• 3
  • 4
2013-02-10, 23:39
Medlem
RxFuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Är av annan uppfattning än ni andra som skrivit här.

Så länge man håller ner doserna i några längre perioder så tror jag inte det är några som helst problem att ligga på året runt. Är övertygad om att kroppen fungerar mer som elekronik är en formel 1 bil.

Elektronik slits marginellt när det används, det är att starta och stänga som sliter. Att kroppen med jämna mellanrum behöver "starta om" sig själv tror jag är betydligt sämre än att låta funktionerna vara nedstängda tills de behövs igen, och jag är övertygad om att det kommer igång.

Var inte så längesen det var snack om thyroidhormomerna i sjukvården, där man medicinerat patienter i över 20 år, sen när de fick kliva av startade produktionen som vanligt.

Hur låga doser tänkte du på då?
Vad kan kännas rimligt på Cruise?

Bara vad jag tror så måste det ju vara jobbigare för kroppen när värderna går som en bergodalbana.
Låter iaf sundare med en jämt nivå, sökt en del efter de här men inte hittat någon egentligen tillförlitlig forskning. Någon som vet om det gjorts någon forskning på detta?
Citera
2013-02-11, 07:06
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Är av annan uppfattning än ni andra som skrivit här.

Så länge man håller ner doserna i några längre perioder så tror jag inte det är några som helst problem att ligga på året runt. Är övertygad om att kroppen fungerar mer som elekronik är en formel 1 bil.

Elektronik slits marginellt när det används, det är att starta och stänga som sliter. Att kroppen med jämna mellanrum behöver "starta om" sig själv tror jag är betydligt sämre än att låta funktionerna vara nedstängda tills de behövs igen, och jag är övertygad om att det kommer igång.

Var inte så längesen det var snack om thyroidhormomerna i sjukvården, där man medicinerat patienter i över 20 år, sen när de fick kliva av startade produktionen som vanligt.

Men frågan blir då om du fortsätter öka hela tiden när du ligger på alltid. För om ökningarna gradvis försvinner så är det meningslöst. Jag försöker alltid titta på vad jag hade ökat mest av, och tro det eller ej, men jag ökade faktiskt bäst när jag bara tog 2 st 6-8v kurer per år och vilade resten.
Citera
2013-02-11, 10:49
Medlem
runds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Men frågan blir då om du fortsätter öka hela tiden när du ligger på alltid. För om ökningarna gradvis försvinner så är det meningslöst. Jag försöker alltid titta på vad jag hade ökat mest av, och tro det eller ej, men jag ökade faktiskt bäst när jag bara tog 2 st 6-8v kurer per år och vilade resten.
Kör van enligt modellen jag skrev i första inlägget så blir det inte samma dos särskilt länge, det är skillnad om man kör en kur säg 500mg i 20 veckor, då hinner kroppen vänja sig.

Om jag går ifrån 250mg i veckan till 500 i veckan känner jag en jävla skillnad, blir en jävla boost. Ifrån 250 till 750 blir skillnaden ännu större. Det enda jag kan se är att det inte blir riktigt så stora peakar som när man är helt ren men istället så slipper man de djupa dalar..
Citera
2013-02-11, 17:19
Medlem
Tycker helt klart att man ska dra ner på doserna rejält på cruise, att cruise 250mg e5d är inte nog lågt, 250 e14d eller om man delar upp det på 125 e7d.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in