2014-10-12, 22:44
Medlem
smhi2s avatar
Tja, en snabb fråga. har en Xperia Z2. Har installerat appen, senaste versionen. Går in på den, öppnar inställningar och kryssar i " Skapa utgående SMS" samt "Öppna SMS-appen". Mina SMS öppnas men ingenting syns. När jag försöker trycka på "ge rättigheter att skria sms" så kraschar den; "Inställningar har tyvärr stoppats"

Vad är det som händer? Och ja, jag har läst FAQen men jag behöver fortfarande hjälp!

Tack på förhand!
Citera
2014-10-12, 23:21
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smhi2
Tja, en snabb fråga. har en Xperia Z2. Har installerat appen, senaste versionen. Går in på den, öppnar inställningar och kryssar i " Skapa utgående SMS" samt "Öppna SMS-appen". Mina SMS öppnas men ingenting syns. När jag försöker trycka på "ge rättigheter att skria sms" så kraschar den; "Inställningar har tyvärr stoppats"

Vad är det som händer? Och ja, jag har läst FAQen men jag behöver fortfarande hjälp!

Tack på förhand!

Om du läst FAQ borde du sett att du måste root'a din telefon.
Citera
2014-10-14, 11:30
Medlem
Hej.
Undrar om någon provat denna i västerås på sistone?
Undrar också om det inte är något fel på mina biljetter. Får samma kod på alla oavsett stad EXOA...?
Så här ser en biljett ut
335 VL

VV VUXEN Giltig till 12:25 2014-10-14
Västerås

25 SEK (6% MOMS)
79184233831335

EXOAOOOXOA
EOXOOAOXOX
EAEAAXEOEX
EEEEEEEEEE
Senast redigerad av Hjolle 2014-10-14 kl. 11:41.
Citera
2014-10-17, 01:32
Bannlyst
Vill tacka skaparna av appen som fan. Helt ovärderlig! Använde den första gången förra året i september då jag skulle iväg på förmiddagen då inte mitt busskort börjat gälla. Sen den dagen har jag inte betalat mycket för kollektivtrafik. Bästa appen. Tack som fan.
Citera
2014-10-24, 07:21
Medlem
Tja, eftersom jag inte hinner roota min telefon förens ikväll så undrar jag om det finns någon vill som kan visa mig hur en biljett skulle se ut för helt pris i zon C från kl 9.20 idag. Även avsändare då
Citera
2014-10-24, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asylbarn
Tja, eftersom jag inte hinner roota min telefon förens ikväll så undrar jag om det finns någon vill som kan visa mig hur en biljett skulle se ut för helt pris i zon C från kl 9.20 idag. Även avsändare då

Skicka ett SMS till 076 720 10 10 och i texten skriver du: HC (eller RC om du vill ha halvpris.)

Så tar det några sekunder och sen får du ett SMS med din biljett tillbaks.

( Alltså; finns ju mängder med Biljettexempel på bild om du läser BAKÅT i tråden och letar länkar i texterna ... )
Citera
2014-10-25, 14:12
Medlem
WoDegens avatar
Åkte precis från Uppsala med SL-pendeln. Ombord så var var det biljettkontroll som utfördes av 3st kontrollanter.
Då jag inte hunnit roota min nya OPO så hade jag köpt biljett vilket gjorde att jag i lugn och ro kunde iakta hur de gjorde vid biljettkontrollen och upptäckte då en intressant sak.
UL-kontrollanter har inget, vad jag såg, hjälpmedel för att kontrollera mobilbiljetter (likt appen som SL-kontrollanter har) utan de tittar endast på biljetten likt en chafför, spärrvakt eller konduktör. Såg hur 2 av 3 kontrollanter endast med ögonbesiktning kontrollerade mobilbiljetter. Dvs borde man utan problem kunna använda sig av appen även vid biljettkontroll.
Citera
2014-10-26, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoDegen
Ombord så var var det biljettkontroll som utfördes av 3st kontrollanter.

Vet du hur man ser skillnad på 'kontrollanter' och konduktörer då?

Citat:
UL-kontrollanter har inget, vad jag såg, hjälpmedel för att kontrollera mobilbiljetter (likt appen som SL-kontrollanter har) utan de tittar endast på biljetten likt en chafför, spärrvakt eller konduktör. Såg hur 2 av 3 kontrollanter endast med ögonbesiktning kontrollerade mobilbiljetter.

Då var det sannolikt bara konduktörer och inte kontrollanter.

'chaufför' stavas det ( fast 'förare' eller 'chaffis' är enklare då man slipper fundera över 'tje-ljud' och ev. " ö & u " ), och nu ska jag vattna blommorna.
Senast redigerad av lbl 2014-10-26 kl. 08:22.
Citera
2014-10-26, 09:46
Medlem
ManUnitedFans avatar
Citat:
Åkte precis från Uppsala med SL-pendeln. Ombord så var var det biljettkontroll som utfördes av 3st kontrollanter.
Då jag inte hunnit roota min nya OPO så hade jag köpt biljett vilket gjorde att jag i lugn och ro kunde iakta hur de gjorde vid biljettkontrollen och upptäckte då en intressant sak.
UL-kontrollanter har inget, vad jag såg, hjälpmedel för att kontrollera mobilbiljetter (likt appen som SL-kontrollanter har) utan de tittar endast på biljetten likt en chafför, spärrvakt eller konduktör. Såg hur 2 av 3 kontrollanter endast med ögonbesiktning kontrollerade mobilbiljetter. Dvs borde man utan problem kunna använda sig av appen även vid biljettkontroll.
Åkte också SL pendeln för några veckor sedan. Det gick runt två eller tre personer med västar som kollade biljetterna. Kollade precis som för dig snabbt utan något hjälpmedel. Varit med om kontrollanter en gång på upptåget. Då tog hon upp sin mobil och skulle till att skanna min biljett, men hon måste haft tekniska problem eller så var hon ny. För hon kunde inte få ett lyckat resultat.
Citera
2014-10-26, 13:41
Medlem
Creepy24s avatar
Finns denna app för mellan Alingsås-Göteborg ???? kan inte hitta
Citera
2014-10-26, 14:02
Medlem
WoDegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Vet du hur man ser skillnad på 'kontrollanter' och konduktörer då?

Då var det sannolikt bara konduktörer och inte kontrollanter.

'chaufför' stavas det ( fast 'förare' eller 'chaffis' är enklare då man slipper fundera över 'tje-ljud' och ev. " ö & u " ), och nu ska jag vattna blommorna.
Med tanke på att det inte finns konduktörer på pendeltåget mellan Uppsala och Sthlm plus det faktum att det var uniformerade väktare med västar på sig på vilka det stod "kontrollant" så är jag säker på det jag skrev.
Har varit med om biljettkontroller tidigare och kan mer än väl skilja på en vanlig biljettvisitering utförd av konduktör eller motsvarande och en kontroll utförd av väktarpersonal.
Citera
2014-10-27, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Finns denna app för mellan Alingsås-Göteborg ???? kan inte hitta

Vi har inte fått in några äkta biljetter för denna sträckan, så vi har ingen aning om hur de ser ut. Skriv i tråden eller skicka PM till mig så kommer denna sträcka komma med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in