning. Hoppas det gick bra med din resa ändå!
Senast redigerad av Essylia 2014-03-28 kl. 13:20.
Citera
2014-03-28, 13:52
Medlem
srsbsnss avatar
Skulle ta bussen idag i vanlig ordning men fick lite "problem". Jag försökte skapa en sms biljett flera gånger men det gick inte. Varje gång jag tryckte på skapa så stängdes appen ner som vanligt och min sms inkorg poppade upp(som vanligt) dock så hade inget sms skapats... Fick helt enkelt gå.

Jag TROR att anledningen till detta är att jag installerade en programvaruuppdatering igår kväll. Har nu android version 4.4.2.. Innan denna uppdatering har det alltid gått bra. Någon annan som uppdaterat sin androidversion och haft samma problem?
Citera
2014-03-28, 14:03
Medlem
Pestbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbsns
Skulle ta bussen idag i vanlig ordning men fick lite "problem". Jag försökte skapa en sms biljett flera gånger men det gick inte. Varje gång jag tryckte på skapa så stängdes appen ner som vanligt och min sms inkorg poppade upp(som vanligt) dock så hade inget sms skapats... Fick helt enkelt gå.

Jag TROR att anledningen till detta är att jag installerade en programvaruuppdatering igår kväll. Har nu android version 4.4.2.. Innan denna uppdatering har det alltid gått bra. Någon annan som uppdaterat sin androidversion och haft samma problem?
Finns info om detta i FAQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in