Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Åker buss? Åker i någon av de övriga städer som Fejkbiljett har stöd för?

Frågan är om dom kommer att installera sms-läsare på bussarna i framtiden. Är det ens är tekniskt och ekonomiskt möjligt?
Senast redigerad av CTCP 2014-09-01 kl. 22:53.
Citera
2014-09-01, 23:11
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CTCP
Frågan är om dom kommer att installera sms-läsare på bussarna i framtiden. Är det ens är tekniskt och ekonomiskt möjligt?

Jodå, utvärderingar pågår.

Tekniskt är det skitenkelt.
Citera
2014-09-02, 09:21
Medlem
Citat:

Finns redan, och har redan funnits på t ex Flygbussarna i några år, och det funkar utmärkt.
Citera
2014-09-03, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Finns redan, och har redan funnits på t ex Flygbussarna i några år, och det funkar utmärkt.

Vad har flygbussarna med SL att göra?
Citera
2014-09-03, 07:14
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Vad har flygbussarna med SL att göra?

Jag utgår ifrån att han menar att smsläsare på bussar redan är "standardteknik" och att kopplingen till sl system är ap-enkel.
Citera
2014-09-03, 13:12
Bannlyst
Hejsan

Ska snart till Sthlm. Går denna fortfarande att använda på lokalbussarna (röda) ?
Citera
2014-09-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tane.lover
Hejsan

Ska snart till Sthlm. Går denna fortfarande att använda på lokalbussarna (röda) ?

Om dun'te vet att de flesta 'lokalbussar' i Sthlm numera är blåa, så ...

Men, svar Ja, klart det går, skapa Uppsala, så KAN den inte funka i auto-avläsare, men du borde ju LÄSA INNANTILL BAKÅT ... så slipper du ställa dumma frågor i onödan, och kan dessutom alldeles själv lära dig hur man gör ... - LÄS alltså!
Citera
2014-09-07, 15:20
Medlem
Hysteria90s avatar
Hej framförallt
Citat:
Essylia
,

Vissa tågvärdar på västtrafik upptäcker att biljetterna är falska - dom hänvisar till att dagens kod inte stämmer. Någon busschaufför sa "Kan jag få se SMSet igen?!? märkligt jag känner inte igen den bokstaven.

Misstänker att det är koden som står innan de tre sista siffrorna i mobilnumret som varierar från dag till dag eller nåt? dvs: Usv, usv, usu, Use osv.

Stämmer mina farhågor?
Citera
2014-09-07, 17:23
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Hej framförallt ,

Vissa tågvärdar på västtrafik upptäcker att biljetterna är falska - dom hänvisar till att dagens kod inte stämmer. Någon busschaufför sa "Kan jag få se SMSet igen?!? märkligt jag känner inte igen den bokstaven.

Misstänker att det är koden som står innan de tre sista siffrorna i mobilnumret som varierar från dag till dag eller nåt? dvs: Usv, usv, usu, Use osv.

Stämmer mina farhågor?

Kanske. Jag vet inte, jag jobbar inte på västtrafik, jag har ingen aning om hur deras upplägg ser ut. MEN, med tanke på de ÄKTA biljetter jag sett från västtrafik så kan jag inte urskilja någon "dagens kod", men vem vet, tågvärdarna kanske har något hemligt teckensystem som jag inte vet om, jag kan tyvärr inte trolla.
Citera
2014-09-08, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Läste du ens FAQ innan du skrev det där?

Ja, det har jag.

Jag har använt FejkBiljett i över ett år och det har fungerat fullständigt felfritt på min telefon tills Samsung rullade ut med en ny Software Update.
Jag vet inte vad det är i updaten som gör det men sen dom rullat ut med dom så fungerar inte appen längre.
Jag har kollar, dubbelkollat alla rättigher som mjukvaran behöver ha tillgång till, ominstallerat flera gamla och nya versioner av appen och resultatet är densamma; appen installeras men kan inte skriva nya SMS.
Citera
2014-09-08, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takuma
Ja, det har jag.

Jag har använt FejkBiljett i över ett år och det har fungerat fullständigt felfritt på min telefon tills Samsung rullade ut med en ny Software Update.
Jag vet inte vad det är i updaten som gör det men sen dom rullat ut med dom så fungerar inte appen längre.
Jag har kollar, dubbelkollat alla rättigher som mjukvaran behöver ha tillgång till, ominstallerat flera gamla och nya versioner av appen och resultatet är densamma; appen installeras men kan inte skriva nya SMS.

Nej, Du har inte läst FAQ då.
Prova att läsa igen och titta extra noga på den 7:e frågan...
Citera
2014-09-08, 09:26
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takuma
Ja, det har jag.

..och du funderade inte närmare på fråga sju?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in