Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-20, 10:25
Medlem
Hej, lite akut hjälp här tack
Har haft gamla versionen/er ett bra tag men jag tänkte uppdatera den nyligen. Laddade ner appen från Essylias signatur (0.17) och när jag öppnar installationsfilen så kan jag inte klicka på installera utan bara på avbryt knappen.
Har testat på alla möjliga sätt, roterat mobilen, satt i flygplansläge, ominstallerat installationsfilen, startat om mobilen men det funkar fortfarande inte. Hur ska jag fixa det här? Ingen annan verkar ha samma problem.
Citera
2014-08-20, 19:56
Medlem
Tjena. Jag har läst FAQ och allt men på 4.4.4 funkar inte appen. Om man inte rootar då vilket jag inte vill göra.

När man skapar en biljett så kommer man till inkorgen men där finns ingen biljett.
Det går inte att ge appen tillåtelse att skriva sms, då hänger sig inställningar. "Inställningar har tyvärr stoppats".

Vet inte vad man ska göra riktigt?
Har testat App Permissions, App Ops osv utan lycka.

Tack på förhand och tack för en bra app.

Sony Z1 Compact. Android 4.4.4
Citera
2014-08-20, 19:58
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrastish
Tjena. Jag har läst FAQ och allt men på 4.4.4 funkar inte appen. Om man inte rootar då vilket jag inte vill göra.

När man skapar en biljett så kommer man till inkorgen men där finns ingen biljett.
Det går inte att ge appen tillåtelse att skriva sms, då hänger sig inställningar. "Inställningar har tyvärr stoppats".

Vet inte vad man ska göra riktigt?
Har testat App Permissions, App Ops osv utan lycka.

Tack på förhand och tack för en bra app.

Sony Z1 Compact. Android 4.4.4

Du måste roota, sucks men det är hur 4.4.x fungerar, inget som vi kan göra.
Citera
2014-08-22, 11:57
Medlem
Jilluminatos avatar
Har ISS hand om biljettkontroll & "kundservice" ombord nu? Klev på några nissar, mestadels äldre kvinnor, med ISS fleece tröjor nyss på tåget jag satt på, fullmunderade med walkie-talkies & varsin smartphone i handen.

Klev av tåget, så jag såg ej hur deras kontrollsätt gick till.
Citera
2014-08-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Du måste roota, sucks men det är hur 4.4.x fungerar, inget som vi kan göra.

Tack för svar!
Alright, synd. Då får man helt enkelt gå bakom folk i spärren/inte åka buss ett tag då.

Vad är det med 4.4.4 som är kruxet, vet du det? Kommer det gå att komma runt i framtiden tro?

Tack igen.
Citera
2014-08-22, 13:41
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrastish
Tack för svar!
Alright, synd. Då får man helt enkelt gå bakom folk i spärren/inte åka buss ett tag då.

Vad är det med 4.4.4 som är kruxet, vet du det? Kommer det gå att komma runt i framtiden tro?

Tack igen.

Kortfattat så nej, det är Android/Google som gjort hur "systemet" är uppbyggt och hanterar SMS. Andra appar som ex, tog backup på SMS har fått lov att skriva om sina program helt. Olyckligtvis finns det ingen möjlig väg för Fejkbiljett eftersom det fungerar lite annorlunda.
Citera
2014-08-22, 18:32
Medlem
Antar att jag är den enda med detta problem men bumpar ändå, galasy s3 4.3 förövrigt.
Citera
2014-08-22, 18:33
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Didecrul
Antar att jag är den enda med detta problem men bumpar ändå, galasy s3 4.3 förövrigt.

Har du slagit på så att du kan installera från okända källor? En skärmdump på hur det ser skulle hjälpa.
Citera
2014-08-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Har du slagit på så att du kan installera från okända källor? En skärmdump på hur det ser skulle hjälpa.
Nu funkar det helt plötsligt, men det var i alla fall här jag hade fastnat http://i.imgur.com/ByncC6J.png. Kunde inte klicka på installera knappen, utan bara på avbryt. Tack för hjälpen och bästa appen ändå
Citera
2014-08-22, 22:36
Medlem
Kanske en dum fråga som flera tagit upp men, nu när scannerna kommit upp även på röda linjen å snart finns dom nog på bussarna med. Finns det något sätt att klara sig genom scannet eller är det totalkörd???
Citera
2014-08-23, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnemann
Kanske en dum fråga som flera tagit upp men, nu när scannerna kommit upp även på röda linjen å snart finns dom nog på bussarna med. Finns det något sätt att klara sig genom scannet eller är det totalkörd???

För att lösa det måste vi få tag på SLs lista över aktiva biljetter på ett eller annat sätt. Eller störa ut förmågan för scannrarna att prata med servern. För att undersöka detta behöver jag tillgång till en scanner eller SLs scanner-app för mobiltelefon.

Inget av detta har dock hitills letat sig fram till mig.
Citera
2014-08-23, 11:23
Medlem
Är det 0.2 versionen här https://github.com/fejkbiljett/Fejkbiljett-Android som gäller för fejkbiljett nu? Eller finns det någon annan version som används i dagsläget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in