"Musiktjänsten Spotify värderas i dag till 26 miljarder kronor. Nu tar fyra killar från Lidköping upp kampen om lyssnarna genom att starta musiktjänsten Iplayit." - NLT 05-02-13 22:39
För att konkurrera med så måste de kunna erbjuda eller göra något som inte Spotify har. Frågan är ju i så fall vad det skulle kunna vara? Känns inte som om man skulle kunna pressa priset mer.
Vad skulle få mig som spotify användare att vilja byta ? Vad är det som är unikt eller det är precis samma sak som spotify ?
Oavsett så nej, jag tror inte att det kommer kunna slå ut Spotify. Mest på grund av att folk har valt Spotify och det funkar bra, de är för sent ute med sin ide.
För att konkurrera med så måste de kunna erbjuda eller göra något som inte Spotify har. Frågan är ju i så fall vad det skulle kunna vara? Känns inte som om man skulle kunna pressa priset mer.
Det verkade som om dom ska ha de gratis. Har för mig dom pratade om de i papperstidningen
Vad skulle få mig som spotify användare att vilja byta ? Vad är det som är unikt eller det är precis samma sak som spotify ?
Oavsett så nej, jag tror inte att det kommer kunna slå ut Spotify. Mest på grund av att folk har valt Spotify och det funkar bra, de är för sent ute med sin ide.
Jag håller med dig i dina tankar, om dom ska slå så får dom har något som spotify inte har. t.ex. ett bra pris eller någon annan nisch
I och med att jag känner några utav dom som har varit med och startat tjänsten, så kanske jag kan bringa lite klarhet i vad som gör att dom skiljer sig ifrån just Spotify.
1. De ska vara helt gratis, vilken plattform du än lyssnar på.
2. Dom kommer promota och lägga upp indieband utan skivbolag i ryggen (vilket inte går på Spotify)
3. Det pratas även om att lägga upp ljudböcker.
4. FLAC är meningen att det skall komma, vilket ger dig som lyssnare grym kvalité.
Och just det med musiken, dom är fortfarande väldigt nya (tjänsten släpptes live den 25:e januari)
så det finns inte så mycket musik uppe än.
Men för att testa så kan jag nämna några artister ni kan söka på:
Rihanna
Eminem
Looptroop
In Flames
Whitney Houston
Pearl Jam
Björn Rosenström
Aja, där har ni ett par. Hoppas det förklarade lite utav deras tjänst i alla fall!
Gillar "Henriks" kommentar "Pengar finns det ju alltid att tjäna om man gör det på rätt sätt"... HAHAHAHAAHAHA gjorde min dag.
För er som inte vet så bytte denna man nyss namn från Tobias Larsson, som har levt på att lura folk på pengar.
Kolla gärna in denna tråden https://www.flashback.org/t1797365
eller varför inte denna https://www.flashback.org/t1270031
Utöver allt som ni kan hitta om honom så har han ett X antal polisanmälningar på sig om bl.a. förskingring, stöld, trolöshet mot huvudman och urkundsförfalskning.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!