2013-02-05, 09:27
Medlem
Tjena. Jag har en Drac som sagt. Nr jag kickar s stannar kicken nere samt om jag rullar moppen med vxel i s ker kicken fram och tillbaka??!!! Jag har bytt vev i motorn och s. Kicken sitter rtt vad jag ser efter sprngskiss mm.... Ngon som har haft samma problem eller vet nn som haft och skulle kunna komma med en lsning?
Citera
2013-02-05, 12:50
Medlem
Ngot sitter inte rtt, det r rtt s uppenbart. Fjdern som ska dra tillbaka kicken kan ven vara slapp, eller satt fel. Lite konstigt dock att den ker upp och ner nr du rullar med vxel i.
Citera
2013-02-05, 15:42
Medlem
Som sagt inget sitter fel.
Har dubbelkollat och haft loss kopplingskpan och plockat isr kicken och plockat ihop den efter sprngskiss men end vill den inte funka.....
Citera
2013-02-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PEACEMAN55
Som sagt inget sitter fel.
Har dubbelkollat och haft loss kopplingskpan och plockat isr kicken och plockat ihop den efter sprngskiss men end vill den inte funka.....

Ngot mste ju sitta fel om den fungerade innan du bytte veven.
k till en verkstad och prata med dom.
Citera
2013-02-05, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemreset
Ngot mste ju sitta fel om den fungerade innan du bytte veven.
k till en verkstad och prata med dom.

Suttit och skruvat nu. kicken rr sig inte lngre endast att den inte fjdrar upp nu. Gr att kra utan problem nu iallafall. Kan va fjdern som r kass...
Citera
2013-02-12, 00:46
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Kommer ihg p min baotian att kciken brukar stanna nere nr den r kall, annars ker den upp.
Citera
2013-02-12, 20:15
Medlem
ZzostkakazZs avatar
Antagligen kickfjdern som r fr slapp eller monterad fel!
Citera
2013-02-13, 05:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Gissar ocks p felmonterad kickfjder alternativt att den gtt av och inte lngre hakar fast i sina 2 positioner som den skall alternativt att det saknas nn vital del.
Nsta gng du ppnar motorn, ta fotografier och lgg upp.
Citera
2013-02-13, 21:43
Medlem
Rexxys avatar
Kicken mste spnnas innan den monteras. S man fr dra tillbaka kicken och sen montera kpan. D kommer det stanna i spnt lge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in