Citat:
Ursprungligen postat av SloppyJoes
Grymt inlägg med många bra synpunkter!
X1an har jag testat. Grymt snygg ut och invändigt men alldeles för liten, dessutom sitter man lite lågt.
Q3an satt jag och konfade här om dagen och den skulle ju funka, fast utan automat och den lilla motorn. Man får väldigt lite extrautrustning dessvärre och frågan är hur det är att ha en premiumbil som är snålutrustad, samma gällr med Q5an.
Tiguan har jag faktiskt inte funderat på, tack för tipset!
CX-5 vs Tiguan - What you say?
Glad att du uppskattade det!
Om man jämför Tiguan och CX-5 skulle jag personligen välja CX-5 eftersom det är en nyare bil. Ska inte sticka under stol med att utseendet till ganska stor del väger in i mitt beslut.
I slutändan handlar det dock mycket om din egen smak och ditt eget tycke eftersom båda bilarna är väldigt bra.
Gillar du tysk stramhet eller gillar du det lite mer vågade Mazda-stuket?
Båda bilarna har mycket bra kvalitet samt andrahandsvärde vilket gör dem båda ekonomiska och trivsamma att äga.
Skulle vilja föreslå att du vid ett tillfälle då du har tid över besöker en Volkswagenhandlare där du kan bilda dig en egen uppfattning om Tiguanen. Provkör den och sov på saken som man brukar säga.
Ett argument som talar för Mazdan är dock att det är en väldigt ny modell medan man i diverse biltidningar har börjat spekulera i nästa Tiguan vilket innebär att det inte lär vara allt för lång tid kvar till ett generationsbyte.
I och med alla dessa aspekter skulle jag förmodligen välja Mazdan, men som sagt, titta på Tiguanen, den kanske passar dig och dina behov bättre?
Hur du än gör är jag övertygad om att du blir nöjd med ditt nya bilköp och ska se fram emot ett bekymmersfritt bilägande eftersom alla bilar du har nämnt är bra bilar.
Säg till om jag kan hjälpa till med något mer, det gör jag mer än gärna då jag tycker att sånt här är roligt.