Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-02-04, 16:48
Medlem
Ni som lider av detta hur gör ni för att klara av vardagslivet?
Citera
2013-07-07, 22:13
Medlem
PeterDolvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonkan10
Ni som lider av detta hur gör ni för att klara av vardagslivet?

Det gör vi inte. Inget som kallas livs-kvalité vill säga. Min erytrofobi har lett till social fobi, undvikandebeteende, drogmissbruk, depression, ångest. En jävla karusell vill säga.

Jag har haft problem med detta sedan jag var 13 år. Är idag 27 år, och har fortfarande inte hittat rätt hjälp, trots KBT, och att ha prövat ALLA, då menar jag alla antidepressiva som finns.

Arbetslös, tar inga chanser i livet. Mja, det ser mörkt ut.
Citera
2013-07-07, 23:52
Medlem
Mr.Riddims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDolving
Det gör vi inte. Inget som kallas livs-kvalité vill säga. Min erytrofobi har lett till social fobi, undvikandebeteende, drogmissbruk, depression, ångest. En jävla karusell vill säga.

Jag har haft problem med detta sedan jag var 13 år. Är idag 27 år, och har fortfarande inte hittat rätt hjälp, trots KBT, och att ha prövat ALLA, då menar jag alla antidepressiva som finns.

Arbetslös, tar inga chanser i livet. Mja, det ser mörkt ut.

Inderal?
Citera
2013-07-08, 11:23
Medlem
PeterDolvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Riddim
Inderal?

Japp! Ska fråga min läkare om detta vid nästa besök. Erytrofobin är jobbigare än den sociala fobin, just pga det "värsta som kan hända" verkligen händer. Att man rodnar och svettas. Långt ifrån alla sociala fobiker har problem med rodnad.

Jag skulle vilja påstå att jag har mer problem med erytrofobin än det sociala. Jag har egentligen inga problem att tala för mig själv, och klarar av många situationer väldigt bra. Men OM jag väl börjar rodna, så tappas all självsäkerhet och jag blir en röd tomat som vägrar ögonkontakt och bara vill dö.

Att söka kontakt med det motsatta könet har jag aldrig gjort nykter i hela mitt liv. Bara under drog/alkohol-rus.

Detta lilla, egentligen minimala problem förstör mitt liv. Sen så vill jag gärna placera mig i en offer-roll.
Citera
2013-09-28, 23:51
Medlem
Ååå nej men gud vad trevligt att det finns fler med detta problem! Men ni är killar eller? Tur för mig som är tjej haha!

Vad vi gör? Haha säger som föregående, weee don't Hoppat av skolan p.g.a detta hehe ! Ångrar mig lite ang. uttalandet tur för mig som e tjej haha ! Nu när jag kom på hur mycket jag begränsar mig ;P Fan vad synd att jag nu tänkte skriva (liksom tänkte för att hjälpa ER) "Hade inte brytt mig så mycket om en kille rodnade mycket" Men vad i helvete varför sitter jag här dåå. Men känslan är ju så otroligt hemsk, plus jag känner igen mig väldigt mycket i vad du skriver PeterDolving! Är egentligen riktigt bra på o tala o sånt, men rodnaden är liksom ett HINDEEERRRR hade nog kommit jättelångt i livet utan den hahaha!!!
Citera
2013-09-30, 11:45
Medlem
Carelesss avatar
Psykologi: allmänt --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2014-01-10, 19:54
Medlem
echaufferads avatar
jag har haft detta problem i 5 år. Den lätta vägen är att käka inderal på vintern och vara stekigt solbränd resten av året.
Citera
2014-03-02, 22:48
Medlem
Jag själv har lidit av att rodna sen jag var 12-13 år och idag är jag 42 år.
För ca 2,5 månad sen så opererade jag mig mot det. Så kallad esb operation där dom sätter klipps på dom nerver som styr det. Idag kan jag inte rodna och jag är sååå nöjd och jag känner redan att livet har gett mer mening nu när jag vågar vara den sociala person som jag egentligen alltid varit
Citera
2015-06-21, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekula19
Jag själv har lidit av att rodna sen jag var 12-13 år och idag är jag 42 år.
För ca 2,5 månad sen så opererade jag mig mot det. Så kallad esb operation där dom sätter klipps på dom nerver som styr det. Idag kan jag inte rodna och jag är sååå nöjd och jag känner redan att livet har gett mer mening nu när jag vågar vara den sociala person som jag egentligen alltid varit

Snälla, kan du säga VAR har du opererat dig? Jag skulle också göra det, men det var för länge sen, de sa att det var farligt och sen var det inget mer med det. Mår du bra annars? Det KAN komma komplikationer, eller? Jag vill gärna operera mig.
Citera
2015-08-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emanuel57
Snälla, kan du säga VAR har du opererat dig? Jag skulle också göra det, men det var för länge sen, de sa att det var farligt och sen var det inget mer med det. Mår du bra annars? Det KAN komma komplikationer, eller? Jag vill gärna operera mig.

Hej jag opererade mig i Finland hos en läkare som heter Timo Telaranta.
Operationerna som gjordes förr när dom kapade nervtrådarna gav fruktansvärda biverkningar och har också blivit förbjuden i Sverige. Den jag gjorde heter ESB, där sätter man klipps på nervtrådarna och kapar dom alltså inte.
Jag har aldrig mått så bra i mitt liv som jag gör nu kan jag säga. Komplikationerna jag fått är torra händer, vilket jag smörjer in varje dag så det är ingen stor sak. Sen liiite sämre kondis, men jag håller igång så ingen fara där heller.
Citera
2015-08-12, 17:01
Medlem
Qragonflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekula19
Hej jag opererade mig i Finland hos en läkare som heter Timo Telaranta.
Operationerna som gjordes förr när dom kapade nervtrådarna gav fruktansvärda biverkningar och har också blivit förbjuden i Sverige. Den jag gjorde heter ESB, där sätter man klipps på nervtrådarna och kapar dom alltså inte.
Jag har aldrig mått så bra i mitt liv som jag gör nu kan jag säga. Komplikationerna jag fått är torra händer, vilket jag smörjer in varje dag så det är ingen stor sak. Sen liiite sämre kondis, men jag håller igång så ingen fara där heller.

Hur mycket kostade operationen?
Citera
2015-08-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qragonfly
Hur mycket kostade operationen?

60.000 kr, vilket inte var så kul att betala, men värt varje krona.
Jag har fått ett klart mycket bättre liv så, skulle lätt göra om det .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in